KL-varaosat  Race.fi

V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa

  • 19 Vastauksia
  • 6212 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Akusti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #15 : 17.12.2012, 19:20:36 »
Missä nuo sisäilman haistelijat  muuten sijaitsee?

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #16 : 18.12.2012, 00:32:44 »
siinä kojelaudassa ajotietokoneen, peilinlämmittien jne nappien vieressä on sellainen ritilä niin se on siellä  :hello:

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #17 : 18.12.2012, 10:08:52 »
no niih.

Lämpö juttuun en vielä ota kantaa mutta sisäkierron sähkömoottorin vipu oli pudonnut pois säätömoottorin akselista niin täällä vinkattiin, eli moottori toimii mutta ei säädä kun vipu puuttui.

Mutta nyt kysymys: sehän oli auki asennossa vivun putoamisen jälkeen? koska nyt kun painaa sisäkierron päälle niin moottori vetää tankoa kohti takapuskuria eli kiinni asentoon ja ulkoilmaa sisään niin tanko työntyy kohti etupuskuria.
Nyt aloin miettimään että laitoinko sen vivun nyt oikeassa asennossa takaisin moottorin akseliin. eli kiinnitänkö vivun silloin takaisin kun sisäkierto on päällä vai pois?

EDIT: Näkeekö tuon läpän jos ottaa raitisilmasuodattimen pois?

EDIT2: Vai meneekö se niin että luukku on ollut sepposen selällään kun vipu on ollut pois nyt se "virittyi" puoleen väliin ja kylmissä olosuhteissa automatiikka säätää sitä vielä pienemmälle jotta hytti lämpiää ja lämppärin kenno ei saa liikaa kylmää ilmaa. Eli nyt kenno on saanut liikkaa kylmää ilmaa ja lämmitysteho ei ole riittänyt?
Vai vaikuttaako automatikka ollenkaan tuon läpän asetuksiin... ilmamäärä on joko auki tai luukku on kiinni (sisäkierto)

Kuva mekanismista. http://www.swedishautoparts.com/V70/Volvo-V70-cabin-fans.html

« Viimeksi muokattu: 18.12.2012, 11:00:54 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #18 : 19.12.2012, 10:05:20 »
Ei se luukku kyllä säädy itsestään. Olen ajanut nyt vuorokauden hanskalokeron luukku auki ja samassa asennossa tuntuu vipu olevan.

Kun painaa sisäkierron päälle niin moottori vetää tasaisesti luukun kiinni mutta kun pistää ulkoilman takaisin päälle niin 1/3 matkasta säätyy tasaisesti ja 2/3 matkasta menee noin 8 kpl  pikku nykäisyllä takaisin auki asentoon.
Ei tiedä miksi moottori noin tekee...
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #19 : 19.12.2012, 11:53:39 »
Sisäkiertoläppä on vain joko sisäkierrolla tai ulkoasennossa. Vaihtaessaan sisäkierrolta ulko-ottoon kääntyminen tapahtuu nykäyksillä hidastettuna, kuten esitit.

Automatiikka kääntää läppää vain kesäkuumalla, kun auto on seissyt auringossa ja lähdetään liikkeelle. Läppä vaihtaa sisäkierrolle muutamaksi minuutiksi, jos kompressori on käyntiasennossa, sisätilan viilentämisen nopeuttamiseksi.

Läppä näkyy konehuoneen puolelta, kun ottaa raitisilmasuotimen pois kotelostansa.

 

Elekma  Autoracing