Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Smedsby Garage - Volvo 740 -85

  • 198 Vastauksia
  • 68843 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #105 : 04.08.2011, 23:03:22 »
Hyvältä näyttää, mutta jotenkin havaittavis tokan kuvan perusteella että renkaassa saattaa olla vähän heikot paineet. ::)

tuo vanne meneekin verkonpainoksi  ^-^

E: 18.9.11

16v kansi ja GLT nokat ostettu

E: 13:10.11

H- profiili kanget ja JP MK18 8,5X18 vanteet ostettu

E: 24.10.11

Kevyt hihnapyörä triggerillä ostettu blingfactorilta
« Viimeksi muokattu: 24.10.2011, 19:01:01 kirjoittanut skebazu »

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #106 : 17.10.2011, 17:01:19 »
Onkse valmis jo? ;)  :nälkä:
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #107 : 17.10.2011, 19:28:08 »
Onkse valmis jo? ;)  :nälkä:

ei ole  :crazy2:

mutta nyt nämä pimeät syys illat ovat antaneet vähän vauhtia tälle, viime viikolla kävin jo 3 kertaa tallilla, että jos sitä ottais nyt mallia viime kevään vauhdista ja pistäis hihat heilumaan, kesällä ei tallilla juuri mitään tapahtunut, vähän mutta ei paljon.

osia on ostettu kuten olen edelliseen viestiin editoinut lisäyksiä. nokat, kansi, kanget ja vanteet. (tekniikan osista ja neuvoista kiitos JuHaulle, on se hieno mies)

nyt vielä odottelen vanteita, luultavasti ensiviikon alussa saapuu ruotsista, ennen niitä en nyt kuitenkaan ole uskaltanut hitsata kaaria valmiiksi. vanteilla sitten näkee että ovatko suorat, siis kaaret että ovatko edestä ja takaa yhtäpaljon leviät  :P

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10036
  • Teiden tukko
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #108 : 17.10.2011, 20:47:28 »
Tahtoo kanssa tuommoiset JP MK18-vanteet.  :P Mahtuukohan ne muokkaamatta kaaria alle ollenkaan.  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #109 : 17.10.2011, 21:03:18 »
Tahtoo kanssa tuommoiset JP MK18-vanteet.  :P Mahtuukohan ne muokkaamatta kaaria alle ollenkaan.  ???

kyllä niitten pitäis mahtua  :) ainakin garaget.orgissa on kuvia pirusti noista 200/700/900 sarjalaisten alla, ja ainakaan tiedoissa ei lue mistään kaarien mankeloinnista, mutta tosi lähelle kaarta se taitaa tulla   :P

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10036
  • Teiden tukko
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #110 : 17.10.2011, 21:04:53 »
kyllä niitten pitäis mahtua  :) ainakin garaget.orgissa on kuvia pirusti noista 200/700/900 sarjalaisten alla, ja ainakaan tiedoissa ei lue mistään kaarien mankeloinnista, mutta tosi lähelle kaarta se taitaa tulla   :P

Tilasitko ihan itse ruotsista?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #111 : 17.10.2011, 21:08:31 »
Tilasitko ihan itse ruotsista?

joo, käyttäjältä Juzi sain vinkin että ketä niitä myy. Sehän on samaiselta tyypiltä tuommoiset jo ostanut, paitsi mustalla keskustalla olevat.
tosin se on yksityinen henkilö, mutta omistaa kyllä autokorjaamon. lontoon kiellellä sen tyypin kanssa kaupat tehtiin. maksu piti laittaa etukäteen ja kun rahat näky tilillä niin paketti lähti (/lähtee)

tuossa topicissa näistä vanteista keskustelua tällä foorumilla http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2010.0
« Viimeksi muokattu: 17.10.2011, 21:19:48 kirjoittanut skebazu »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10036
  • Teiden tukko
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #112 : 17.10.2011, 21:29:01 »
joo, käyttäjältä Juzi sain vinkin että ketä niitä myy. Sehän on samaiselta tyypiltä tuommoiset jo ostanut, paitsi mustalla keskustalla olevat.
tosin se on yksityinen henkilö, mutta omistaa kyllä autokorjaamon. lontoon kiellellä sen tyypin kanssa kaupat tehtiin. maksu piti laittaa etukäteen ja kun rahat näky tilillä niin paketti lähti (/lähtee)

tuossa topicissa näistä vanteista keskustelua tällä foorumilla http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2010.0

Ok. Pidetään mielessä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #113 : 29.10.2011, 18:28:19 »
kaikki kuvat isona täältä

16v kansi GLT nokillaa


152mm H-profiili kanget + ARP pultit. tällä mitalla kun ET männän koneistaa tasalakiseksi niin ei tarvitse venttiilien koloja mäntiin. mielestäni helpompi koneistaa tasalakiseksi kuin koneistaa ne kolot. ja kestää teho tavoitteen.


