Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika

  • 91 Vastauksia
  • 37670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #60 : 01.09.2013, 12:21:10 »
Parin tunnin homma.. apurunkoa tarvii pudottaa et palikka mahtuu pois
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Gunner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #61 : 01.09.2013, 12:43:24 »
Parin tunnin homma.. apurunkoa tarvii pudottaa et palikka mahtuu pois
http://www.youtube.com/watch?v=9M7oULO595Q

Tässä videossa ilmeisesti apurunkoa on jo pudotettu, kun tämän mukaan ei tarvi kun pari lenkkiavainta?

http://www.ipdusa.com/products/4740/111086-polyurethane-upper-engine-stabilizer-mount
Onko tämä se tarkoittamasi ylempi tukipusla? Vois tuolta tilata molemmat kun kerran suht huokeesti tuntuu irtoavan.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2013, 12:48:48 kirjoittanut Gunner »
V70 2.4 2001

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #62 : 01.09.2013, 12:47:23 »
Parin tunnin homma.. apurunkoa tarvii pudottaa et palikka mahtuu pois
Noinko ne korjaamolla on sulle väittänyt?


Auto ylös ja alasuoja pois edestä (jos autossa sellainen edes on)
Ja sitten niinkuin Gunner linkkaamassa videossa tehdään =10 min

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #63 : 01.09.2013, 12:48:14 »
http://www.youtube.com/watch?v=9M7oULO595Q

Tässä videossa ilmeisesti apurunkoa on jo pudotettu, kun tämän mukaan ei tarvi kun pari lenkkiavainta?

Sorry, luulin et puhuttiin sen hydraulipöydän vaihdosta.. Eihän toi puslahässäkkä tarvi muuta ku sen kaks lenkkiavainta eikä siitä tarvii purkaa mitään edestä..
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #64 : 01.09.2013, 12:55:07 »
Noinko ne korjaamolla on sulle väittänyt?


Auto ylös ja alasuoja pois edestä (jos autossa sellainen edes on)
Ja sitten niinkuin Gunner linkkaamassa videossa tehdään =10 min

Jos omistaa 14mm ja 18mm hylsyt ja pulttipyssyn, 1min homma
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #65 : 01.09.2013, 13:23:11 »

Ja sillä uhallakin että toistan itseäni niin tämä osa tosiaan kannattaa tarkistaa jos vaihdot eivät ole nättejä ja laatikko tuntuu liikkuvan.

Perjantaina ihan Suomessakin tuo osa maksoi 47€ tarvikkeena. Mutta jos halvalla tuon haluaa niin näin:



Luulen että saatto tulla jäykempi kuin alkuperäinen niin tuo isompi kumihan se sitten menisi seuraavaksi...
V70 D5

Poissa Gunner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #66 : 01.09.2013, 13:24:43 »
Oli tuolla jenkkilän kaupassa niin kovat postikulut että taidan tilata Powerflexin puslan ja samalla sen alemman pusla hässäkän ebay:tä.
Olikos tää nyt se ylempi pusla niin tulee varmasti tilattua oikea?
http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Upper+Engine+Mount+Large+Round+Bush+Petrol/520.html

Edit: Itse tuli muuten joskus tuolla "Laparin" tyylillä korjattua T4 puslat.  :)
« Viimeksi muokattu: 01.09.2013, 13:40:56 kirjoittanut Gunner »
V70 2.4 2001

Poissa Gunner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #67 : 01.09.2013, 15:24:14 »
Skruvat.fi:stä sai muuten tuota auton alle tulevaa tukihässäkkää valmiina urtsipuslilla huokeaan hintaan ja tuohon ylätukeenkin irtosi urtsipuslat reilulla parillä kympillä. Itse tilasin ihan normi puslan tuohon ylös kun maksoi vain n.16e ja alle tulevan normipuslilla. Saapahan lomalle vähän jumppaa.  ::)
V70 2.4 2001

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #68 : 02.09.2013, 16:30:08 »
Mahtaako sopia s80:sen laatikko, ilman geartroniccia mulle, laatikon numerot tismalleen samat, ohjainlaitteessa oli eri numeroita..

Molemmat laatikot siis aw 55-50sn, mulla geartronic, s80:sessa ei
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #69 : 02.09.2013, 16:35:22 »
Jos volvo-varaosanumerot on samoja, niin kyseessä on silloin täsmälleen samanlainen laatikko.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #70 : 02.09.2013, 17:22:54 »
Jos volvo-varaosanumerot on samoja, niin kyseessä on silloin täsmälleen samanlainen laatikko.

Täsmälleen samat numerot on.. Eli geartronicissa on vaan erilainen keppi ja ohjainlaite
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #71 : 04.09.2013, 17:38:03 »
Kunnossa on.
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa venttiili

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #72 : 13.09.2013, 22:58:36 »
Öljynvaihdon yhteydessä vaihdoin tuon vaihteiston ja moottorin välisen tuen, meni kuten yllä sanottu eli heittämällä, joskin oli 13mm pultit pienemmässä päässä. Pienempi pusla oli totaalisen rikki ja heilui lähes valtoimenaan. Olisi pitänyt vaihtaa jo aiemmin, mutta onpahan nyt kuitenkin korjattu. Koeajoa ei tullut vasta kuin muutama kilsa ja nopea perstuntuma on että mahtaa olla jämäkämpi.
Nykyinen: V70 D3 A -13
Edelliset: V70 2.4D A -07 | S60 2.4i A -02

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #73 : 23.04.2015, 16:17:14 »
Kerrottakoon ja kysyttäköön vaikka täällä. Menimpä viimein vaihtamaan tuohon omaan v70 aw55-50 vaihteistoon uuden tai vähemmän ajetun venttiilikoneiston syystä että käytännössä sain sen ilmaseks koska Se vaihteisto oli saanu vesikylvyn joten nappasin tuon koneiston siitä purin putsasin ja kasasin.  nyt tänään Sitte löin auton käyntiin ja testi. D kytketty erittäin pehmeästi ja lähin liikkeelle. 1-2 vaihto napakka 2-3 vaihto sen tuntunen että kakkonen putoo jo päältä ennenkö kytkee kolmosen ja 3-4 vaihto tuntus siltä että meinaa olla kaks vaihetta yhtä aikaa päällä hetken. Vitoselle asti en kehannu kiihytellä. Eli onko nyt niin että solenoidit on väärissä säädöissään vai korjaantusko tuo jollaki ohjelmoinnilla? Tuon jälkeen anto vielä vikakoodin solenoidista c (sähkövika). Tyhmälle saa nauraa mutta rassataan nyt kumminki:D kerrotaan vielä että vaihoin tuon sen takia koska vanha alko rassaamaan turbiinilukkoa ja 2-3 vaihto jäi välillä kesken tai kesti liian kauan ja aiheutti epämukavan jysäyksen... Meinasin tuota nyt joka tapauksessa vielä rassata ku vähän kiinnostaa tuo toimintaki. Uutta on aina mukava oppia.
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #74 : 23.04.2015, 16:19:08 »
Toinen vikakoodi muuten oli 1618 minkä anto mistä ei nyt oo tietoo mitä Se meinaa?
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

 

Kulkukoira  Proturbo