Onhan nuo moottorinohjaushommat aika loputon suo :/ Tärkein on kuitenkin se tuki, ainakin omasta mielestä. Pitää olla joku jolle kehtaa soitella keskellä yötä jos ja kun jotain propleemaa tulee. (Meillä tumpuloilla kun sitä kuitenkin tulee jossain kohtaa). Melkein kaikki hintavammat ohjaukset kuitenkin sisältää samalla tavalla herkkuja. Jotkut softat toimii ja jotkut huonommin. Saa siitä kalliistakin ohjauksesta paskan kun on ottanu Pärren kanssa yksi kaksi kaljakorii pois.
Nii ja saahan megaspruitistakin 3k€ ohjauksen kun siihen tekee oikean johtosarjan kunnon antureilla, liittimillä ja ennenkaikkea kunnollisilla johdoilla, eikä työmaalta keikatusta kuoritusta 5x1,5 MMJ kappelista 
Jåå-å. Kyllä se tuki on aika tärkeä homma. Kysymyksiä varmasti tulee ja ongelmiltakaan tuskin täysin vältytään..
Vipeceistä on ny tullu uus i-malli. Eli kannattaa sen verran pidätellä jos vipecin ostat että hankit i44:n kun se ilmestyy (toistaseks taitaa olla i88 tuota i-sarjaa), v-sarjan päivitykset varmaan hiipuu jos pitää veikkailla. Oma V88 oli sen karvan vajaa 2600 pari vuotta sitten (ja siihen sitten map-anturi päälle, tossa v88:ssa ei mappianturia ole boksissa toisin kuin v44:ssä). Säätösofta siinä on todella pop. Jopa tälläinen tumpula sitä ymmärtää. Johtosarjan hinta erikseen ostettuna on kyllä todella suolainen (siis boksin pään liittimet ja niissä kiinni värikoodatut johdot). Itse kun vaihdan nyt 6-sylinterisestä V8:n niin tilasin uudet boksin pään liittimet tsp:ltä. Oli vaan vähä hankala löytää tuota toista liitintä, oli minimitilauserä 10kpl eli kyllä niihin liittimiin melkein 2m johtosarjan hinta meni. Että jos jollain on tarvista V44:n tai V88:n liittimille+pinneille niin allekirjoittaneelta voi tiedustella.
Kehtaan väittää että 99% mööttörinohjainvioista on johtosarja-aivopieruja.
Joo niinhän niistä on tulossa. Eipä ole vaan tullut kysyttyä että millon ja mihin hintaan. Pitääkin tiedustella. Tosin mitä nyt kattelin i88 mallin uusia juttuja niin aika pitkälti on pieniä parannuksia ja hifistelyä. Eli ei mitään brutaaleja muutoksia eli edelleen v-tyyli lienee ihan pätevä. Toki jos samaan hintaan saa uutuusmallin niin mikäjottei.
Ja kyllä tosiaan nuo ohjaushommat lähes aina johtuu anturointi/johtosarja fiboista. Perus kaava; ostetaan joku ecu, pienessä kaljapäissään askarrellaan kiireessä johtosarja repullisesta ylijäämäpiuhaa+apikoliittimistä ja sitten kirotaan että on paska boksi ku ei toimi moitteetta..
Tarkotus on tosiaan tehdä ajankanssa ja huolella piuhasarja (niinhän ne kaikki sanoo

)
itellä on megaruitti ihan oikealla johtosarjalla ja kunnon liittimillä..anturit piti irottella romu autoista. toimiva kokonaisuus yks kokonainen talvi tuli jäällä ajettua, hintaa kaikkineen about 350e.. hirvittää lukia nuita monen tonnin moottoriohjaus keskusteluja ;O mutta se piirtää kellä on liitua..itellä ei varaa moisiin
Kyllä halvallakin varmasti pärjää. Ja oiskin sitä liitua millä piirtää

Auton budjetti on lähtenyt aikoja sitten jo aivan lapasesta ja on tullut hankittua enempi/parempaa osaa kun mihin aluksi varauduin.. On jopa pitänyt tehdä vähän uhrauksia ja elellä muuten hieman matalammalla budjetilla

Joten pitää nyt sitten ostaa sellanen boksi mikä vastaa nykysiä odotuksia/vaatimuksia. Tässä konkurssissa turha ehkä säästää liikaa elementistä joka on laitteen yksi oleellisimpia elinehtoja..

Tänään ei ainakaan vielä ole mitään rojektille tapahtunut. Eikä välttämättä tapahdukkaan kun on taas vähän motorporo aiheista ohjelmaa viikonloppuna. Vuoden vimosia tapahtumia. Eli Nääsvillessä Xtreme carshow ja mahdollisesti supercrossit.