Elekma  Autoracing

Jälkikäynti

  • 14 Vastauksia
  • 6125 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Munsterlander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Jälkikäynti
« : 14.11.2012, 15:11:48 »
Imusarjan tiivisteen sain kuntoon. Vielä silloin tällöin jättää sytyksen väliin ja myös jälkikäyntiä on, mutta ihmeesti muuttui auton käynti. Moottorina B200k johon joku on laittanut kaasuttimeksi 175 CD:n (Cisac on kyllä tulossa kunha kusti polkee...).

Oiskohan vaikutusta kun vaihtaa alkuperäisen mallisen kaasarin vai johtuuko ihan muusta?

Poissa perttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • moparman@luukku.com
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #1 : 14.11.2012, 15:57:16 »
Siinä kaasuttimessa on se solenoidi,tarkista sen toiminta.Johtoon pitää tulla virta.
Useamman "kartanon"herra

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #2 : 14.11.2012, 21:05:34 »
Onko tyhjäkäynti yli tonnin? Mulla tekee jälkikäyntiä kun jostain syystä tyhjäkäynti oli 1100rpm+

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #3 : 15.11.2012, 06:56:47 »
Mitä polttoainetta käytät?

Omat tekevät joskus jälkkäriä 95:lla mutta ei 98:lla.

Poissa Munsterlander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #4 : 15.11.2012, 08:15:38 »
En nähnyt tuohon kaasariin tulevan minkäänlaista sähköjohtoa. Oisko ongelma juuri siinä, että tähän on joku edellisistä omistajista vaihtanut kaasuttimeksi 175CD:n jossa ei ole tuollaista solenoidia  :idiot2:.

Autoon kuuluvassa Cisacissa näyttäisi olevan joku sähköjuttu hajotuskuvan mukaan. Sulakerasiassahan on mainittu jälkikäynninestimen magneettiventtiili. Onko tämä sama asia?

Matkahuollon pitäisi tuoda mulle autoon kuuluva Solex Cisac imusarjoineen lähipäivinä.

Polttoaineena olen käyttänyt kyllä 98:aa, tyhjäkäynti on kyllä tuossa turhan korkea, kaasuvipu kun ei palaudu kunnolla, mutta en taida tällä kaasarilla säädellä sitä.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #5 : 15.11.2012, 09:45:06 »
En nähnyt tuohon kaasariin tulevan minkäänlaista sähköjohtoa. Oisko ongelma juuri siinä, että tähän on joku edellisistä omistajista vaihtanut kaasuttimeksi 175CD:n jossa ei ole tuollaista solenoidia  :idiot2:.

Autoon kuuluvassa Cisacissa näyttäisi olevan joku sähköjuttu hajotuskuvan mukaan. Sulakerasiassahan on mainittu jälkikäynninestimen magneettiventtiili. Onko tämä sama asia?

Matkahuollon pitäisi tuoda mulle autoon kuuluva Solex Cisac imusarjoineen lähipäivinä.

Polttoaineena olen käyttänyt kyllä 98:aa, tyhjäkäynti on kyllä tuossa turhan korkea, kaasuvipu kun ei palaudu kunnolla, mutta en taida tällä kaasarilla säädellä sitä.

Toi kaasuvipujuttu taitaa olla kans ominaisuus. Itellä kovilla pakkasilla jumittu eikä palautunu. Mukava ajella kiireellä töihin kun kone huutaa ku viimestä päivää joka risteyksessä. Kannattaa tosiaan heittää WD40 niihin vipuihin jo varmuuden vuoks.
V70 TDI

Poissa perttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • moparman@luukku.com
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #6 : 15.11.2012, 13:05:42 »
Itselläni on vanhoissakin 175 Strömbissä ollut se jälkikäyntisolenoidi kaasuttimen juuressa imusarjassa.Jälkikäynnin syitä voi olla uuseita mutta kun kerran laitat sen Solexin toivo toivottavasti oireet poistuvat.
Useamman "kartanon"herra

