Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 360 Turbo -86 Tulevan tekniikan pohdintaa

  • 253 Vastauksia
  • 96562 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin
« Vastaus #75 : 07.06.2013, 18:08:07 »
noniin tänään saatu auto ominvoimin trailerille ja auto kohti maalamoa.. tuossa huomasin kun pihassa peruuttelin ja kärryltä alas että vänkärin takajarru jumittuu ihmeellisesti välillä
mutta siitä selviää kun kahavasta vähän nykäsee muutaman kerran.
nyt sitten maalamisen aikana pitää valot kasata,puskurit mustata ym putsata ja kaikki muutkin irtonaiset osat ennen paikalleen laittoa.
niin ja autonkunsaa maalaamosta lähteepi suoraan jarru remonttiin missä ainakin takajarrusylinterit vaihdetaan.
tulituossa kesäksi tehtyä konepellin lukoille 0,7cm koropalat jotta hengittää pikkuisen paremmin näin kuumilla ilmoilla.

E: niin ja kilventausta ja tarra tulivat tänään kiitos niistä DADDYCOOL  :hello:

jatketaan..




« Viimeksi muokattu: 07.06.2013, 18:17:01 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin. (automaalaamossa)
« Vastaus #76 : 08.06.2013, 22:18:12 »
tervehdys.

tässä kun auto on maalattavana on aikaa miettiä mitä muuta autolle tekisi.
edessähän olisi madallus mutta sitä olen koittanut miettiä että miten. nyt yksi vaihtoehto olisi että tilais kierreholkkisarjat ja kynäjouset niihin kaveriksi.
osaisko kukaan sanoa onko aivan hirveä homma tehdä vakiotolpista korkeus säädettävät?

tuolta olen nuota holkkisarjoja katsonut.
http://www.lautamakimotorsport.fi/kuvat/kierreholkkijouset.jpg
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Siinä http://www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?f=13&t=5698

Vakiotolpista tehty :) Muistaakseni tuolla oli jossain topicci missä se myös teki ne. Näyttäisi siltä että tuossa on katkastu alhaalta tolppa, hitsattu sinne
pienempi putki ja sitte sen putken päälle kierreholkki. Tai sitten jossain vuosimallissa on tuommonen muoto tuossa tolpan alapäässä. Itsellä ainakin
tuo koko putki on suora.

Kun muistelen sitten kuitenkin jossain nähneeni että joku joutu pikkasen soukentaan sitä vakio tolpan yläpäätä ja sitten kierreholkki meni siihen. Tämähän
tietenkin riippuu ihan holkin halkaisijasta mikä missäkin sarjassa on.

Mulla nyt madallettuna -50mm. Vakiojouset katkottu ja 33mm lyhennetyt vakioiskarit. Ajeleehan tollakin kun jouset pysyy kireänä mutta kyllä nuista
vakiopalikoista loppuu ominaisuudet kesken tuommosella lyhentämisellä. Siksipä onkin sieltä englannista tulossa oikeat madallusjouset ja säädettävät iskarit.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2013, 11:33:52 kirjoittanut Customer »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Miten muuten nuo vakiotolppien muokkaukset..mitä konttorit/trafi niihin sanoo?  :idiot2:

Vai meneekö perinteisellä "hys hys" periaatteella läpitte?

Sori ku rupesin tällee kyseleen mutta itteä hieman mietityttää...  ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Hys hys tai vaihtotolpat katastukseen. Äärimmäinen vaihtoehto on tehä niistä virallisen näköset niinkuin tuossa linkityksessäni. Mutta sitten täällä on tietty paperiasiat
siinäkin vähän esteenä.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Hys hys tai vaihtotolpat katastukseen. Äärimmäinen vaihtoehto on tehä niistä virallisen näköset niinkuin tuossa linkityksessäni. Mutta sitten täällä on tietty paperiasiat
siinäkin vähän esteenä.

Mites nuo "kynätolpat", minkä hintaset on laittaa vai pysyyko vain hys hys linjalla...?
« Viimeksi muokattu: 09.06.2013, 12:16:54 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
300 ei ainakaan saa. En varmaan mee sanomaan mutta veikkaisin että ei taida saada myöskään 200.

300 saa englannista oikeita madallusjousia ja säädettäviä iskareita ja sopivuuskuitti kuuluu kauppaan joten nämä saa lailliseksikkin. Näitäkään ei saa 300
kuin englannista.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
300 ei ainakaan saa. En varmaan mee sanomaan mutta veikkaisin että ei taida saada myöskään 200.

300 saa englannista oikeita madallusjousia ja säädettäviä iskareita ja sopivuuskuitti kuuluu kauppaan joten nämä saa lailliseksikkin. Näitäkään ei saa 300
kuin englannista.

