KL-varaosat  Race.fi

Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.

  • 354 Vastauksia
  • 123515 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #60 : 07.05.2013, 14:51:51 »
Ei pidä paikkaansa. Samanlailla menee 900/X90 malleissakin kurttuun.
Tympeä ongelma.  :(

Ai. Olen kolme kpl s/v90 autoa  nähnyt ja missään niissä ei ole ollut rypyssä.. 960 malleissa kaikissa.

Tuon takia mietin, että varmaan noihin ihan viimeisiin on tämä lastentauti yritetty korjata.
144
145
945
855

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #61 : 07.05.2013, 18:45:10 »
elementin magneetti ja kela kun tahtoo liikuttaa kalvoa niin kuuluu ääni. Jos se teho menee ovipeltien, ovipahvin tai koko kaiuttimen heiluttamiseen niin saundi kärsii. Aika paljonkin. Toinen juttu on sitten kaiuttimen etupuolisen ja takapuolisen ilmatilan eristäminen toisistaan, se vaikuttaa vielä enemmän. Vaimennusta jokapaikkaan ja elementti jykevästi ovipeltiin kiinni ja ovipelti tiiviiksi niin tulee hyvä. Tuosta jos jotain karsitaan pois niin aina hieman katoaa saundista, mutta se on sitten enää käyttäjästä kiinni mitä haetaan. Kuvien perusteella tuo asennus ei ole kummastakaan ääripäästä, varmasti ihan jees. Pääasia että kuuntelija on tyytyväinen suhteessa käytettyyn rahaan ja aikaan.  O0

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #62 : 08.05.2013, 20:47:41 »
960 ja x90:iä nähtyt kyllä varmaan kymmeniä, joista tosi monessa samalla lailla rypyssä. Tuntuu kyllä että loppupään malleihin homma on parantunut.

En usko että tällä hetkellä ovipahvi antaa kovinpaljoa periksi. Isoin ehkä "huolenaihe" missä voi joustoa tulla, on tuo adapterilätkä. Tosin kiinnityksen lisäksi on laitettu vahvinta 2-puoleista tarraa mitä löysin aikoinaan. Ruuvien vastakappaleet myös on kiinni ovipahveissa. Mutta hyvin ne todellakin soi. Vieläkään en ole jaksanut perehtyä isosti soittimen asetuksiin. Nyt ehkä hieman häiritsee "huonot" takakaiuttimet.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #63 : 13.05.2013, 18:20:59 »
Jotta pysytään tässä huoltopäiväkirjameiningissä, niin tulevaa keväthuoltoa (vai onkohan se jo kesähuolto) varten tuli uudet tulpatkin, kokeillaan tällä kertaa tämmösiä Japanin ihmeitä. Vielä en tiiä mitä tulee kaiken kaikkiaan kyseinen huolto pitämään sisällään, mutta oletettavasti bittejä myös viilataan, ykkösistä tulee suorempia ja nollat koneistetaan entistä pyöreämmiksi:

Eli tommoset tulppaanit:


http://sekokupu.pp.fi/images/ysitimeline/2013_05_13/IMG_3413.JPG

Tajusinpa myös samalla että pittääpi maalata kivekseniskemät pois noista valojen alalistoista, sekä jos jollain on saman väristä priimaa konepeltiä tyrkyllä, saa tarjota. Tässä kuvassa näkyy selkeästi tuo lommo (valo kun heijastuu juuri sopivasti siitä):


