Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika

  • 91 Vastauksia
  • 37665 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #75 : 23.04.2015, 16:57:08 »
Eikös noissa AW55 venttiilikoneistoissa ole jokin kirjain A,B,C mikä pitää olla sama kuin alkuperäisessä, tarkistitko että on?
En tiedä mikä ero eri kirjaimen omaavilla on?

http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=228
Tuolla linkissä puhutaan säätämisestä. Olen myös aikaisemmin laittanut linkin kyseisen venttiilikoneiston säätämiseen.

Poissa TurpoUrpo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #76 : 24.04.2015, 00:17:32 »
Pystyy säätämään, mutta itse lähtisin liikkeelle laatikon opetuksesta: auto vidan nokkaan ja noin tunnin opettelu laatikolle.

Ainiin, mikäs toi vikakoodi? 

EDIT:  jouduitko jatkamaan johtoja? Liitokset kunnossa?
« Viimeksi muokattu: 24.04.2015, 00:20:53 kirjoittanut TurpoUrpo »
Volvo S60 D5 120kw 2002 tomaatti,ajettu 415 tkm :)

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #77 : 24.04.2015, 22:06:07 »
Ensimmäistä vikakoodia en nyt ulkoo muista mikä Se numeroltaan oli mutta viaks kerto sähkövian solanoidissa C. Sen unohin mainita että johdoille ei tarvinnut tehä mitään koska vaihoin vielä lisäksi vanhasta venttiilikoneistosta yhen solenoidin karoineen mikä muistaakseni vihreellä liittimellä. Isoista kolmesta keskimmäinen. Syy miks otin vanhasta sen oli Se että liittimen lähtö olis uuessa ollu alaspäin ja näin ollen johtoa olis pitäny jatkaa. Molemmat solenoidit mittasin ja vastus molemmissa 5.8 ohmia

ja niin kukas tai mistäs tuohon Sais haettua sen opetus ohjelman? Tai kuka sen pystyy rassailemaan. Otanko suunnaksi hämeenauton?
« Viimeksi muokattu: 24.04.2015, 22:08:08 kirjoittanut volB230ET »
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #78 : 24.04.2015, 22:13:05 »
No säädöt tehtävä jos ei tehdas uusi -> http://www.rostratransmission.com/pdf/AW55-50-Solenoid-Adjustment-Chart-v2.pdf
tuon linkin olin aiemmin toisessa keskustelussa säätämiseen liittyen tuonut esille. sitä en tiedä tarvitseeko säätö tehdä?

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #79 : 24.04.2015, 22:44:04 »
Taitaa olla niin että joutuu avaamaan uusiks tuon koneiston peltikopan ja poraamaan ne säätöreijät... Tuo venttiilikoneisto oli Yks ilta kokonaan palasina keittiön pöydällä ja joka prkl nippelin kävin läpi ja putsasin.. Hämmästyin kyllä ku sentään,löytää vaihteet:D monikohan täällä on purkanu noita? nyt vielä ku Sais ne vaihteet vaihtumaan siististi...
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #80 : 25.04.2015, 09:19:57 »
Taitaa olla niin että joutuu avaamaan uusiks tuon koneiston peltikopan ja poraamaan ne säätöreijät... Tuo venttiilikoneisto oli Yks ilta kokonaan palasina keittiön pöydällä ja joka prkl nippelin kävin läpi ja putsasin.. Hämmästyin kyllä ku sentään,löytää vaihteet:D monikohan täällä on purkanu noita? nyt vielä ku Sais ne vaihteet vaihtumaan siististi...
Itse olen mielenkiinnosta purkanut uudemman mallisen venttiilikoneiston. Pitää hyvin varovaisesti ottaa auki jos meinaa saada kaikki osat takaisin alkuperäisille paikoille, On siellä sen verran pieniä osia ja jousia.
Solenoidien päissä on ruuvit joiden mitat olisi kannattanut laittaa muistiin, niin että saa ne säädettyä oikein.
Onko sinulla vanha venttiilikoneisto, ota niistä mitat (jos et ole niitä muuttanut) ja laita samoiksi uudessa.
Virheellinen säätö tekee sen että vaihto tapahtuu viiveellä tai tekee siitä töksähtävän...