Eli tigillä hyvä ja kestävä sauma ja sen jälkeen sorvissa näkyvä osa saumoista poies ja maali päälle.. ::)

Kiitos tiedosta! :-)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Siinä http://www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?f=13&t=5698

Vakiotolpista tehty :) Muistaakseni tuolla oli jossain topicci missä se myös teki ne. Näyttäisi siltä että tuossa on katkastu alhaalta tolppa, hitsattu sinne
pienempi putki ja sitte sen putken päälle kierreholkki. Tai sitten jossain vuosimallissa on tuommonen muoto tuossa tolpan alapäässä. Itsellä ainakin
tuo koko putki on suora.


ompas viimesenpäälle tehdyt. itse kyllä ajattelin jotain hieman yksinkertaisempaa.
eli sovittaa kierreholkki vakiotolppaan ja siihen jostain sopiva "kynäjousi" kai se silläperjaatteella ainakin teoriassa pitäisi toimia? ???
mutta miten sitten vakio iskari toimis tuossa paketissa?

niin kun mainitsit noista suorista tolpista niin kyllä samalla perjaatteella on omassakin autossa.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
tervehdys.

tää nyt ei oo yhtään hyvä juttu sillä autohan vietiin jo viime perjantaina maalaamoon ja luvattiin että maanantaiksi saataisiin takas.
no eipä ole vieläkään maalaamosta kuulunut mitään joten huomenna pitänee soittaa ja kysyä mikä on homman nimi..

mutta silläaikaa on ollut hyvin aikaa järjestää tallia,kasata valot ja putsata+puskurit pariin otteeseen vedetty musta aine päälle kun väri
oli enemmän harmaa kuin musta :D

mutta näillä mennään ja katsotaan josko sen tällä viikolla sais kotia..
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
tänään sain taas voisi sanoa v***u maisen soiton.
eli maalaaja soitti että pääseekin vasta ensiviikolla maalaamaan auton joten tässä joudutaan Taas viikko odottelemaan :nohnoh

jos tämän olisi tiennyt oisin 2vk kerinnyt autoa vielä vaikka hiomaan ym tekemään mutta tää on tämmöstä välillä..

sitten noista etutolpista ja madalluksesta. tuossa hajosi puhelimeni näyttö pari päivää sitten joten sen joutuu viemään korjattavaksi ja note 2 näytön vaihto ei ole halpaa
joten sinnekkin menee sitten taas kasa euroja :facepalm:
ja tällähetkellä kun töitä ei ole ei rahaakaan ole mielin määrin. mutta näillä näkymin kun saadaan taas hieman kultahippuja kerättyä niin hommaan kierreholkit sekä kynäjouset.
takapäähänkin pitäisi jonkin näköiset madallus palikat saada mutta niitä en ole kerinnyt miettimään mistä ne väsäisi.
onkos customer mistä kyseiset palikat vääntänyt? ::)

näillä mennään..
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Ihan rhs palkista leikkasin pätkät. Päädyt tulppasin latalla että kestää :) Hyvin on pysynyt paikallansa.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.maalattu, etutolppienmuutos mietintää
« Vastaus #87 : 28.06.2013, 18:02:57 »
Ihan rhs palkista leikkasin pätkät. Päädyt tulppasin latalla että kestää :) Hyvin on pysynyt paikallansa.

pitää koittaa väsäillä kunhan kerkiää..
noniin tänään sain haettua auton kärryllä takasin kotia. kyllä se vaan on niin ettei pohjatöitä osaa tehdä kunnolla ennenkun on monta autoa tehnyt tai muita pohjatöitä.
sen verran liikaa jäi maalin alle lommoja,naarmuja,hiomajälkiä, pakkelin reunoja ym paskaa.. mutta ei siinä lopputulokseen olen suht tyytyväinen ja kunhan saa auton kasaan niin
ei sitä varmasti sitten niin tarkasti enää noita kohtia kato ja täytyyse muistaa että autohan ei ole uusi joten virheitäkin pitää tietysti olla ???
maalipinta on vielä sormilla koitettaessa hieman pehmeähköä niin saa olla rauhassa ainakin huomiseen asti ennenkuin mitään isompaa ainakaan tapahtuu.

mutta mennää näillä..
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin.maalattu, etutolppienmuutos mietintää
« Vastaus #88 : 28.06.2013, 22:12:27 »
Varsinkin jos tuo on kiiltävä musta niinkun kuvassa näyttää nii  se ei anna mitään anteeksi. Mutta onne uudesta maalipinnasta  :)
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 360GL uuteen kuosiin.maalattu, etutolppienmuutos mietintää
« Vastaus #89 : 30.06.2013, 13:39:58 »
Näyttää hyvälle! Lisää kuvia :nälkä: :nälkä:

Joo se on kuule hankala tehdä vimpan päälle nuo pohjat. Ihtellä siis pohjat itse ja vielä maalauskin niin eihän se todellakaan mikään näyttelykampe ole kaikkine
pikku virheineen ja edesottamuksineen. Mutta paljon parempi kuin ennen ja maalataan sitte näyttelykuntoon kun kokonaisuus on valmis :)

 

Samppasport  Futurez