Autoracing  KL-varaosat

B20 venttiilit

  • 24 Vastauksia
  • 10321 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
B20 venttiilit
« : 26.11.2012, 00:13:30 »
Tuossa on kansi odottamassa kiinnitystä, niin siinä on pari venttiiliä jotka heiluu pikkusen ohjureissaan. Kuinka suuri väljyys on "sallittua" vai kannattaako suoraan käyttää koneistamolla. ?

Venttiilit ovat 46/36 ja mietin kun noissa KG:nkin stage 3 ja 4 kansissa on venat 46/38,5. Ihmettelin vaan tuota että kuinka ihmeessä ne mahtuu sinne ottamatta toisiinsa kiinni. Kun haluaisin tuon pakoventtiilikoon suuremmaksi tuohon omaakin kanteen muuttaa. Osaako kukaan sanoa edes suuntaa antavia hintoja koneistamohinnalle ? Varmaan tulisi ohjurit vaihdettavaksi(tai k-linerit), seetit ja venttiilit hiontaan, kannesta joku 0.5-1mm pois.  Itse venat on mielestäni siistit ja hyvät, tosin ellen vaihda isommiksi pakosia.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #1 : 26.11.2012, 00:45:35 »
Jos ne yli millin heiluu nii väljäksi vois sanoa. Lisää öljyn kulkeutumista venttiililautasen päälle joka karstoittaa ja voi aiheuttaa sen ettei venttiili sulkeudu jonka jälkeen palaa..

Hinnat on sellaista 10€ per ohjuri. Eli 80€ kaikkien vaihto.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #2 : 26.11.2012, 01:00:30 »
Se unohtui vielä mainita tuossa että kanteen on koneistettu paikat tuplajousille ja jykevämmälle keinuvipupukille. Että lisääkö tuo miten noita ohjurien kulumista.  Voisi koittaa ihan vaan läpätä tahnan kanssa jos ne saisi tiiviiksi, mutta huolettaa tuo ohjurien väljyys kyllä. Melkein jokainen vena vuoti kun bensalla kokeilin.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #3 : 26.11.2012, 06:23:33 »
Mulla 46/38,5'ja mahtu aukeen. Väliä taitaa olla puolisen milliä lautasten välillä. K-linerit ( mulla) tai uudet ohjurit kyllä noille jo ehdottomasti laitettava. Ohjuris kyllä kuulostaa olevan vaaihdon tai holkituksen tarpeessa
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #4 : 26.11.2012, 13:07:53 »
Vaikuttaako tuo iso pakovena miten paljon koneen toimintaan ? Kannessa on verrattuna vakiokanteen erittäin suuret kaikki kanavat, mutta pako on vaan 36mm. Nokkana on K.

Niin ja sellanen vielä että uskaltaako/kannattaako ohjuria pätkästä kanavan puolelta, tai ainakin lyhentää ja ohentaa. Miten paljon tuo tuplajousitus rasittaa sitten ohjureita ? Kuuntelen mielellään miten olette muut noita toteuttanut ja miten kestänyt ?
« Viimeksi muokattu: 26.11.2012, 13:09:40 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #5 : 26.11.2012, 14:20:32 »
Mitkä ihmeen K-linerit?  :o

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #6 : 28.03.2013, 00:35:18 »
uskaltaako/kannattaako ohjuria pätkästä kanavan puolelta, tai ainakin lyhentää ja ohentaa.

Kertokaa ihmiset miten ootte tehnyt, ja onko miten paljon vaikutusta ? Voisin kuvitella että pakopuolella tuolla olisikin jotain merkitystä.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #7 : 28.03.2013, 00:46:45 »
Mitkä ihmeen K-linerit?  :o
Alkuperäinen venttiilinohjuri porataan väljäksi ja sinne sisälle pistetään k-liner holkit.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa porttaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #8 : 28.03.2013, 01:16:39 »
B20:en vakio-ohjaimiin ei pysty laittamaan k-lineria, koska ohjain halkeaa venttiilikoneiston puolelta kumin kohdalta. Mikäli vaihtaa toiset ohjaimet ( ns. pronssiset) niihin pystyy kyseiset korjausholkit laittamaan. Välykset voi linereilla tehdä pienemmäksi, mitä orkkis valuteräs ohjureilla.

Jos on tarvetta, niin privalla voipi kysellä tämmösiä koneistusjuttuja/ kansipalveluja, koska en ole kerhon yhteistyökumppaneita. Ja jos tämä oli jo liikaa mainittu, niin ylläpito sitten poistaa edellisen lauseen kuikkaan.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #9 : 28.03.2013, 08:56:56 »
Hmm kovin mielenkiintoista, mulla on vakio-ohjaimissa k-linerit kiinni.
Ja ihan tunnettu kansipaja ne asensi siihen.
Halkeaako ne ohjurit siis jo pelkästään sen asennuksen seurauksena? Pitääkin katsella.
En kyllä muista huomanneeni mitään kun vaihdoin toiset ohjurinkumit niihin, kun ensimmäiset, vääränmalliset´
repesivät.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2013, 08:59:32 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #10 : 28.03.2013, 09:58:43 »
Vakio-ohjureissa mullakin on K-linerit joka venttiilille.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa porttaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #11 : 28.03.2013, 14:43:59 »
Liekkö niillä tehdessään ollut joku lisätyökalu, kun ovat laittaneet holkkia paikoilleen? Joskus saattaa auttaa jos holkkia lähtee pallotuurnalla lyömään sieltä ohjurikumin puoleisesta päästä. Tai sitten ei ole lyöty kokonan läpi tuurnaa ja loppu on kalvaimella tehty.

Herkkä se ainakin on murtumaan juuri sieltä kumin puoleisesta päästä, kun juuri kumin vuoksi sitä ohjaimen yläpäätä on kevennetty. Toki myös joissain ohjaimissa mitä markkinoilla liikkuu, saattaa olla hiukan erilaista raaka-ainetta. Ja viimeistely tulisi aina suorittaa siihen tarkoitetulla hoonaimella ( ei flexhoonain), koska se suoristaa ohjaimen, että tekee siitä lopuksi myös pyöreän.

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #12 : 01.04.2013, 21:01:43 »
Onnistuuko kotikonstein vaihtaa uudet ohjurit B20:een?
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #13 : 03.04.2013, 21:54:51 »
Onnistuuko kotikonstein vaihtaa uudet ohjurit B20:een?

Prässi auttaa
940 classic

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 venttiilit
« Vastaus #14 : 27.04.2013, 00:27:23 »
B20:en vakio-ohjaimiin ei pysty laittamaan k-lineria, koska ohjain halkeaa venttiilikoneiston puolelta kumin kohdalta. Mikäli vaihtaa toiset ohjaimet ( ns. pronssiset) niihin pystyy kyseiset korjausholkit laittamaan. Välykset voi linereilla tehdä pienemmäksi, mitä orkkis valuteräs ohjureilla.

Jos on tarvetta, niin privalla voipi kysellä tämmösiä koneistusjuttuja/ kansipalveluja, koska en ole kerhon yhteistyökumppaneita. Ja jos tämä oli jo liikaa mainittu, niin ylläpito sitten poistaa edellisen lauseen kuikkaan.
Kahdessa kilpakannessa ollut vakio-ohjureihin laitettuna k-linet ilman huolia ja parhaimmillaan pyörinyt yli 8000.Tai sit pahimillaan....
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

 

Elekma  Autoracing