Poissa Munsterlander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #7 : 19.11.2012, 17:44:48 »
Tänään sitten tuli kaasari&imusarjapaketti. Ensinäkemältä näyttää ihan sopivalta peliltä, paitsi että imusarja on sillälailla erilainen, ettei siinä ole kakkos- ja kolmossylinterien kohdilla kahta pultinpaikkaa. Onko tämä jostain sellaisesta vuosimallista, ettei asentaminen onnistu :idiot2:

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #8 : 19.11.2012, 18:44:07 »
Tänään sitten tuli kaasari&imusarjapaketti. Ensinäkemältä näyttää ihan sopivalta peliltä, paitsi että imusarja on sillälailla erilainen, ettei siinä ole kakkos- ja kolmossylinterien kohdilla kahta pultinpaikkaa. Onko tämä jostain sellaisesta vuosimallista, ettei asentaminen onnistu :idiot2:
Tarkoitatko tossa kuvassa näkyviä pitempiä pultteja?
No kun halvalla sai.

Poissa Munsterlander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #9 : 19.11.2012, 18:59:46 »
JES! Juuri niitä. Etsin imusarjasta samanlaisia korvakkeita kuin tuossa CD:n imusarjassa oli  :-[. No nyt pitäisi hommata nuo pitkät pultit jostakin. Kiitos kuvasta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #10 : 19.11.2012, 19:01:17 »
JES! Juuri niitä. Etsin imusarjasta samanlaisia korvakkeita kuin tuossa CD:n imusarjassa oli  :-[. No nyt pitäisi hommata nuo pitkät pultit jostakin. Kiitos kuvasta.
Onkos siinä toisessakin imusarjassa vesikierto?
E: Ja todella kovalla mutulla veikkaisin että kuitenkin noiden pitkien pulttien paikat mätsää vastaaviin "normi"pulttien paikkojen kanssa.
E2: Ainakin kaasarivehkeen imusarjan tiivisteen voi laittaa ruiskuun, eli kyllähän ne on samalla kohtaa ::)
« Viimeksi muokattu: 19.11.2012, 19:03:19 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa Munsterlander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #11 : 19.11.2012, 19:19:12 »
Luulisin Solex Cisacin sopivan sopivan tähän, sillä se on moottoriin (B200k) alunperin asennettu kaasari. Tässä vain joku on vaihtanut autoon CD175:n.

Vesikierto löytyy, mutta pulttien paikkoja en vielä tarkistellut. Sain juuri viestin, että imusarjan myyjä lähettää minulle nuo puuttuvat pultit.  :)

Poissa Munsterlander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #12 : 03.12.2012, 13:24:06 »
Nyt olen irroittanut 175CD:n ja imusarjan. Eikä tuosta paketista lähtenyt ensimmäistäkään sähköjohtoa mihinkään suuntaan. Cisacissa löytyy tuo jälkikäynninestäjän johdon paikka, mutta mulla ei ole mitään hajua mistä se virtansa ottaa...  :idiot2:

Toinen miettimisen aihe on tähän kuuluvassa imusarjassa aivan kaasuttimen alta lähtevä metalliputki, jonka liitymää en nyt ainakaan heti hahmottanut.

Sitten kolmos sylinterin kohdalla on joku sähköjuttu, josta lähtevän johdon kuori on hajalla. Mikä vimpain tuo on ja riittääkö johdolle korjaukseksi muutama kierros eristysnauhaa?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #13 : 03.12.2012, 17:54:29 »
Toinen miettimisen aihe on tähän kuuluvassa imusarjassa aivan kaasuttimen alta lähtevä metalliputki, jonka liitymää en nyt ainakaan heti hahmottanut.

Sitten kolmos sylinterin kohdalla on joku sähköjuttu, josta lähtevän johdon kuori on hajalla. Mikä vimpain tuo on ja riittääkö johdolle korjaukseksi muutama kierros eristysnauhaa?
Imusarjan tuki, siitä päässä olevasta silmukasta pultti (muistaakseni M8) läpi lohkoon.

Jäähdytysnesteen lämpöanturi. Teippikorjaukseen en ota kantaa.
Jäitä housuun!

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Jälkikäynti
« Vastaus #14 : 04.12.2012, 03:39:22 »
Jälkikäynnin estosolenoidi saa ns. käyntivirtaa.  Tukkii tyhjäkäyntisuuttimen, kun moottori sammutetaan.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron