Jotain tullut taas turattua.. Tuntuu vaan että on niin pirusti kaikkea pikkuhommaa joka vie paljon aikaa ja homma ei kokonaisuutena paljoa etene vaikka kokoajan jotain tekisi.. Mutta kyllä se tästä

Vielä ei ole heitetty kirvestä kaivoon..
Jarruadaptereita tehtiin J0nzan kanssa kun meille samanlaiset satulat tulee (vaikkakin erikokoiset levyt). Mutta meni silti sopivasti samalla molempien adapterit. Elikkäs etusatuloiksi tulee Wilwoodin superlitet. Itselle en tosin ole vielä satuloita hankkinut.


Olipahan muuten hieman työläs lähteä suoraan tyhjästä tekemään adaptereita tuosta 10mm teräksestä

On meinaan aika raskasta työstää kun joutuu pikkuhiljaa veistelemään. Olisi varmaan pitänyt tehdä ensin esim. 3mm plootusta malli/testikappale ja sitten tehdä paksummasta tai vaikka leikkauttaa sen perusteella lopulliset.. Mutta tehty mikä tehty..
Tuli hankittua vähän järeämmät moottorin tukikumit. Ei oikein vakuuttanut nuo aikaisemmin hommatut teollisuuskumit.. Nämä tuli rallyracesta ja pitäisi olla mallia järeät.

Sitten tuli hankittua kanssa aimo kasa lujia kuusiokolopultteja erilaisiin kasausasennuksiin.. Olikohan noita nyt sitten erikokosia yhteensä 89kpl..

Jarrutehostin tuli tosiaan asennettua ja hommattua sen kaveriksi uusi pääsylinteri. Vanha oli jo aika kypsä.

Jarrunestesäiliöstä tuli vaan vähän ongelma.. Tuo auton alkuperäinen on aika roisin näköinen ja todella kellertynyt. Sain sitten J0nzalta yhden freeshimmän näköisen ja sen puhdistelin kunnolla jne.. Mutta kokeilin sitä hieman painella paikalleen niin halkesi perkule.. Uudet tiukat kumit ja lähes 30v vanha muovisäiliö ei oikein suostunut yhteistyöhön.. Ja tyhmänä kokeilin aluksi vielä ilman lubrikanttia.. Joten pitänee jostain tilailla vaikka uusi tarvike. Ei vaan löydy ihan jokapaikasta ja uudet alkuperäiset maksaa n.100e.
Tuli sitten käytettyä noi jarruadapterit ja pultit pinnoitettavana. Nuo lujat pultit on pinnoittamattomia joten happanee aika nopeasti jos niitä ei käsittele..


Jarruadaptereista tulikin aika mageat. Ja ei ehkä heti (katsurikaan) tajua että on ite veistelty. Mutta pitäis kyllä olla tukevammat ja lujemmat kun suurinosa noista kauppojen myymistä (alumiini)adaptereista.
Ohjaustehostimen pumpulle/säiliölle tein pikku entisöinnin. Se oli aika karun näköinen.

Kuvassa kevyttä välihiontaa ja pintamaalia vaille valmis. Toki tuli huomattua että noissa tallikaverilta tulleissa romuissa oli yksi 900sarjalaisen pumppu. Sellainen hieman kliinimpi joka on erillisäiliölle tarkoitettu. Joten mielessä kävi sitä käyttää mutta taidan nyt kumminkin kallistua tuon auton alkuperäisen kannalle.. Sille löytyy kumminkin letkut ja kiinnikkeet ja se on toimivaksi todettu. Tolle 900 pumpulle pitäisi kumminkin tehdä kannakkeet ja hommata säiliö, letkut jne. Joten jää ehkä myöhemmäksi päivitykseksi jos innostuu.
Tuossa konehuoneen tämän hetkinen tilanne.. Hieman on jo kerennyt pölyttyä mutta on sinne jo vähän saatu jotain kiinnikkin.. Moottoria odotellessa..

Pääkaaren ja korin väliin tuli roiskastua parit tukilaput.

Alunperin oli tarkoitus että teen 1,5mm pellistä ja niihin jäykistereiät mutta tulikin nyt sitten tehtyä ihan 2mm suorasta plootusta. Varsinkin noi ylemmät laput jäi niin kapeaksi että ei niihin olisi fiksusti saanut mitenkään siistejä aukkoja.. Hyvä se on kun maalaa

Jatketaan tästä etiäppäin.. Jotain pientä lähitulevaisuuden to-do listaa (itselle):
-Kytkinpolkimen loppuun muokkaus (pääsylinterille korvake, kiinnikkeet/korvakkeet on-off kytkimelle, siistiminen, maalaus ja asennus)
-Kytkinpääsylinterin asennus ja kytkintyösylinterin muokkaus&asennus
-Turvakaarien hionta ja maalaus
-Hammastangon putsaus ja kiinnitys
-Alustan ja jarrujen loppuun kasaus
-Puuttuvien anturien hankinta ja triggeröinnin rakennus
-Pakosarjan loppuunhitsaus, puhallus, maalaus ja asennus
-Ahtimen öljylinjojen teko/asennus
-Moottorin nosto keulille
Tossa nyt pientä puuhaa näin aluksi..