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #81 : 25.04.2015, 13:55:00 »
Joo paljon,pieniä nippeleitähän Se tuntu sisältävän.. Rauhassa tekiessä ei kumminkaan,tuntunu miltään älyttömältä hommalta. Täytyypä kattoa ja mittailla nuo kaks muuta solenoidia ja säädellä tuo uus niihin samoihin asentoihin. Kolmannenhan eli käskimmäisen purin ja kasasin joten sekin nyt pielessä mutta eiköhän tuo viimeinen löydy hakemallaki kohalleen,jos muut kaks löytys ees lähelle:D
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #82 : 25.04.2015, 20:33:34 »
Oliko ne sisukset likaantuneita? Kun aina täällä kirjoitetaan että likaantunut/ kulunut venttiilikoneisto.
V70 D5

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #83 : 26.04.2015, 15:02:14 »
Oliko ne sisukset likaantuneita? Kun aina täällä kirjoitetaan että likaantunut/ kulunut venttiilikoneisto.
Ihmetyttää myös kun on kaikenmaailman puhdistusaineita moottorille niin eikö ole laatikoille moista pesua olemassa..?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #84 : 26.04.2015, 22:10:04 »
Ihmetyttää myös kun on kaikenmaailman puhdistusaineita moottorille niin eikö ole laatikoille moista pesua olemassa..?
Ongelma on kun ei suodatinta voi vaihtaa kuin purkamalla vaihteisto.
Vaikka ei taida olla toi suodatin kovin tarkka puhdistamaan, kissaa suuremmat taitaa pysäyttää?
Mikä myös tekee toiminta ongelmia vaihtoihin on vikaantuneet solenoidit, öljyn vaihto ei itse solenoidi ongelmaa korjaa.

Poissa Ayrton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #85 : 27.04.2015, 17:23:19 »
Ihmetyttää myös kun on kaikenmaailman puhdistusaineita moottorille niin eikö ole laatikoille moista pesua olemassa..?

On, ainakin LitkuMolo, lontooks http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_2512.html?Opendocument&land=DE tahi suomeksi http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx/22E2B566B9BA9143C1257C1B0030C6AF/$file/5614.pdf  (äh, linkki ei toimi suoraan, käytä copy-pastea)
Koitin tota omaan (V50 T5 AWD A 2005), ei vaikutusta.. (Solenoidien vaihtoa siis edessä..)
« Viimeksi muokattu: 27.04.2015, 17:25:21 kirjoittanut Ayrton »
-ex- V50 T5 AWD A 2005 -ex-

Poissa rmaker

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #86 : 06.05.2015, 18:20:42 »
Tämä volB230ET:n volvo siirtyi nyt minun murheeksi, ja kävin ensitöikseni vikakoodit lukemassa. Vikana oli SLS solenoidi signaali puuttuu. Asentaja oli sitä mieltä että johto on poikki tms, että ei nuo solenoidit hajoa tuollain.
Purin sitten tuon kannen auki, ja otin solenoidin irti, ja havaitsin että se onkin karaltaan erilainen kuin se alkuperäinen. Samalla huomasin että alkuperäinen pöytä on ilman merkintää, ja tämä uusi paikallaan oleva on B.
Laitoin sitten oikean solenoidin paikoilleen ja jatkoin johdot että sain liittimen kiinni.
Hetkeksi toivo heräsi kun peruutin auton ulos ja käänsin pihassa, tuntui toimivan normaalisti. Lähdin sitten ajamaan, ja kaikki tuntui pelaavan ok, no pysähdyin ja kokeilin L, 3 ja 4 vaihteet, ja yllättäen taas mentiin vikatilaan, ja oireet aivan samat kuin alussa.
Eli onko nyt ensimmäisenä mahdottomuus saadakaan pelaamaan B pöytää autossa johon kuuluu A tai merkitön, ja mistä voi johtua että vikakoodi on ettei yhteyttä sls solenoidiin, molemmissa oli vastus oikein. Voihan johto olla jostain väliltä poikki, mutta se on jo mahdoton löytää että mistä, ja miksi toimi hetken, ja vaihtoikin ihan nätisti?
Sekin on erikoista, että hetken pelaa ja menee sitten vikatilaan ja 4 pykälä päälle. Ja vaikka on tuo alkuperäinen solenoidi paikallaan.  Ja miksi pelasi hetken aikaa, ei ollut akku irti tai mitään muutakaan mikä olisi "nollannut" vikamuistin, ja heti kun käynnisti auton se kyllä näytti kolmiota ja "vaihteisto huolla heti" tekstin.
Alkuperäinen vikahan oli kuvattu jo yllä, mikä viittaisi tuohon pöydän vikaantumiseen.
Eli tilataanko nyt sitten suoraan remanufactured A venttiili vai koko laatikko pajalle?
Onkos vinkkejä/linkkejä mistä noita kannattaa alkaa kyselemään, löytyyhän noita googlella, mutta jos joku olisi löytänyt jo toimivan liikkeen mistä tilata, niin ei tarvitsisi sataa emailia alkaa laittamaan?