http://sekokupu.pp.fi/images/ysitimeline/2013_05_13/IMG_3411.JPG



Edit: On muuten hävyttömän pieni tuo kärki noissa, verrattuna esim edellisiin boschin nelikärkisiin :D
« Viimeksi muokattu: 13.05.2013, 19:02:24 kirjoittanut sekokupu »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #64 : 13.05.2013, 21:28:55 »
Napsahti vielä kaiken kivan lisäks hanskalokero ikilukkoon, tuli tuossa murrettua auki mutta nytten tarvis uuden lukon, löytyykö keneltäkään lähialueilta (=lue Jyväskylästä) ysiin hanskalokeron lukkopesää? :)
« Viimeksi muokattu: 13.05.2013, 21:36:53 kirjoittanut sekokupu »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #65 : 14.05.2013, 00:39:43 »
Sen voi purkaa ja korjata josset löydä riittävän nopsaan ehjää tilalle. Pati irti ni siinä näkyy pieni tapin pää muistaakseni suoraan ylöspäin kun se on samassa asennossa kun lokerossa kii ollessaan. Joko tosi stydi magneetti tai sitten pikkusen dremeliä ja pihdeillä tappi irti niin se purkautuu. Laita muuten avain sisään ennenko vedät pihalle, muuten on haitat pitkin lattiaa... Sitten voitkin uhrata 2mm poranterän siihen sisäpatruunan pään katkenneen lukkokielen vapautustapin tilalle ja taas pelaa. 2 oon korjannu kun en oo jaksanu alkaa ettiskelemään lukkoa mistään + pysyy sarjotus jos joskus muka tarttis...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #66 : 14.05.2013, 07:45:09 »
Sen voi purkaa ja korjata josset löydä riittävän nopsaan ehjää tilalle. Pati irti ni siinä näkyy pieni tapin pää muistaakseni suoraan ylöspäin kun se on samassa asennossa kun lokerossa kii ollessaan. Joko tosi stydi magneetti tai sitten pikkusen dremeliä ja pihdeillä tappi irti niin se purkautuu. Laita muuten avain sisään ennenko vedät pihalle, muuten on haitat pitkin lattiaa... Sitten voitkin uhrata 2mm poranterän siihen sisäpatruunan pään katkenneen lukkokielen vapautustapin tilalle ja taas pelaa. 2 oon korjannu kun en oo jaksanu alkaa ettiskelemään lukkoa mistään + pysyy sarjotus jos joskus muka tarttis...

Juu tuli kyllä se jo eilen samantien purettua kun autosta nappasin irti. Tietenkin juu joku pultti tms siihen katkenneen kielekkeen tilalle vois toimiakkin ihan jees.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #67 : 14.05.2013, 10:02:59 »
Juu tuli kyllä se jo eilen samantien purettua kun autosta nappasin irti. Tietenkin juu joku pultti tms siihen katkenneen kielekkeen tilalle vois toimiakkin ihan jees.
Se kielleke on alunperinkin ihan tajuttoman ohutta, 2mm poranterä on hyvin samankokonen, ja kun sen poraa muutaman millin patruunan päätyyn ja vetää lukitteella kii sopivan pätkän sitä poranterän juurta niin hyvin pelaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #68 : 15.05.2013, 00:17:58 »
Onko työpaikalla jotain tekemistä Santahaminan/Kadiksen kanssa?

Aattelinpa vaan.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #69 : 15.05.2013, 11:22:41 »
Onko työpaikalla jotain tekemistä Santahaminan/Kadiksen kanssa?

Aattelinpa vaan.

Ei ole. System Specialistina toimin Jyväskylässä, tosin ihan mahollista että meidän lafkalla voi olla jotain tekemistä sielläkin.

Tänään vois kokeilla josko hanskalokeron lukko taas toimis.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8030
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #70 : 15.05.2013, 12:40:41 »
960 ja x90:iä nähtyt kyllä varmaan kymmeniä, joista tosi monessa samalla lailla rypyssä. Tuntuu kyllä että loppupään malleihin homma on parantunut.
Loppupään malleihin niitä sai vielä 90-luvun lopussa ja ehkä aivan 2000-luvun alkuvuosina Volvolta takuuna uusia, jos vaan tajusi käydä kysymässä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #71 : 15.05.2013, 19:44:20 »
Kyllähän se lokeron lukko sitten korjaantuikin. Elikkä katkenneen kielekkeen tilalle 2mm reikä, siihen lukitteella hyvin pieni pultti/ruuvi kiinni ja vähän dremelillä tasottelua. Katotaan kuinka kestää, vielä ainakin toimii :D

