Samppasport  Futurez

B200ET, ei kylmänä käymään... :/ VIKA KORJATTU!!

  • 6 Vastauksia
  • 2101 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 778
  • www.vrcf.fi
No minä jo olemaan hetken aikaan onnesta ympyrijäisenä että nyt ne suuremmat ongelmat tuosta autosta on selätetty mutta ei....  >:( Tällä kertaa ongelman nimi on sellainen että nyt viikon sisään auto ruvennut lähtemään helkkarin huonosti käymään kylmänä... Esim. eilenkin pidin autoa roikan nokassa vajaa puoli tuntia (-3astetta pakkasta) mutta autoa käytetty edellisen kerran viime lauantaina. Startti kyllä pyörii niinku pitää, siitä ei kyllä ole kiinni. Välillä se yrittelee kerran esim. n.5sekunnin starttauksen aikana mutta ei jää käyntiin. Eilenkin sitä peliä tein niin monta kertaa että akku piti laittaa lataukseen.. Tarpeeksi monta kertaa sitten kun kokeili niin lopulta jäi käyntiin. En oikein ymmärrä kun auto kumminkin on käynnistynyt hyvin boksin vaihdon jälkeen ja autoa on käynnistelty ilman esilämmitystäkin muutaman asteen pakkasesta ilman kyseistä ongelmaa.... Jos muistan oikein niin ruiskun lämpö-anturin mittailin kun etsin vikaa tuohon toiseen käynti-vikaan ja sen muistelen olleen ns.ohjearvoissa (FAQ-osiosta löydetty arvot) Olisiko antaa hyviä vinkkejä...?  ::) Nyt pakkasta n.-10astetta ja ajattelin pitää roikan nokassa ainakin tunnin ja kokeilla sitten mitä tapahtuu.... :hello:
« Viimeksi muokattu: 15.12.2012, 18:06:55 kirjoittanut MK-73 »
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

hevonen

  • Vieras
Vs: B200ET, ei kylmänä käymään... :/
« Vastaus #1 : 13.12.2012, 18:49:54 »
Mites sen lämpöaika-anturin toiminta? Sehän antaa käskyn kylmäkäynnistyssuuttimelle.
Kato nyt ainkin ensin sen liitin että on kontakt! :)
Sitten vois kattoo niitä virtoja, tuleeko...

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 778
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET, ei kylmänä käymään... :/
« Vastaus #2 : 13.12.2012, 20:27:31 »
Mites sen lämpöaika-anturin toiminta? Sehän antaa käskyn kylmäkäynnistyssuuttimelle.
Kato nyt ainkin ensin sen liitin että on kontakt! :)
Sitten vois kattoo niitä virtoja, tuleeko...

Nyt täytyy taas myöntää että ensimmäistä kertaa nyt törmään käsitteeseen kun lämpöaika-anturi...  ??? Onko tämä ko.anturi se anturi mikä on kannessa siellä LÄHEMPÄNÄ vaihdelaatikkoa, hankalasti imusarjan alla...? Jos se on se kyseinen anturi niin sen mittasin muutama viikko sitten. (mutta onhan se mahdollista että se on sanonut työsopimuksensa nyt irti). Onko tämä ns.kylmäkäynnistys suutin sitten vielä hauskemmassa paikassa imusarjan alla kahdella kuusio-ruuvilla imusarjassa kiinni? Jos tuo yllä mainittu lämpö(aika)anturi on ok, ja kylmäkäynnistys suuttimelta ottaa liittiminen irti niin pitääkö tulla jännite liittimeen kun laittaa virrat päälle, kylmänä? Vai vieläkö on jossakin joku anturi mille en ole löytänyt minkäänlaista nimeä...?  :idiot2:
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa -Silveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Sillä lailla!
Vs: B200ET, ei kylmänä käymään... :/
« Vastaus #3 : 13.12.2012, 21:43:34 »
Sama vika täälläkin että kylmänä saa sahata melkeen akun tyhjäksi. Paitsi että jos on roikan päässä puolikin tuntia niin lähtee yleensä kuin palmun alta

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 778
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET, ei kylmänä käymään... :/
« Vastaus #4 : 13.12.2012, 21:52:17 »
Sama vika täälläkin että kylmänä saa sahata melkeen akun tyhjäksi. Paitsi että jos on roikan päässä puolikin tuntia niin lähtee yleensä kuin palmun alta

No nyt mulla oli 1h 20min roikassa. Lähti kyllä käymään mutta sittenkin suht pitkällä vieterillä.., en tiedä, tosiaan pelasi pari viikkoa yllättävän hyvin mutta nyt kyllä sahuuttaa tod paljon enemmän... mistä lie itseensä ottanut.. :( 
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200ET, ei kylmänä käymään... :/
« Vastaus #5 : 14.12.2012, 11:30:25 »
Starttisuutin ja sitä ohjaava lämpöaikakytkin ovat täysin moottorinohjauksesta irrallinen paketti. Kytkin (kannessa takimmaisen pytyn kohdalla) maadoittaa starttisuuttimen kun se on riittävän kylmä niin tekemään (alle +40C tai jotain), ja suuttimen plussa tulee startilta. Se anturin liitin on se todella litteä vaalea liitin, kannattaa mitata että anturin toinen nasta on maadoitettuna ja toisesta on matkaa maihin jokusia kymmeniä ohmeja (näin arviolta, toinen karva siis maadoittaa starttisuuttimen ja toinen on lämmityssähkö kyseiselle osalle). Tämän lisäksi johdon liittimen molemmat nastat kuuluu olla yhteydessä maahan(toinen noin 1ohm ja toinen jotakin kymmenkunta ohm) kun starttisuuttimen liitin on kiinni, ja toisen muuttua äärettömäksi kun starttisumun liitin irroitetaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 778
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET, ei kylmänä käymään... :/ NYT LÄHTEE!!
« Vastaus #6 : 15.12.2012, 16:02:52 »
Starttisuutin ja sitä ohjaava lämpöaikakytkin ovat täysin moottorinohjauksesta irrallinen paketti. Kytkin (kannessa takimmaisen pytyn kohdalla) maadoittaa starttisuuttimen kun se on riittävän kylmä niin tekemään (alle +40C tai jotain), ja suuttimen plussa tulee startilta. Se anturin liitin on se todella litteä vaalea liitin, kannattaa mitata että anturin toinen nasta on maadoitettuna ja toisesta on matkaa maihin jokusia kymmeniä ohmeja (näin arviolta, toinen karva siis maadoittaa starttisuuttimen ja toinen on lämmityssähkö kyseiselle osalle). Tämän lisäksi johdon liittimen molemmat nastat kuuluu olla yhteydessä maahan(toinen noin 1ohm ja toinen jotakin kymmenkunta ohm) kun starttisuuttimen liitin on kiinni, ja toisen muuttua äärettömäksi kun starttisumun liitin irroitetaan.

Tässä korjauksessa oli avainsana LITTEÄ VAALEA LIITIN... :2funny:  Oli meinaan jossakin vaiheessa ko.liitin päässyt irti anturista. Tuo anturi oli juuri sellainen anturi jonka olemassa olo oli pienoinen "yllätys"... meinaan kuvittelin tämän kyseisen anturin olevan siinä 3.s pytyn kohdalla kannessa...   ???  Noo, nyt sitten liittimet paikallaan ja auto heilahti käymään -13asteen pakkasesta ilman roikan nokkaa joten tämä remontti onnistui 100%:sti!!  Kiitokset TVS:lle avain sanoista!!  :hello:
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

 

KL-varaosat  Race.fi