Autodiagnoosi  Carcom Oy

Amazon 1970 2D B20E+AW70

  • 414 Vastauksia
  • 83065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #195 : 24.12.2020, 07:47:44 »
Katkaisijat.





Uusi säiliö ja huollettu moottori.



Muutama kuva lämppärin kotelon muokkauksesta 900 puhaltimelle.





















Etupenkitkin hieman päivittyvät.



Hitaasti etenee, kun on ollut kaikenlaista muuta puuhasteltavaa.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #196 : 28.12.2020, 15:17:11 »
Tuolla aikaisemmin oli spekulointia, miten menisi 240 jäähdytetyt levyt ja satulat.
Siinä kuvia istuvuudesta.
Satulasta otin 5mm pois istukkapinnasta niin satula siirtyi riittävästi ulos.
Lisäksi siellä on edelleen ne 5mm shimmit, jotka siirtää satularautaa ulospäin.







Tiedän, että on väärän puolen satula, se vain tuli ekana käteen.

Jos tuon toteutan niin laitan ABS-satulat joihin menee vain yksi putki. Tulee puolet vähemmän letkuja ja putkea.

Ihan kun ei olisi muutakin tekemistä niin pitää tällaiseen uhrata aikaa, no kai siitä on hyötyä tulevaisuudessa.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #197 : 28.12.2020, 17:13:28 »
on aika simppeli homma porata ns. kaksipiirisatulasta kanava läpi jotta toimii yhdellä, sitten vaan tulppa toiseen. mutta jos tuollaisa abs-satuloita saa järkevästi tai tulee kokonaan uudet niin sitten ei tarvitse nähdä muutaman minuutin vaivaa.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #198 : 28.12.2020, 17:29:55 »
Okei. Pitää perehtyä asiaan.
Uudet on Skandixilla ~270€ yhteensä. Romppareillakaan (fi/swe) ei ole kun ilman Absia olevia.
Ostoilmoa en ole vielä laittanut, kun en ole päättänyt laitanko vai en.

Kiitos vinkistä :)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #199 : 29.12.2020, 13:53:06 »
Ryhdyin kokeilemaan romusatulalla tuota 1-piiriseksi muuttamista. Ulompaan puoliskoon yhdistävä reikä, ylempi tuloreikä tulppaus ja alemmasta paine sisään.
Saattaahan tuo toimia.

Originaali reikä.



Tuohon tulee yhdysväylä.



Siinä se. En pysty kuvamaan, mutta yläreunassa on läpimeno, joka yhdistää sylinterit.



Punaisella viivalla merkitty yhdysväylä.



Saattaa olla ehkä parempi laittaa sittenkin paine ylemmästä ja tulpata alempi?
Ilmaus olisi varmempi, kun ilmausruuvi on ihan loppupäässä.

Vaihdoin myös paineenalentajan oikeanlaiseksi. Aikaisempi oli farkun 50bar, nyt on sedanin 35bar, kuten kuuluu.



240 jäähdytetystä satulasta sen verran, että ei käy 140-srj:n peltivanteen kanssa, satula ottaa kiinni vanteeseen, eli se siitä.
Mitkään levityspalat tai vastaavat ei ole vaihtoehto.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #200 : 30.12.2020, 15:41:55 »
Mites olis ne 164e satulat/ levyt mistä oli puhe aiemmin? Niitähän saa nykyään ihan järkevään hintaan uudet
Muistaakseni menee kaikki satasarjan vanteet niihin 

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #201 : 30.12.2020, 17:04:09 »
Joo kyllä niitäkin pyörittelin ajatuksen tasolla.

Tänään kuitenkin muokkasin nuo 121/140 etusatulat 1-piirisiksi, joten niillä mennään. Katsotaan sitten joskus.

Tämmöttis.





Tuossa kaaviokuva. Nyt menee samalla tavalla kun 240 ABS-versiossa.



Satulat likoamassa, huomenna pesu ja maalaus, ensiviikkolla tulee uudet tiipparit. Sitten alkaa putkien teko.
 
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #202 : 07.01.2021, 16:20:47 »
Jarrujen laittoa.















Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #203 : 09.01.2021, 23:00:24 »
Hyvältä näyttää 8)
Käytätkö noin vai peität alustamassan alle kaikki alustan osat (itse en massaisi) ehkä jotain kotelosuojaa arkoihin paikkoihin.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #204 : 10.01.2021, 09:21:55 »
Kiitos.

Käytän noin. Alusta on massattu/kotelosuojattu, akselistot tukivarsineen ym. on maalattu, niihin ei tule massaa.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #205 : 16.01.2021, 15:08:17 »
Lisää jarruputkia väsätty.













Vielä takajarrut niin pääsee ilmaamaan.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #206 : 29.01.2021, 16:44:28 »
Kässärivaijeri istuu kuin hanska.









Ensiviikolla tulee loput jarruosat.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #207 : 29.01.2021, 20:39:15 »
Silmät aina vaan lepää kun katsoo hienoa jälkeä  :)

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #208 : 30.01.2021, 08:52:42 »
Se on kiva kuulla :)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: Amazon 1970 2D B20E+AW70
« Vastaus #209 : 02.02.2021, 15:00:57 »
Vihdoinkin takajarrut asennettu. Seuraavaksi ilmaus. Harvinaista, että jarrut tulee kuntoon ennen voimalinjaa ;)










Jarrut ilmattu, hyvin ilmautui, eikä yksikään liitos/nippa vuotanut 8)

« Viimeksi muokattu: 03.02.2021, 10:32:29 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

KL-varaosat  Race.fi