Mulla tuollaisessa Solex Cisacissa löystyi aikoinaan seosruuvi ja tärinässä putosi kokonaan... Syyksi paljastui se, että kyseisen seosruuvin/neulan o-rengas oli katkennut, eikä siten lukinnut ruuvia paikalleen.
Jos seosruuvi on päässyt irti, niin oire juuri tuon kaltainen. Ei käy tyhjäkäyntiä. Voimakkaasti ryypytettynä jaksaa käydä (täristäen) korkeaa tyhjäkäyntiä. Ilman ryyppyä joutuu pitämään reippaasti kierroksia, että pysyisi käynnissä. Ilman seosruuvia saa raakasti liikaa ilmaa.
Omalla kohdalla onni onnettomuudessa oli, että seosruuvi oli pudonnut pohjapanssariin, ja puolivahingossa sen huomasin, kun aloin ihmettelemään, että mikäs tämän auton nyt yhtäkkiä tuli. Sen jälkeen olen varmuuden vuoksi pitänyt kumitulppaa seosruuvin kolossa, jos joskus sattuisi uudelleen vastaava tilanne. Tietysti seosruuvissa on myös uusi o-rengas, joka pitelee ruuvin säädetyssä asennossaan. Se tulppa siin vain varmistuksena.