Perjantain olin taas tällä liikkellä. Tuli myös tehtyä samalla vuoden ekat oikeat pesut. Esipesu vaahdottimesta n.5% seoksella Korrek PP-clean. Huolelliset huuhtelut ja sen jälkeen kinnastelu CG maxisuds ii +huuhtelut. Sitten kuivailut Gyeon silkdryerilla ja samalla suihkuttelin pintaan Obsession waxin flawless qd:ta kun sitä hyllyssä lojui pullo..

Säädin aavistuksen vielä takaiskareita "tekohengityksenä" kunnes sopivammat jouset tulee. Otin sisäänjoustoa 2naksua löysemmälle ja reboundia 2naksua kiinni. Nyt ne ovat muistaakseni Comp 8naksua täysin auki asennosta kiinnipäin ja rebound 14naksua. Säätörange noissa tais olla 22naksua. Sen enempiä en alkanut turhaa säätämään kun jouset vielä vaihtuu. Taakse tulee 225lbs 9" jouset nyt noiden oletettavasti 9x325lbs tilalle. Otin myös yhdet 9"x375lbs jouset etupäätä varten, ellen laita sinne jopa noita takapäästä ylimääräiseksi jääviä 9x325lbs.
Etuiskarit ovat nyt hieman kysymysmerkki. Nehän on siis Bilstein b6 sporttipamput, joita on Rallysystemsin toimesta aikanaan lyhennetty/ulosjoustoa rajoitettu 50mm. Mutta ne on tahtonut olla vähän turhan lepsut noille jäykille jousille mitä olen käyttänyt. Vähän olen arponut että vaihtaisiko etuiskaritkin säädettäviin GAZ tuotteisiin kuten takana. Vai shimmaisiko noi nykyiset Bilsteinit.
Mutta Bilsteinien shimmaus+perushuolto olisi pikkasen päälle 300e. Eli samanverran mitä uudet GAZ säädettävät patrunaat maksaisi. Tosin nuo Bilsteinit on tullut maksamaan mulle jo yli 400e ja ne kaipaisi perushuoltoa muutenkin joten ei niitä viitsisi nurkkaan jättää lojumaan ja ostamaan "heppoisempia" GAZeja tilalle. Ainut mikä tuossa Bilsteinissä on, että vaikka shimmaisi ja huoltaisi ne kalliilla niin ei ole mitään takeita että niistä tulisi hyvät. Ja edelleenkään niissä ei olisi säätöä..
Gaz patruunoita jo kyselin suomesta Rallyracelta. Ne on kuulemma loppu mutta tulossa lähiaikoina varastoon. Mutta ne ovat 185mm liikeradalla, eli vain hieman vakioita lyhyemmät. Nuo nykyiset kun taas on 140-150mm liikeradalla eli reilusti lyhyemmät. Joten hirveästi nykyisiä pidemmät ei korvaajat saisi olla joten tuo 185mm on hieman pois-suljettu että saa edelleen riittävän matalaksi ja ulosjousto pysyisi fiksuna..
Retroturbon kautta taas saisi -30mm ja -60mm GAZ patruunoita. Eli vaihtoehdot olisi sitten melkeen tilata sieltä tai jatkaa nykyisillä Bilsteineillä.. Täytyy asiaa vielä jokunen hetki harkita. Toki voisi eteen vaan vaihdella jouset ja kokeilla että josko lepsummilla noi Bilsteinit toimisi. Tuli vaan niitä tutkaillessa huomattua että ne on hieman päästänyt öljyä jo läpi, eli tarvis jotain niille kohta tehdä kumminkin..
Zestinon renkaat saapui suomeen pääsiäisenä. Eli sieltä ois mullekkin renkaat lähdössä kohta, ellei ole jo matkalla etelään. Ainut probleema nyt vaan oli että tilasin tosiaan 225/45 mediumit eteen. Mutta tehdas ei ollut saanut mitään 225 leveitä 17" toimitettua? Eli eteen tulee nyt sittenkin 215/45 softit. Sinänsä tuo softi seoksena on eteen varmaan ihan jeppis, ja tilan kannalta tuo 215 on parempi kuin 225 sillä nuo semit ovat vähän tuhdimpia kun vastaavilla spekseillä olevat katurenkaat. Mutta ulkonäöllisesti tuo 225 olisi ehkä ollut enemmän omaan mieleen sekä speksien varjolla se olisi ollut sopivampi 8,5" leveälle vanteelle kuin 215.. Mutta katsotaan miten ne istuu jahka ne saan käsiini ja vanteille..
Tässä on edelliseltä kotimaanreissulta tänään kotiuduttu ja huomenna lähden seuraavalle joten tän kanssa hommat jatkunee viikonvaihteen jälkeen kun noita tuotteitakin pitäis alkaa saapumaan.. Koitetaan loppulomasta saada vielä uudet renkaat alle jne!