Carcom Oy  Elekma

Volvo 360 Turbo -86 Tulevan tekniikan pohdintaa

  • 253 Vastauksia
  • 96520 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*alustan päivitystä*
« Vastaus #105 : 13.07.2013, 02:17:43 »
Ei se öljy ole välttämättä ole vuotanut mistään vaan se on ihan laitettu sinne jos ovat alkuperäiset tehtaalla asennetut iskarit. Niissä meinaan tuo tolppa putki toimii vaimennin öljyn "varastona" ja iskari"patruunassa" on reikä pohjassa jonkakautta se saa lisää öljyä ulosjoustossa tai ruuttaa ylimääräiset takaisin sisään joustossa.
Noista alkuperäisistä iskareista saa kätevästi hieman jäykemmät kun vaihtaa sinne hieman jäykemmät öljyt tilalle.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2013, 02:23:11 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*alustan päivitystä*
« Vastaus #106 : 13.07.2013, 12:35:55 »
Ei se öljy ole välttämättä ole vuotanut mistään vaan se on ihan laitettu sinne jos ovat alkuperäiset tehtaalla asennetut iskarit. Niissä meinaan tuo tolppa putki toimii vaimennin öljyn "varastona" ja iskari"patruunassa" on reikä pohjassa jonkakautta se saa lisää öljyä ulosjoustossa tai ruuttaa ylimääräiset takaisin sisään joustossa.
Noista alkuperäisistä iskareista saa kätevästi hieman jäykemmät kun vaihtaa sinne hieman jäykemmät öljyt tilalle.

tuo olikin uusi tieto mutta vakio iskarissa ei ollut mitään reikää joten en tiiä sitten onko laitettu ne öljyt sinne vai vuotanut jostain.
vakio pumpun kun laitto tolppaan ja veti aivan ulos valui itsestään alas joten kyllä se jostain vuotaa.

tässä havainnollistavat kuvat ongelmasta. eli vakio pumppu menee symemmälle ja holkin pystyy kiertää paikalleen mutta holkki ei mahdu uusien pumppujen päälle.
joutuu koittaa vinguttaa holkkia tai tolppaa/molempia vähän jos sais holkin menemään paikalleen vaikka siltikään ei kierre sovi kuin 2/3 paikalleen mutta kyllä se sillä jaksaa paikallaan pitää.
punaisessa eli uudessa iskarissa näkyy kun maali lähtenyt holkkia sovittaessa iskarin yläpäästä eli holkki ei mene tuon enempää ilman muokkausta paikalleen.
onko nyt kellään tietoa onko ruisku ja kaasari koneen tolpat erinlaiset sillä nämä ovat olleet ruiskumallin autossa ja hyvin mennyt että onkohan pituuksissa jotakin eroa? ???


-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*alustan päivitystä*
« Vastaus #107 : 16.07.2013, 21:20:22 »
teretere.

tässä nyt on 5 päivää laitettu alustaa paikalleen, tilailtu osia, suunniteltu,mittailtu, koneistamolla käyty teettä holkit tolppien päähän ym pientä näpertämistä..

mutta nyt on sitten alustan osia laitettu uusia,tukivarren nupit, raidetangon nupit, vänkärin koiranluu, kuskin jarrusylinterin männän kumi, taakse jarrukenkien asennus sarja
(sis kaikki sisuskalut) ja iskareiden suojakumet eteen.
tänään tuli takapää valmiiksi eli mittausten mukaan perän pitäisi tippua ~4,5cm. keulassa on kaikki muut osat paikallaan paitsi holkkeja vielä koneistamolta odotellaan tällä viikolla lupasivat ne eli varmaan huomenna/to saa ko osat, sitten pääseekin niputtamaan tolpat ja se onkin tämä remontti siinä saa nähä mitä sitä suraavaks keksii ::)

kyselimpä huvikseni yhdeltä firmalta joka valmistaa mm sähk.ohjaustehostimia ja ko autoon bolt-on maksaa 1250e joten voi olla että veivailen ihan käsivoimia käyttäen :2funny:

jatketaan...
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*alustan päivitystä*
« Vastaus #108 : 16.07.2013, 22:50:37 »
Jaa veit ne ihan koneistamolle teetettäväksi. No tulleepa hyvin sitten. Mites ne jouset, ootko päät oikassu?

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*alustan päivitystä*
« Vastaus #109 : 17.07.2013, 15:07:46 »
Jaa veit ne ihan koneistamolle teetettäväksi. No tulleepa hyvin sitten. Mites ne jouset, ootko päät oikassu?

joo helpoin keino oli teettä kokonaan uudet kun ei siitä hommasta muuten mtn olisi tullut...
kaveri oikaisi tänään töissä kaasupillillä ne.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*alustan päivitystä*HELP!
« Vastaus #110 : 20.07.2013, 18:21:56 »
Kertokaapa missä voi olla vika tai mistä voi vikaa lähtee ettiin. Sytkä tarkistettu ja kaasaria koitettu ropeltaa mutta ei pysy käynnissä.. en tiiä missä vika tai mistä lähtis ettimään. 2500 tasakaasulla tai korkeemmilla kierrokset seilaa niin myöskin alemmilla kierroksilla ryyppy päällä.
Paineilmaakun puhaltaa suuttimeen käyntihieman tasoittuu.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa keskone

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*alustan päivitystä*HELP!
« Vastaus #111 : 20.07.2013, 20:39:46 »

Paineilmaakun puhaltaa suuttimeen käyntihieman tasoittuu.
???