1,33kg Hihnapyörä keltapassivoidulla triggerillä


JP MK18 8,5X18


Vanteet saivat volvon keskiötkin, kokeillaan kuinka noilla alkuperäisillä voi heittää leipää.


Sitten asiaan, eli jossain vaiheessa saisi ruveta levittämään kori tinaa. Neuvoja mistä tätä kannattaa ostaa, ja että onko kaikki hyvää tavaraa vai onko jokin vähän huonompaa ? vielä kuitenkin pitäis vähän rälläkkää näyttää hepeille ennen tinaa.





« Viimeksi muokattu: 29.10.2011, 20:32:22 kirjoittanut skebazu »

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3702
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #114 : 29.10.2011, 18:43:01 »
Tinaamisessa ei ole nyt mitään ihmeellistä, mutta näitä seikkoja noudattaa niin onnistuu.

-Puhtaus tinattavassa kohteessa (ei maalia, ruostetta ynm saa olla, vain puhdas peltipinta)
-Poltin sopiva, esim tämmöinen mikä itsellänikin on http://www.virtasenkauppa.fi/img/optiokuvat/3923.jpg
-Puinen lasta tinan levitykseen johon on imeytetty öljyä (ettei tina tartu kiinni lastaan)

Ensinhän levität tinattavan alueelle sen itse juotosaineen, sen kuumennat niin että se kiehahtaa jonka jälkeen pyyhkäiset puhtaalla rätillä pois sen pintaan nousseen töhnän. Jää kiiltävä pinta sen jälkeen jos on tarpeeksi lämmennyt.
Sitten vaan alat sulattamaan tinaa haluttuun kohtaa ja muotoilet/levität lastalla sen halutunlaiseksi, loppu viimeistely tinan jäähdyttyä.
Pohjuste ainetta ei sitten kannata jättää pitkäksi aikaa puhtaille peltipinnoille koska on herkästi ruostuvaa tavaraa.
Eli heti tinauksen jälkeen kunnollinen puhdistus ja pohjamaalaus.
Ja kannattaa harjoitella ensin vaakasuorille pinnoille niin ei tule niin paljoa valutettua tinaa lattialle  :D
Ja aikaa sekä hermoja tämä vaatii, mutta ei ole mitään rakettitiedettä.

Ja kannattaa myös lukea tuo:
http://www.btcf.fi/forum/archive/index.php/t-60311.html
« Viimeksi muokattu: 29.10.2011, 18:46:36 kirjoittanut Volvomies89 »
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #115 : 29.10.2011, 19:56:30 »
Tinaaminen onnistuu myös 2000w lämpöilmapuhaltimella.
kestää vähän kauemmin mutta eipä valu oikeastaan ollenkaan..

Tina sulaa ja asiat tapahtuu tarpeeksi hitaasti joten se on hyvä tapa harjoitella :D

ja jos oikein "sissimeingillä" haluaa tinata niin homma onnistuu 1500w puheltimella...
toki se kestää sen verran kauan että en suosittele :D

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #116 : 29.10.2011, 20:30:51 »
tuo btcf teksti olikin hyvää luettavaa  :)
ja siellä oli hyvä opetus video aiheesta.

kiitos teille..

käytössäni on kuumailmapuhallin joka puhaltaa max.750 astetta lämpöä. ja on säädettävissä 50 asteen portaissa 150-750 astetta
tinan sulamispiste on muistaakseni joku 200 astetta ? eli kyllä tuon pitäisi tehota  ::)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3702
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #117 : 29.10.2011, 20:42:25 »
tuo btcf teksti olikin hyvää luettavaa  :)
ja siellä oli hyvä opetus video aiheesta.

kiitos teille..

käytössäni on kuumailmapuhallin joka puhaltaa max.750 astetta lämpöä. ja on säädettävissä 50 asteen portaissa 150-750 astetta
tinan sulamispiste on muistaakseni joku 200 astetta ? eli kyllä tuon pitäisi tehota  ::)
Silti suosittelen tuota kaasupoltinta hommaamaan, on hyvä joka paikassa ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa iFail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #118 : 30.10.2011, 15:02:04 »
Hienoa että saadaan kuvia kehiin, ja hyvältä näyttää S*

Hyvän näköinen vannevalinta..

Onnea tuohon tinaamiseen, katsoin itsekin tuon videon ja näyttää kärsivällisyyttä vaativalta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #119 : 30.10.2011, 17:16:31 »
Hyvän näköinen vannevalinta..

nämä kaksi kuvaa olivat se jonka takia itse rakastuin noihin vanteisiin KUVA1 ja KUVA2

joo ja toivotaan että se tinaus sujuu edes joten kuten, no uskon sen sujuvan  :)

pävitystä sen verran että juuri kotiuduin tallilta ja takana n.3h hitsaamista :juhau: kuvat jäi kyllä ottamatta..
Filemanille terveiset että tallin pöytä on nyt kans siivottu pidetään se puhtaana täst edes  :knuppel2:

 

Carcom Oy  Elekma