No mulla on yksi 467tkm ajettu B230FK öljyruutilla joka ei kolise, tosin en edes ala väittämään että motin hyvä kunto jyvittyisi yksinomaan pelkkiin öljyruiskuihin.
Vaikka monta hyvin tehokasta vinokonetta on suurella menestyksellä tehty ilman öljyruiskuja, niin kokisin että fakta, että oikeastaan jokaisessa 150-200HV/litra viritysasteella olevassa moottoripyörän vapari 4t-moottorissa sellaiset kuitenkin on, todistaa melko vahvasti siitä että eivät ne ruiskut nyt aivan arvottomat ole.
On aika vaikea nähdä että miksi valmistaja hyväksyisi ylimääräiset kulut koneistuksista ja osista, sekä myötäsyntyisen (joskin hyvin hyvin pienen) riskin että ruiskun banjopultti aukeaa kesken laukan ja hävittää öljynpaineet ja koko moottori porsii - ilman etuja jotka oikeuttavat kulut. (ja sanotun minimaalisen riskin).
Pärrät nyt kuitenkin ovat vielä lähinnä hupiajeluun suunnattuja kapineita joten niiden moottoreilla ei pyöritellä kivimurskainta tai vedellä malmilasteja ylös Kesselin mäkiä kolmivuorotyönä.
Ilmankin pärjää, mutta ei se ylimääräinen lämpönielu männistä pois pahaakaan tee.