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #87 : 06.05.2015, 20:58:58 »
Tämä volB230ET:n volvo siirtyi nyt minun murheeksi, ja kävin ensitöikseni vikakoodit lukemassa. Vikana oli SLS solenoidi signaali puuttuu. Asentaja oli sitä mieltä että johto on poikki tms, että ei nuo solenoidit hajoa tuollain.
Purin sitten tuon kannen auki, ja otin solenoidin irti, ja havaitsin että se onkin karaltaan erilainen kuin se alkuperäinen. Samalla huomasin että alkuperäinen pöytä on ilman merkintää, ja tämä uusi paikallaan oleva on B.
Laitoin sitten oikean solenoidin paikoilleen ja jatkoin johdot että sain liittimen kiinni.
Hetkeksi toivo heräsi kun peruutin auton ulos ja käänsin pihassa, tuntui toimivan normaalisti. Lähdin sitten ajamaan, ja kaikki tuntui pelaavan ok, no pysähdyin ja kokeilin L, 3 ja 4 vaihteet, ja yllättäen taas mentiin vikatilaan, ja oireet aivan samat kuin alussa.
Eli onko nyt ensimmäisenä mahdottomuus saadakaan pelaamaan B pöytää autossa johon kuuluu A tai merkitön, ja mistä voi johtua että vikakoodi on ettei yhteyttä sls solenoidiin, molemmissa oli vastus oikein. Voihan johto olla jostain väliltä poikki, mutta se on jo mahdoton löytää että mistä, ja miksi toimi hetken, ja vaihtoikin ihan nätisti?
Sekin on erikoista, että hetken pelaa ja menee sitten vikatilaan ja 4 pykälä päälle. Ja vaikka on tuo alkuperäinen solenoidi paikallaan.  Ja miksi pelasi hetken aikaa, ei ollut akku irti tai mitään muutakaan mikä olisi "nollannut" vikamuistin, ja heti kun käynnisti auton se kyllä näytti kolmiota ja "vaihteisto huolla heti" tekstin.
Alkuperäinen vikahan oli kuvattu jo yllä, mikä viittaisi tuohon pöydän vikaantumiseen.
Eli tilataanko nyt sitten suoraan remanufactured A venttiili vai koko laatikko pajalle?
Onkos vinkkejä/linkkejä mistä noita kannattaa alkaa kyselemään, löytyyhän noita googlella, mutta jos joku olisi löytänyt jo toimivan liikkeen mistä tilata, niin ei tarvitsisi sataa emailia alkaa laittamaan?
Liititkö johdot juottamalla? Jos kerran toimi välillä moitteetta, tarkistaisin johdot.

Poissa rmaker

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #88 : 06.05.2015, 21:02:26 »
Joo juottamalla liitin, et tuskin se nyt kolmen kilometrin matkalla katkeaa. Tosin niinhän se taisi ed. omistajallakin toimia aluksi hetken vaikka oli väärä solenoidi, ja sit jää vikatila päälle.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #89 : 06.05.2015, 21:39:41 »
Ettei ole jossain muualla johto poikki? Tai sitten huono kontakti. Itse tarkistaisin myös maadoitukset.

 

Carcom Oy  Elekma