KL-varaosat  Race.fi

Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.

  • 354 Vastauksia
  • 123390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #75 : 13.08.2013, 09:00:32 »
Konepeltiinhän saa kanssa omanlaistansa vaimennusmattoa, kestää lämpöä ainakin paremmin kun nuo muut.

Ja jos innostuu purkamaan niin kyllähän tulipellin pystyy vuoraamaan sisäpuolelta myös.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #76 : 13.08.2013, 10:00:12 »
Konepeltiinhän saa kanssa omanlaistansa vaimennusmattoa, kestää lämpöä ainakin paremmin kun nuo muut.

Ja jos innostuu purkamaan niin kyllähän tulipellin pystyy vuoraamaan sisäpuolelta myös.

Tulipeltiä pystyi jonkin verran juu vuoraamaankin, mutta lämppärikotelon joutuisi purkamaan jos sinne oikeasti jotain haluaisi.
Joo, konepeltiin saa mattoa, mutta auttaako se kuinkapaljon sisälle tulevan metelin kanssa? Tietenkin voihan siitä pellistä purkaa alkuperäiset eristeet ja lätkiä mattoa ihan kokeilun vuoksi alle ja taas alkuperäinen takaisin.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #77 : 13.08.2013, 16:54:12 »

Iso mysteeri on että mitenhän fiksusti vaimentaisi sitten moottorin ääniä sekä etukaarien ääniä. Vinokone pitää aikamoista mekkalaa kuitenkin, varsinkin nyt sen alkaa huomaamaan että aika iso äänilähde on.

Myös tuli tilattua hieman "käyttötarviketta" autoon. Ihanaa tämä lomalla oleminen, rahaa palaa ihan järkyttäviä määriä :D

Ite vaimentelin tuosta omasta rintapeltiä ihan tuommoisella samanlaisella rouhepuristematolla(tosin vaan mustalla pinnalla, kun omaan silmään näytti fiksummalta konetilassa), mitä sinäkin olet käytellyt. Oli aika iso vaikutus ainakin tuossa deekussa moottorin kilinöihin ja kolinoihin tuolla 20mm:llä matolla. Aika paljon sinne sai laiteltua tuota mattoa kun, mietiskeli hieman miten laittelee.

Konepelti tuli kanssa vaimennettua orkkismaton alta jo aikaisemmin silent coatilla, sillä en niin radikaalia merkitystä huomannut itse. Mutta tulipahan samalla liimailtua se tukiruoto taikaisin pintapeltiin kiinni :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L, VW Passat 4Motion' 05 2,8 V6

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8030
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #78 : 13.08.2013, 20:45:45 »
Joo, konepeltiin saa mattoa, mutta auttaako se kuinkapaljon sisälle tulevan metelin kanssa?
Veikkaisin että jotain hyötyä on saavutettavissa kyllä vaikka kyse onkin jo eristetystä pellistä ja vakiosta koneesta.
Käytetään verrokkina kovaäänisempää pakettia, 8v vinokone läppärungoilla. Lasikuituisen konepellin kanssa tarvitsi korvatulpat kärrinvedossa, peltisellä ei tarvinnu edes harkita käyttöä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #79 : 13.08.2013, 22:25:06 »
Tuo lisä äänieristyksen laitto on aika palkitsevaa puuhaa. Aika iso vaikutus oli omassakin ysissä kun takapään käsitteli matolla.

Ootko miettinyt jos kattoverhoilun puottas kanssa alas ja laittas muutamia paloja sinnekin?.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #80 : 16.08.2013, 11:15:10 »
Joo, kaippa sitä vois jotenkin konepeltiä ja konehuonettakin eristellä. Onhan tuossa jo hieman puuhaa. Enemmänkin ois mennyt kyllä mattoa vielä auton sisälle, mutta loppui taas paketti kesken. Eli nyt on 8 neliötä mattoa + rouhepuristematot autossa. Kuskinpuolelle sai hieman paremmin rintapeltiin eristettä.

Pitänee myös hapero tiiviste vaihtaa kuskin oveen.


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/aanieristys/IMG_20130813_141809.jpg



http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/aanieristys/IMG_20130813_141821.jpg


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/aanieristys/IMG_20130813_145642.jpg

Vielä menee paneelitkin hädintuskin paikoilleen :D

Ja kyllähän se rupes taas ohjaamolta näyttää:


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/aanieristys/IMG_20130813_153748.jpg



Loman loppumisen kunniaksi myös kuriiripoika toi hieman tarviketta, paljon mukavia volvo -logollisia pusseja ja laatikoita. Valitettavasti rahat ei enää riitä, niin joutui ostamaan paljon myös ei-alkuperäistä osaa, elikkä mitälie tarvikeosia mm. iskareiksi ja jotain sinisiä puslia jotka tuntuu ihan erilaiselta kuin alkuperäiset:


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/tarvike/IMG_20130816_104540.jpg


Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #81 : 16.08.2013, 11:41:40 »
Tarvikeosiaen istuuvuus saattaa olla hieman huonompaa kuin sinisestä pussista otetus. Esimerkiksi noi umpioiden asennuspotat ei ole ihan bolt-on 900-sarjaan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #82 : 16.08.2013, 11:47:18 »
Tarvikeosiaen istuuvuus saattaa olla hieman huonompaa kuin sinisestä pussista otetus. Esimerkiksi noi umpioiden asennuspotat ei ole ihan bolt-on 900-sarjaan.