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #72 : 06.08.2013, 14:36:28 »
Nyt ollaan tehty ihan virallisesti vain huoltoja, loma on tähän mennessä käytetty lomailuun :D

Todistetusti myös käyty taas botniaringillä, ainakin selkä taltioitunut sekä oma ysi tarjoamassa onsite -huoltoa toiseen ysiin:


http://tml.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat/VRCF%20Ratap%E4iv%E4t%20Botniaring%203.8.2013/IMG_2288.JPG/_full.jpg

Muutamat vanteittenostotarjouksetkin tuli taas miitissä. :)


Mutta jottei huoltopäiväkirjasta poikettas, niin sen verran mainittavaa, että tuli käytettyä kylmästöinti ja suuntaushuollossa. 100 grammaa oli kylmäainetta kadonnut, eli ei nyt mitään mainittavia määriä, että kelpaa taas palella. Öljyjä on vaihdettu ja kärryä välillä pesty.

Ja edelliseen postaukseen palaten, uskomattoman eron teki nuo iridium -tulpat, vetää/kiertää huomattavasti nätimmin isoilla kierroksilla kuin esim perus boschin 1 tai 4 kärkitulpilla, enpä olisi ikinä uskonut että tulpat voisi niin isoa merkitystä tuoda.

Myös keväällä tuli joitain millejä korotettua perääkin, nyt on tasapainosemman näkönen (työkaverin kommentti oli kanssa että olisit vaan tyhjentänyt työkalut ja muut romut kontista, niin tulos ois varmaan sama). 10mm tais lopullinen korotus olla.


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/IMG_20130602_134208.jpg
« Viimeksi muokattu: 06.08.2013, 14:40:45 kirjoittanut sekokupu »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #73 : 10.08.2013, 22:35:28 »
Taas jatkuu tämä hulluus, elikkä äänieristysprojekti:


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/aanieristys/IMG_20130810_161014.jpg


Kuvassa vielä vaiheessa, mutta muutama kerros mattoa pyöränkaariin, rouhepuristelevyä sekä niitten päälle alkuperäset eristeet (kuvassa näkyvä keltainen kötöstys, sitten se raskasmattokeksintö yms).


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/aanieristys/IMG_20130810_183942.jpg

Pitää jatkaa taas kun kerkiää ja ehkä kun kaikki 1000 haavaa on parantunut käsistä :D

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #74 : 12.08.2013, 23:29:14 »
Hulluus jatkuu, nyt vuorossa apukuskin puoli (etu ja takalattiat):


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/aanieristys/IMG_20130812_162710.jpg


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/aanieristys/IMG_20130812_170441.jpg


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/aanieristys/IMG_20130812_195407.jpg

Eli samalla kaavalla mentiin, STP:n mattoa peltiin, päälle sopiviin paikkoihin rouhepuristemitäliemattoa, päälle alkuperäinen raskasmatto sekä puristesämpylämatto, vaahtomuovi ja verhoilu.

Muoviosia myös matotettiin miten vaan pystyi. Tuo STP:n matto tuo mukavaa jäykkyyttä kyllä myös muoviosiin, loppuu se pärinä mitä näissä takavedoissa autoissa tuppaa olemaan lötköjen muovien takia :)

Onneksi myös tämmöisistä projekteista saa aina rahansa takaisin, kuten kuvasta näkyy, löytyi jopa 2 markkaa ja 20 penniä sekä kasa karkkia, pähkinöitä ja rannerengas :D




Iso mysteeri on että mitenhän fiksusti vaimentaisi sitten moottorin ääniä sekä etukaarien ääniä. Vinokone pitää aikamoista mekkalaa kuitenkin, varsinkin nyt sen alkaa huomaamaan että aika iso äänilähde on.

Myös tuli tilattua hieman "käyttötarviketta" autoon. Ihanaa tämä lomalla oleminen, rahaa palaa ihan järkyttäviä määriä :D
« Viimeksi muokattu: 12.08.2013, 23:31:34 kirjoittanut sekokupu »

 

Autoracing  KL-varaosat