Autoracing  KL-varaosat

Turbo vai kansi? V70 T5 -97. *korjattu*

  • 47 Vastauksia
  • 19199 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Punanen on ihan tyhjennysproppu jäähdytinnesteelle.
No kun halvalla sai.

Poissa martial

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Hirveetä säätöö.

Sulla on kannentiiviste paskana, ja/tai kansi kierossa. Teetä parin tonnin remppa niin tulee kuntoon. Itel oli ihan sama vika. Pimeenä kaverin tekemänä pääset ehkä tonnilla, motonetistä osat. Vesipumppu+kannnen oikaisu+yläpään tiivistesarja ja taas skulaa. Samalla vaivalla saat uuden jakopäänhihnan uusittua vesipumppuineen ja eikun kovaa ajoa.

Ai niin, ja älä KOSKAAN avaa paisuntasäiliön korkkia ajon jälkeen. Sillä poltat melko varmasti sen kannentiivisteen. Siellä järjestelmässä on ihan syystä sitä painetta (pitää nesteen alle kiehuntapisteen) jos sen meet tekemään rikot vaan lisää. Kylmästä koneesta voi ruuvata sen auki ja täyttää tarvittaessa.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2013, 18:58:23 kirjoittanut martial »

heartagramm

  • Vieras
Joo siihen tuli hommattua pahvisarja eli kansipahvi + yläkerran tiivisteet. Sitä nyt ei vaan tullut vaihdettua koska puristuksetkin olivat normaaleissa rajoissa ja velipoika vaihtoi vesipumpun joka vuoti akselilta. Oletettiin tämän olevan syy, mutta nyt sitten ei ole juuri muuta syytä. Ainoa rahanmeno tässä enää on kannen oikaisu, mikäli on liian kiero. Selvinnee tässä suunnilleen kuukauden sisään (kunhan veljellä on inspausta ottaa Volle työn alle). Tekisin itse vaikka heti mutta talvikelissä vaivalloista kerrostalon parkkipaikalla. Kunhan remoska on hoidettu alta pois niin kerrotaan seuraavat kuulumiset.

E: noniin, 21.2. purin kannen veljen työpaikalla itse, ja syy vuotamiseen löytyi hyvinkin helposti. Pataan on tehty jossain vaiheessa kansiremppa, ja edestä katsottuna vasemmanpuolimmaisin taaempi kannenpultti oli täysin löysällä. Kansipahviin oli kehittynyt reikä, kokoluokkaa pikkurillin päästä ekaan niveleen. Muuten oli ehjä tapaus eli vuoti sylinterin päälle niin vähän että ei huomannut tulpanreiästä katsoen, mutta tarpeeksi että hävitti nestettä ja osa valui löysän pultin kohdilta kuumaa konetta pitkin maahan / taivaan tuuliin. Paikallisella koneistamolla oli jyrsin epäkunnossa joten ei voitu käyttää siivua pois. Toivotaan vaan ettei tarvitse sen takia tehdä samaa uudestaan. ELK Ajeltu reipas 200 km sen jälkeen ja toiminut hyvin.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2013, 15:09:02 kirjoittanut heartagramm »

 

KL-varaosat  Race.fi