Tämä volB230ET:n volvo siirtyi nyt minun murheeksi, ja kävin ensitöikseni vikakoodit lukemassa. Vikana oli SLS solenoidi signaali puuttuu. Asentaja oli sitä mieltä että johto on poikki tms, että ei nuo solenoidit hajoa tuollain.
Purin sitten tuon kannen auki, ja otin solenoidin irti, ja havaitsin että se onkin karaltaan erilainen kuin se alkuperäinen. Samalla huomasin että alkuperäinen pöytä on ilman merkintää, ja tämä uusi paikallaan oleva on B.
Laitoin sitten oikean solenoidin paikoilleen ja jatkoin johdot että sain liittimen kiinni.
Hetkeksi toivo heräsi kun peruutin auton ulos ja käänsin pihassa, tuntui toimivan normaalisti. Lähdin sitten ajamaan, ja kaikki tuntui pelaavan ok, no pysähdyin ja kokeilin L, 3 ja 4 vaihteet, ja yllättäen taas mentiin vikatilaan, ja oireet aivan samat kuin alussa.
Eli onko nyt ensimmäisenä mahdottomuus saadakaan pelaamaan B pöytää autossa johon kuuluu A tai merkitön, ja mistä voi johtua että vikakoodi on ettei yhteyttä sls solenoidiin, molemmissa oli vastus oikein. Voihan johto olla jostain väliltä poikki, mutta se on jo mahdoton löytää että mistä, ja miksi toimi hetken, ja vaihtoikin ihan nätisti?
Sekin on erikoista, että hetken pelaa ja menee sitten vikatilaan ja 4 pykälä päälle. Ja vaikka on tuo alkuperäinen solenoidi paikallaan. Ja miksi pelasi hetken aikaa, ei ollut akku irti tai mitään muutakaan mikä olisi "nollannut" vikamuistin, ja heti kun käynnisti auton se kyllä näytti kolmiota ja "vaihteisto huolla heti" tekstin.
Alkuperäinen vikahan oli kuvattu jo yllä, mikä viittaisi tuohon pöydän vikaantumiseen.
Eli tilataanko nyt sitten suoraan remanufactured A venttiili vai koko laatikko pajalle?
Onkos vinkkejä/linkkejä mistä noita kannattaa alkaa kyselemään, löytyyhän noita googlella, mutta jos joku olisi löytänyt jo toimivan liikkeen mistä tilata, niin ei tarvitsisi sataa emailia alkaa laittamaan?