Kulkukoira  Proturbo

240 b200k -87 - käynnistymisongelma

  • 8 Vastauksia
  • 2444 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • I love my Volvo
240 b200k -87 - käynnistymisongelma
« : 17.11.2012, 20:01:18 »
Eilen kotiin ajellessa auto sammui 50kmh alueella alamäessä 150 metriä ennen kodin parkkista. Auto lähti kuitenkin startatessa ihan hyvin käyntiin eikä tarvinnut työntää perille :D Tänään kun lähdin liikenteeseen niin käynnistyminen oli vaivalloista ja kun liikkeelle pääsi niin kokoajan pitää ajaa huikka päällä koska muuten meno hyytyy. Ilman ryyppyä ei meinaa pysyä millään käynnissä (siis auto)  ;) . Kaasarissa on tiivisteet paskat ja uudet haen ensiviikolla kun kaasutinexpertti saa niitä varastoon. Missä mahtaa olla vika? Miten kaasarin kalvojen rikkoutuminen ilmenee/vaikuttaa auton toimivuuteen? Onko kellään ollut vastaavaa vikaa? Kaasari on muistaakseni 2-kurkkuinen solex.

Kiitos vastauksista.


- Kalle -
« Viimeksi muokattu: 17.11.2012, 20:04:33 kirjoittanut JuHaU »
Volvo 240 GLT kartano vm. 1990 ja rouvalla Saab 900c vm. 1990

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k -87 - käynnistymisongelma
« Vastaus #1 : 17.11.2012, 20:08:52 »
Tyhjäkäynti solenoidi ei saa virtaa.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 617
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 240 b200k -87 - käynnistymisongelma
« Vastaus #2 : 18.11.2012, 03:10:30 »
Mulla oli sama. Solenoidin sulake palanu, mutta samalla vilkutkaan ei toiminu.
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B20 + M40 -70 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Kalle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • I love my Volvo
Vs: 240 b200k -87 - käynnistymisongelma
« Vastaus #3 : 18.11.2012, 08:41:21 »
Mistä löydän solenoidin sulakkeen? Onko kabiinissa kuskin jalkatilassa vai onko tuossa mallissa jotain sulakkeita myös konehuoneen puolella?
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012, 09:26:52 kirjoittanut Kalle »
Volvo 240 GLT kartano vm. 1990 ja rouvalla Saab 900c vm. 1990

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k -87 - käynnistymisongelma
« Vastaus #4 : 18.11.2012, 10:33:51 »
Mistä löydän solenoidin sulakkeen? Onko kabiinissa kuskin jalkatilassa vai onko tuossa mallissa jotain sulakkeita myös konehuoneen puolella?

Kaikki siel jalkatilassa. Manuaalista löytyy sulakkeiden järjestys. Voithan tehä heittopiuhalla testin, ottaa suoraa akulta virran solenoidille ja kattoo miten käy. Siis ihan testimielessä tietenkin.
V70 TDI

Poissa Kalle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • I love my Volvo
Vs: 240 b200k -87 - käynnistymisongelma
« Vastaus #5 : 18.11.2012, 11:41:14 »
Kävin tarkistamassa sulakkeet ja ne on ehjiä kaikki . Samalla tarkistin kaasarille tulevat piuhat ja ne on hyvin kiinni. Täytyypä lähteä huikka päällä ajelemaan isän tykö ja kattella sen kanssa ongelmaa kun tuo tietää nuista kulkimista hieman enemmän kun meikäläinen.
Saattaapi olla että tehdään tuo heittopiuhatesti ja katotaan mitä tapahtuu. Kiitos kovasti vinkeistä
.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012, 11:42:48 kirjoittanut Kalle »
Volvo 240 GLT kartano vm. 1990 ja rouvalla Saab 900c vm. 1990

Poissa Liina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: 240 b200k -87 - käynnistymisongelma
« Vastaus #6 : 18.11.2012, 13:09:36 »
Mulla tuollaisessa Solex Cisacissa löystyi aikoinaan seosruuvi ja tärinässä putosi kokonaan... Syyksi paljastui se, että kyseisen seosruuvin/neulan o-rengas oli katkennut, eikä siten lukinnut ruuvia paikalleen.

Jos seosruuvi on päässyt irti, niin oire juuri tuon kaltainen. Ei käy tyhjäkäyntiä. Voimakkaasti ryypytettynä jaksaa käydä (täristäen) korkeaa tyhjäkäyntiä. Ilman ryyppyä joutuu pitämään reippaasti kierroksia, että pysyisi käynnissä. Ilman seosruuvia saa raakasti liikaa ilmaa.

Omalla kohdalla onni onnettomuudessa oli, että seosruuvi oli pudonnut pohjapanssariin, ja puolivahingossa sen huomasin, kun aloin ihmettelemään, että mikäs tämän auton nyt yhtäkkiä tuli.  Sen jälkeen olen varmuuden vuoksi pitänyt kumitulppaa seosruuvin kolossa, jos joskus sattuisi uudelleen vastaava tilanne. Tietysti seosruuvissa on myös uusi o-rengas, joka pitelee ruuvin säädetyssä asennossaan. Se tulppa siin vain varmistuksena.

Poissa Kalle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • I love my Volvo
Vs: 240 b200k -87 - käynnistymisongelma
« Vastaus #7 : 18.11.2012, 14:42:42 »
Näytti kaasarissa olevan kaikki ruuvit paikallaan ja ruuveja pyörittelemällä auto pysyy nyt tyhjäkäynnillä mutta ravistaa edelleen voimakkaasti.Solenoidi ei reagoinut mitenkään kun otti kaasariin tulevista kahdesta liittimestä ylemmän irti. Nyt menee homma mystiseksi... Kaasarissa on ilmavuoto joka todennäköisesti aiheuttaa ravistamisen ja tyhjäkäyntikäyntiongelman (korjailtu jo tahnalla). Kaasutinexpertti lupaili että keskiviikkona olisi osat noudettavissa. Vaihdan ensiviikolla kaasuttimen tiivisteet ja kalvot ja sitä kautta sitten ongelmaa purkamaan.
Volvo 240 GLT kartano vm. 1990 ja rouvalla Saab 900c vm. 1990

Poissa Kalle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • I love my Volvo
Vs: 240 b200k -87 - käynnistymisongelma AUTO KORJATTU!
« Vastaus #8 : 24.11.2012, 13:04:46 »
 ;D Tänään vaihtelin kaasarin tiivisteet ja yhden kalvon ja ongelma on poistunut. Nyt nautiskelen ajosta. Ekaa kertaa ikinä tein tuollaisen korjauksen (isi vahti vieressä) ja voin sanoa että onnistumisen fiilis on mahtava. JESH !!!

Kiitos kaikille vinkeistä.

Hymyilevin terveisin

-Kalle-
Volvo 240 GLT kartano vm. 1990 ja rouvalla Saab 900c vm. 1990

 

Samppasport  Futurez