Elekma  Autoracing

B20 venttiilit

  • 24 Vastauksia
  • 10319 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #15 : 26.10.2014, 15:48:12 »
Hep! Koneremppa menossa tässä juuri ja kaipaisin tietoa tämmöiseen, kun kannessa on 42/35 venat, ja 3 pakovenaa  piti vaihtaa, kun oli keinuvivusto takonut rumaksi ( kone pääsi kuivaksi).

42 imuvenat on ehjät, mutta ovat aika syvällä kannessa, tossa olisi jouten 44mm venat, mutta uskaltaako noi vaihtaa noiden 42 tilalle, mielestäni ne asettuu kannen istukoihin paremmin, ja ovat jokseenkin siistitkin.

Onko lähinnä mitään hyötyä tuosta kun kanavat on kuitenkin pienet venan alla ??? Vaihdan mikäli on mitään iloa.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #16 : 26.10.2014, 17:26:53 »
Nythän voisit samalla asennuttaa teräs venttiilinistukat koneistamolla, niin sitten nyky lyijytön bensa ei enää kaiva venttiilejä kannen sisään ilman lisäaineita. Tietty se maksaa jotain. Isommat venttiilit voit nyt tietty sinne sovittaa, meneehän ne taas jonkin aikaa riippuen ajomääristä. Ehkä se kanavan ramppi on turhan 'raju' jos et kaiva kanavaa venttiilien läheltä. Jos vakiokone, niin tuskin se milli puolellaan niin hirveesti vaikuttaa. Venttiilin suurentamisen hyöty lähinnä siinä, että saat venttiililautasen tason oikealle korkeudelle ja puristukset taas ylös sekä venttiili aukeaa oikealla tavalla virtauksien puolesta sinne palotilaan.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #17 : 26.10.2014, 21:34:50 »
Voiko sorvissa siistiä venttiilit ja ajaa niihin lisäviisteet ? Vai pitääkö olla sellanen hiomakivi-telinesysteemi ??? Ei sinällään ole arvoa/käyttöä niin ei mitään välttämättä menetä, harrastuksen nimissä vaan ajattelin :) Kun noita nyt on nuo kaksi settiä, niin toisiin ajattelin harjoitella :D

Niin, ja kannesta vielä, että on näköjään pakovenat uponnut senverran syvään jo, että ovat keinuvivuston puolella yli 0,5mm korkeammalla noita 42mm imuvenoja, ja jos laittaa 44mm imuvenat, niin tasoero kasvaa yli milliin jo ??? Mitenkä tuommoinen tasopinnan ero vaikuttaa keinuvivuston geometriaan ?

Pahassa kunnossa on muutenkin koko kansi, muuta vaan ei ole tähän hätään, talven ajaksi tarviisi kannen niin en hirveitä summia viitisisi sijoittaa tuohon, mutta toki se kunnossa pitää olla. Pakoseetit nimenomaan on hurjassa kunnossa, ne olisi melkein pakko käyttää korjattavana. :-\ Hyvä b18 kansi olisi joutilaana, mutta se ei varmaan passaa kyllä tohon  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 26.10.2014, 21:44:24 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #18 : 26.10.2014, 23:11:23 »
Mulle sano kansivirittäjä että toi kansi ei hyödy edes 42 imuvenasta vakio kanavan muodolla... samassa keskustelussa sanoi että noi alkuperäiset ohjurit on jo alkujaan "väljiä", eli todella isolla välyksellä. Suositteli esim BMW:n ohjureista tekeen k-linerit kun vakiot kuulemma saattaa helposti haljeta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #19 : 26.10.2014, 23:59:49 »
42 mm imuvenalla paukutellaan 200 hp:n tehoja. B18 kansi on kuulemmä parempi, kun venat ei ole niin reunassa. Noi 46/38,5 venttiilijutskat on peruja kohta 40 vuoden takaa....en usko että silloin on saavutettu polttomoottoritekniikassa globaali limes. Olisi hauska rakentaa miedosti viritetty/portattu B30 megalla kaikilla pikku nykykommervenkeillä ja katsoa mikä on tulos....
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #20 : 27.10.2014, 00:07:49 »
Mulle sano kansivirittäjä että toi kansi ei hyödy edes 42 imuvenasta vakio kanavan muodolla... samassa keskustelussa sanoi että noi alkuperäiset ohjurit on jo alkujaan "väljiä", eli todella isolla välyksellä. Suositteli esim BMW:n ohjureista tekeen k-linerit kun vakiot kuulemma saattaa helposti haljeta.

Nyt meni muuten puurot ja vellit sekasi  :-[
Pistin jo tietokoneen kiinni ku hoksasin että oli sillo puhe pakokanavasta ja 35 venasta...

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #21 : 27.10.2014, 00:20:30 »
Tein vielä kannelle löpötestin todetakseni että jokainen vena vuotaa, mutta ei edes vuotanut kuin kaksi pakoventtiiliä :D (Nekin päästi löpön läpi vasta n.15min jälkeen, venajouset paikallaan) Läppäämällä koitin siistiä ekaksi, on rumasti karstanpolttamia kraattereita pinnat täynnä :-\ Tosin on sitä pahemmillakin ajettu..

Hitsi kun olisi joku kätevä kotikonsti kairata itse seetit sileiksi  ::)
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 00:22:38 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #22 : 27.10.2014, 09:13:55 »
Harjoittelin joskus noiden lisäviisteiden tekoa itse. Nehän onnistu kun porakoneen kiinnitti ruuvipenkkiin ja vena pyörimään siihen ja jollain viilalla/hiomakivellä raapi kulmaa loivemmaksi, mutta sorvillahan noi oikeesti tehdään.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #23 : 27.10.2014, 20:09:00 »
Käytin sorvissa tänään nuo 44 venat. Kauhean herkästi ravistaa vaikka kuin tukee, mutta sain kuitenkin tehtyä. En mitannut niitä tms, vedin silmämääräisesti  ;D Tänään läppäsin niillä imuseetit jonka jälkeen tussitin pinnat ja pyöräytin tutilla ja kaikeksi hämmästykseksi nehän oli nätit n.1mm rinkulat, kosketuspinta juuri siinä viisteiden saumassa, ja piti löpöt "sisällä". Taidan jättää nuo kiinni :)

Pakoseetit vuotaa, mutta ei mahda nyt mitään :-\ kyllä ne varmasti paremmat on nyt ainakin siitä mitä ne oli. Läppäämällä ei niitä saa "kuntoon" kun jättää niin leveää jälkeä. Itse saisin tehtyä kyllä kaiken muun paitsi istukoiden kairaamisen, siihen taas ei tunnu koneistamo suostuvan, kun haluavat tehdä koko paketin.

Huomenna teen sorvissa myös noihin 42 venoihin viisteet, huvin ja harrastuksen vuoksi :) Pääosin ajan kuluksi  :D
Onko muuten hyötyä viistää pakovenoja ?

----

Tässä vielä pari kuvaa venoista





Jatkan tuolla projektiosion topikissa, sieltä saa seurata harjoituksia :D jos on mielenkiintoa.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 21:18:40 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #24 : 27.10.2014, 21:55:15 »
Pakovenan ulkoreuna kannattaa pyöristää, seetiin kolmikulmat, mutta venttiiliin yksi kulma ja saa olla pykälää.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Samppasport  Futurez