KL-varaosat  Race.fi

Öljyruiskut ja uudempi (suurempituottoinen) öljypumppu B230ft 94->

• 57 Vastauksia
  • 35983 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eke

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Noi mun suuttimet on TOYOTASTA  ,muistaakseni on 0,5bar venttiilillä .
Tarvittaessa löytyy sellasia vielä . Asennuskin onnistuu pienellä toimitusajalla .
Vantaalla .

Poissa skebazu

• Grand Luxe Touring
Noi mun suuttimet on TOYOTASTA  ,muistaakseni on 0,5bar venttiilillä .
Tarvittaessa löytyy sellasia vielä . Asennuskin onnistuu pienellä toimitusajalla .
Vantaalla .

minkä laista ja hintaista volvolla olisi itse tarjota suuttimiksi ?

niin ja tuo pumppu kysymys mikä nyt jäi jo tuonne edelliselle sivulle.

Poissa eke

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Volvolta en kysynytkään suuttimia kun no"Japanialaiset" istu niin sopivasti ja oli jäänyt hyllyyn.
Mulle tuli öljypumppu STEN PARNERILTA jakopään remmi / ratassarjan mukana, siinä valurautapumpussa on rattaat
korkeammat kun vakiossa ,= enemmän tuottoa .

http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=60
http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=69

Poissa googe 2.0

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Mikä lohko tuo on? Jos viitsit, niin laitatko kuvan alapuoleltakin? Tulen tekemään saman homman omalle lohkolle jossain vaiheessa.

Lohko on K, B230 (F) vm -89 ja kyljissä molemmin puolin "13". Runkolakrussa molemmin puolin "A-2". Aikaleima ilmeisesti "89 03 16".

Ykkösen ruisku tuli liian lähelle tasanteen reunaa. Eiköhän tuo tiivisty, mutta huonoon paikkaan tuli tökättyä.

Niin ja tosiaan: Nuo paikat voi olla hyvät tai sitten ei. Se oma paikka löytyy sovittamalla ja mittaamalla. Koekasaus ja vaikka kaksipuoleisella teipillä hakien ruiskuille parhaat paikat.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2011, 11:51:55 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa WEBERMAN

• Grand Luxe
  • **
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Volvolta en kysynytkään suuttimia kun no"Japanialaiset" istu niin sopivasti ja oli jäänyt hyllyyn.
Mulle tuli öljypumppu STEN PARNERILTA jakopään remmi / ratassarjan mukana, siinä valurautapumpussa on rattaat
korkeammat kun vakiossa ,= enemmän tuottoa .

http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=60
http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=69

Motonet myi aikoinaan FT.n pumppua, sieltä minä silloin ostin, se on tosiaan valurautaa, made in USA. :)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa googe 2.0

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Motonet myi aikoinaan FT.n pumppua, sieltä minä silloin ostin, se on tosiaan valurautaa, made in USA. :)

Oma motonetista tilattu FT:n öljypumppu on scantechin alumiininen ja työnlaadusta ja alumiinivalun paksuudesta päätellen mate in sademetsä.

Nyt kun tuo öljykierto on muokkauksen ja ihmettelyn kohteena, niin mitä muuta siellä lohkossa ja kannessa kannattaa tehdä? Metallisilppu pitäisi tietysti saada mahdollisimman tarkkaan pois.

Onko tuosta öljykierrosta mitään selkeää kuvaa missään?

Poissa WEBERMAN

• Grand Luxe
  • **
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
No se pääöljykanavan tulppa auki ja tietysti jos viimeisen päälle tekee, kaikki tulpat pois ja kemialliseen kylpyyn.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa googe 2.0

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
No se pääöljykanavan tulppa auki ja tietysti jos viimeisen päälle tekee, kaikki tulpat pois ja kemialliseen kylpyyn.

Tulpan rei-istä on myös kätevä kurkkia taskulampulla tuleeko öljyruiskun pultti kanavaan asti virtausta tukkimaan :).

Kun tein/teetätin kannen oli sen öljykanavaan kulkeutunut oikein mukava messinkilastu. Tuo lastu pääsi kovana pakkasaamuna mukavasti nokan ja laakeripukin väliin ja käyntiääni oli edelleen aikasta mukava. Neuroottista jynssäystä ja liuottelua muillekin koneen rakentelijoille :).

Poissa hempp2_

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Suunnittelin juuri ton kannen pesettämistä, ennen ja jälkeen porttauksen...

Mietin että pesun jälkeen varmaan tuuppaan pienet silikoni tupot jokaiseen öljykanavaan ja poistan ne vasta juuri ennen kasausta. Myös kasa korvatulppia voisi toimia tässä.

