Niin kuten aikaisemmin sanoinkin tälle talvelle otettiin ”vähän” sitten lisää projektia. Suunnitelmat olisivat tällaiset.
- Sisustan uusiminen. Penkit ja ovipahvit verhoilijalle (mustalla keinonahalla ja istuin osat jollain kankaalla alkuperäisiä muotoja kunnioittaen). Uusi lattiaverhoilu ja matot. Kattoverhoilu putsataan ja värjätään valkoiseksi. Kojelaudan päällisen teko ja siihen lisäpaikat lämpömittarille ja kiekalle ja päälle verhoilu. Hattuhylly ja se takapeite levy tulee kanssa uudet. Ehkä 240 rullavyöt. Muut osat ”puunataan”, maalataan ja laitetaan muutenkin siistin näköiseksi.
- Alusta ja pohja. Kaikki reiät ja edellisten omistajien ratsupaikat ja räpeltelyt tehdään uusiksi ja muutkin ruostevauriot korjataan. Hiekkapuhallus pohjalle ja sisäpuolen lattialle, maalaus ja massat päälle. Alusta puretaan atomeiksi ja osat hiekkapuhalletaan ja maalataan. Uretaanipuslat ja jonkin näköinen madallus/alustasarja tulee kanssa. Jarrut tehdään uusiksi. Vanteiksi tulee 15*7 kiillotetut slotti vanteet.
- Tekniikaksi vaihtuu kunnostettu B20, kireämmällä nokalla ja kansi tietysti käytetään koneistamolla. Sitten tulee tupla SU:t ja Peltipakosarja ja 2” putkisto. Sytytys vaihtuu kärjettömäksi. Konehuone kanssa kunnostetaan, maalaillaan ja laitellaan fiksumman näköiseksi.
Siinä noita nyt on lyhyesti. Mitäs sitten on tehty, noh sisusta on siinä vaiheessa, että se on täysin purettu ja uudet ovipahvit etuoviin tehty 4 mm vanerista ja lakattu hyvin ettei kosteus vaikuta, takasivuverhoilun pahvit vahvistettu lasikuidulla ja muotoiltu takaisin muotoonsa, penkin rakenteet korjattu ja kokokasa odottaa verhoilijalle lähtöä. Tekniikka on purettu, että korissa on enää etuakselit ja jarrut paikoillaan. Toki siinä nyt ovat vielä polkimet ja kojelauta ja jotain muutakin osia kiinni, mutta niille ei ole tarkoitus tehdä nyt mitään niin ei tarvitse purkaa pois. Niin ulkopuoli pysyy nyt suurin piirtein koskemattomana ja sitä maalausta ja pintapuolen töitä siirretään tuleville talville kun ei sitä nyt kaikkea kuitenkaan kerralla kerkeä.
Seuraavaksi laitetaan kori pukeille, akselit ja jarrut puretaan pois. Pohjaa saa sitten ruveta putsaamaan massoista ja hitsailemaan uutta peltiä. Lopuksi vielä vähän kuvia.

Ihan hyvän näköistä peltiä, hiekkapuhallus riitänee.

Pahimmat paikat, kuskin jalkotila, vänkärin jalkotila, käsijarrun kohta, takapyörän kotelot ja ratsupaikat. Näyttää pahemmalta kuin on, suurin osa kovaa peltiä vain vähän pintaruostetta.

Tämä kasa lähtee verhoilijalle.

Jämämateriaaleista rakennettu moottorin nostinteline ja hyvin toimi.

Konehuone.

Uusi ystäväni Kemppi Minargmic, jolle tekaisin telineen halppis nokkakärryyn.