Se voi vaatia omanlaisensa puuhastelun että saa käymään, huhujen mukaan sopivuus on joitain kymmeniä vuosia vanhempiin autoihin. Katsotaan miten se istuu keulille tai sitten nöyrryn ja luovutan ne eteenpäin :(

Tämmöinen ongelma iski, vinkkejä otetaan vastaan: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=37195.0

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #83 : 16.08.2013, 14:14:43 »
Huomaako ton äänieristyprojektin tuloksia korvalla?

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #84 : 16.08.2013, 16:00:34 »
Huomaako ton äänieristyprojektin tuloksia korvalla?

Huomaa kyllä. Yks isoimmista eroista tuli varmaan tuon kontin ja takakaarien eristyksessä. Pärinöitä myös hävinnyt iso liuta kun kaikki liittimet yms pehmustettu tai teipattu. Yksi omituinen ero oli siinä, että luonnollisesti kun ovet eristi, ovien ääni muuttui ihan erilaiseksi sulkiessa, mutta nyt kun eristi lopun autosta, ääni muuttui entistä pehmeämmäksi, mystistä :D

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #85 : 16.08.2013, 19:03:32 »
Taakse ilmestyi jo uudet iskarit, eli mallia bil(s)teemat (B8 sprint):


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/alusta/IMG_4756.JPG


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/alusta/IMG_4760.JPG


Täytyy sanoa että hemmetin hyvältä näyttää ja tuntuu. Ei kyllä oikein omissa käsissä meinaa riittää voimat niitten painamiseks kasaan :| Uskomaton ero edellisiin Sachseihin. Hyvin näkyy myös pituusero.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #86 : 16.08.2013, 20:12:28 »
Tästä meni kyllä koko pussihousu fiilis.
No mut jossakinhan sitä pitää säästää
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #87 : 17.08.2013, 00:14:20 »
Tästä meni kyllä koko pussihousu fiilis.
No mut jossakinhan sitä pitää säästää

Sanoppa muuta, nyt voi jo mainita että autossa on lasikuitua ja muita aftermarket osia :( Kohta uskalla enää ihmisten ilmoilla pyöriäkkään.

Täytyy sanoa että pelkäsin ajomukavuuden menevän ihan perseelleen, mutta aivan toisin kävin. Uskomattoman hyvä ajaa vaikka on vasta takana uudet. Sopii uskomattoman hyvin kyseisten jousien kanssa. Jämäkkä mutta ei mikään pintakova kivirekin kuin rälläkkäalustat ja muut p*skat setit.

Tuli myös testattua että etuiskareita saa jopa käsin painettu kasaan, nyt kun muutaman kerran niitten kanssa jumppas, niin on kämmenessä mustelma, hienoa :D

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • BBS & OZ Only
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #88 : 17.08.2013, 09:40:21 »
Täytyy varmaan tarttua tuohon rälläkkä juttuun....kaikki missä on rälläkällä katkotut jouset on huonojako??? Okei tiiän mitä tarkoitit suurin osa vaan madaltaa ne ja vakio paskoilla sachseilla tai motonetin lipteceillä niin on varmasti aivan paska, mut sitten kun siihenkin kombinaatioon teettää oikeen kunnon säädettävän iskarin (ja en puhu edes missään sorvissa katkaistussa) niin se paskuus loppuu siihen.

Sitten aiheeseen olikos sulla joku yli 40mm madaltava setti tässä kiinni kun nuo lyhemmät bilsut hankit, vai otitko muuten vaan jos pussithousut vaihtuis perunaverkkareihin ja madaltaisit kunnolla  :2funny:
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04 midnight purple 3 + atacama
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Masentavan tavallisen 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #89 : 17.08.2013, 10:17:40 »
Täytyy varmaan tarttua tuohon rälläkkä juttuun....kaikki missä on rälläkällä katkotut jouset on huonojako??? Okei tiiän mitä tarkoitit suurin osa vaan madaltaa ne ja vakio paskoilla sachseilla tai motonetin lipteceillä niin on varmasti aivan paska, mut sitten kun siihenkin kombinaatioon teettää oikeen kunnon säädettävän iskarin (ja en puhu edes missään sorvissa katkaistussa) niin se paskuus loppuu siihen.

Sitten aiheeseen olikos sulla joku yli 40mm madaltava setti tässä kiinni kun nuo lyhemmät bilsut hankit, vai otitko muuten vaan jos pussithousut vaihtuis perunaverkkareihin ja madaltaisit kunnolla  :2funny:
Vaikea sanoa miten rälläkkäjouset ja hyvä sopiva iskari toimii yhteen, todennäkösesti paremmin ku pelkät katkastut jouset vakioiskareilla mikä on kokemusten perusteella aivan helvetin huono yhdistelmä. Nuo -50mm Kaw-jouset on hyvä kompromissi mukavuutta/mataluutta ja hyvien iskareitten kans rokkaa varmasti paremmin ku suuri osa väärillä spekseillä tehdyistä DIY-coilovereista. Mitä korkeuteen tulee... se on yllättävän mukava ku käyttöautolla pääsee vielä kynnystenki yli, eikä tartte olla tukkimas liikennettä ku pitää vinottain madella hidastetöyssyjen yli.  :2funny:

960 omaa ilmeisesti pikkusen isomman keulapainon kun madaltu enempi samoilla jousilla, minkä tuloksena pitäs vaihtaa uudemmat pikku-roiskeläpät ettei raapis aina tietyistä pihoista tielle ajaettaessa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

 

Futurez  Kulkukoira