Milläs kannattaa noi alumiini hilppeet pestä?

Koitin konetiskiaine ja vesi liuosessa liottaa, mutta ei tulos ollut haluttu. Natriumhydroksidi sai imusarjan puhtaaksi mutta se on sen verran äreää ettei ihan kaikkia osia ainakaan niin tiukassa seoksessa pitää...

Poissa vippe

• Grand Luxe
  • **
minkä laista ja hintaista volvolla olisi itse tarjota suuttimiksi ?

niin ja tuo pumppu kysymys mikä nyt jäi jo tuonne edelliselle sivulle.

volvolta kysyin niin:
4xsuuttimet+4xbanjopultit=310e ja rapiat päälle

toyotalta kysäsin:
4xsuuttimet+4xbanjopultit=n.120e
ja tarkennus ko meneee kyselee toitsin osia nii katottiin -05 2.4 turbodieseli hiaceen...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Teuwo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi

BMW öljyruiskut, kuulaventtiilisillä banjopulteilla, maksoivat luokkaa 13,20€/kappale, merkkiliikkeeseen tilattuina.

Osanro: 11111739907 (esim. e-36 318iS)

Noita se wanha crossipetteri John VanLandingham on pannut varmaan ripakopallisen vinokoneisiin ja on ne minullakin ihan suosiolla toimineet.

Poissa Sebbe

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Enpä ole ajanut yhtään 400tkm ajettu öljysuuttimetonta B200/230, joka ei kolkottaisi männistään, ja toisaalta en ole törmännyt vielä männistään kolkottavaan öljyruutalliseen koneeseen.

Onko ne öljysuuttimelliset olleet 400tkm ajettuja?

Ennen pyrittiin vähentämään kampikammiossa ruiskuavaa öljyä. Nykyään on erillisiä suuttimia joilla lisätään sitä. Niin maailma muuttuu.

Täysin turhia ovat.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

Poissa Teuwo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
No mulla on yksi 467tkm ajettu B230FK öljyruutilla joka ei kolise, tosin en edes ala väittämään että motin hyvä kunto jyvittyisi yksinomaan pelkkiin öljyruiskuihin.

Vaikka monta hyvin tehokasta vinokonetta on suurella menestyksellä tehty ilman öljyruiskuja, niin kokisin että fakta, että oikeastaan jokaisessa 150-200HV/litra viritysasteella olevassa moottoripyörän vapari 4t-moottorissa sellaiset kuitenkin on, todistaa melko vahvasti siitä että eivät ne ruiskut nyt aivan arvottomat ole.

On aika vaikea nähdä että miksi valmistaja hyväksyisi ylimääräiset kulut koneistuksista ja osista, sekä myötäsyntyisen (joskin hyvin hyvin pienen) riskin että ruiskun banjopultti aukeaa kesken laukan ja hävittää öljynpaineet ja koko moottori porsii - ilman etuja jotka oikeuttavat kulut. (ja sanotun minimaalisen riskin).

Pärrät nyt kuitenkin ovat vielä lähinnä hupiajeluun suunnattuja kapineita joten niiden moottoreilla ei pyöritellä kivimurskainta tai vedellä malmilasteja ylös Kesselin mäkiä kolmivuorotyönä.

Ilmankin pärjää, mutta ei se ylimääräinen lämpönielu männistä pois pahaakaan tee.

Poissa TVS

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Kontinuerlich jetronic
Onko ne öljysuuttimelliset olleet 400tkm ajettuja?

Ennen pyrittiin vähentämään kampikammiossa ruiskuavaa öljyä. Nykyään on erillisiä suuttimia joilla lisätään sitä. Niin maailma muuttuu.

Täysin turhia ovat.
Joo, suurpiirtein. Yks oli hitusen alle ja pari oli selkeästi yli.
Edit: siis öljyruuttakoneista, joista olen kannen irrotellut. Näyttivät pytyt todella hyvältä vrt vanhemmat sumuttomat koneet.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vastaan nyt kuitenkin, vaikka en tiedä onko öljyruiskuiila mitään tekemistä asian kanssa :)

Eli toistaiseksi kulunein vinokone, minkä olen purkanut on ollut 208tkm ajettu B230FK. Kilometrit pitävät takuulla paikkanasa, mutta sylinterit olivat poikkeuksellisen kuluneet. Suurin epäilys tähän on kuitenkin Nesteen LongLife öljy, eikä öljyruiksut ;)

Carcom Oy  Elekma