Iskipä tuossa mieleen että kun akun vaihdoin uuteen muutama vuosi sitten, niin tuli mitattua akun napajännite joka oli hieman alhainen, nytten piti tarkistaa muistelenko omiani ja mittasin uudestaan ja paikkaansahan se piti eikä "ongelma" ollut kadonnut minnekkään. Eli mitattuna laturin navoista ja akun navoista matkalle hukkui ~0,5V. Laturin maadoitus tuli jo paranneltua aikapäivää sitten niin nyt tuli sitten tehtyä plussapuolelle parannuksia.
Mopolla en lähtenyt keulimaan kuten joskus 245:n kanssa että tuli työnnettyä kauheinta kaapelijöötiä mitä kaupasta löytyi, vaan suht sopivankokoista kaapelia sopivineen liittimineen, vanhat piuhat kuitenkin jää rinnalle. Puristetut liittimet päihin ja kutistesukalla viimeistely, päälle samankaltainen suojaputki kuin alkuperäisissäkin piuhoissa on.
Ja tommoinenhan lopputulos siitä tuli, hieman hankala kuvata kun on kaikki romut edessä, varustellussa ysissä tuota tavaraa on hieman enemmän kuin karvalakkiseiskassa

http://sekokupu.pp.fi/images/ysitimeline/laturiparannus/IMG_3117.JPG
http://sekokupu.pp.fi/images/ysitimeline/laturiparannus/IMG_3115.JPG
http://sekokupu.pp.fi/images/ysitimeline/laturiparannus/IMG_3120.JPGKonehuonekin kyllä kaipais kunnon jynssäyksen joskus. Mutta ootellaan kevään tulemista niin kykenee muutenkin taas hieman enemmän rassailemaan, ettei ole kädet ihan heti kohmeessa.

Ja lopputuloksena jännitehäviöt kyllä sai kuriin! Eli ei turha homma.