Säädä aluksi vaikkapa tyhjäkäynti niin ylös että pysyy "omin voimin" käynnissä.

Siellä kaasarin kyljessä on yleensä ykköskurkun akselin juuressa joutokäynnin säätöruuvi, ja kakkoskurkun akselin juuressa saattaa olla ryypyllisten kierrosten säätö.

Jos siinä kaasuläppäakselissa on oikein paljon löysää, niin saattaa saada liikaa ilmaa sieltä, ja silloin joutokäyntiseos saattaa olla laihalla.

Oletkos seosruuvia säädellyt? 

Miten olet sytkän säätänyt paikalleen, jos auto ei käy normaalia joutokäyntiä?
« Viimeksi muokattu: 20.07.2013, 20:41:36 kirjoittanut keskone »

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*alustan päivitystä*HELP!
« Vastaus #112 : 20.07.2013, 21:12:56 »
Mihinkään ei ole koskettu ja se tässä on kaikista jännin homma että kun starttas toimi liikkeelle lähti
Niin heti alko ongelmat ja ei sitte kirveelläkään vikaa löydy.
Sytkääkään en ole säätänyt mihinkään tarkistin vain ettei ole hapettumia.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa late86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*alustan päivitystä*HELP!
« Vastaus #113 : 20.07.2013, 21:35:23 »
hall anturi?
940 93' B2XXXX

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*alustan päivitystä*HELP!
« Vastaus #114 : 20.07.2013, 21:44:32 »
hall anturi?
Vaikea sanoa onko vika siinä.
Kävin testilenkillä ja  ilman ryyppyä nykimistä oli
Kun taas ryypyllä normaalia ajoa mutta kierrokset seilaili vaihde vapaalla.

Että en ymmärrä missä vika voi olla kun noin yhtäkkiä ilmestyi
« Viimeksi muokattu: 20.07.2013, 22:31:27 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*alustan päivitystä*HELP!
« Vastaus #115 : 21.07.2013, 00:55:20 »
Tunnustele sormillasi kaasarin ja imusarjan välinen muovinen eristepala koneen käydessä. Tai suihkuta bräkleeniä. Pikakorjauksena erkka, sikamassa, mitävaan, sen välipalan voi tehdä itse, tai voit laittaa yv:n ja lähetän yhden.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*alustan päivitystä*HELP!
« Vastaus #116 : 21.07.2013, 15:30:54 »
Tunnustele sormillasi kaasarin ja imusarjan välinen muovinen eristepala koneen käydessä. Tai suihkuta bräkleeniä. Pikakorjauksena erkka, sikamassa, mitävaan, sen välipalan voi tehdä itse, tai voit laittaa yv:n ja lähetän yhden.

tuntui ehjältä eikä vaikuttanut mitenkään sama mitä teki palaselle..

tässä on kaikki kortit oikeestaan käytetty, mitään en keksi missä vika voi olla.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.
« Vastaus #117 : 21.07.2013, 22:47:54 »
nojoo mystisesti tullut vika korjaantuikin sitten yhtämystisesti kun hieman kaasaria ym koneen osia tuli roplattua.
nyt auto tuntuu toimivan taas kunnolla ainakin vähän aikaa kunnes taas tulvii tai ei saa löböä.
pitää kohon jousi systeemit vaihtaa että toimis kunnolla kokoajan.

mutta näillä mennää.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.
« Vastaus #118 : 24.07.2013, 17:07:28 »
morjesta pöytään.

Nyt kaiken V***tuksen jälkeen jaksaa kirjottaa tännekkin vähän tarkemmin.
Eli autoa on nyt roplailtu ja saatu käymään suht normaalisti pieni imuvuoto kumminkin on joten tyhjäkäynti hieman seilaa, mutta uusi tiiviste on kumminkin
hankittu.
Alusta toimii hyvin pientä paukkumista jousissa esiintyy jyrkässä käännöksessä muttei muuten ole valittamista. Omien laskelmien mukaan auton olisi pitänyt tippua ~40mm
mutta todellisuudessa tippui vain reilu 20mm mutta se riittää sillä enään ei ole kaaren ja renkaan välissä tilaa kuin toiset reilu 20mm eikä noilla kumeksilla
olisi paljen enempää kärsinytkään laskea.

Mielessä on kävässyt kun nettiä selaili niin halvalla tehostetulla ohjauksella varustettu ruisku 300-sarjan auto että ottaisi siitä tekniikan istuttais sen tohon
+pienellä paineella varustettuna ~0.5Bar mutta saa nyt nähdä pitää vielä tuota vaihtoehtoa hieman miettiä.


-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 360GL uuteen kuosiin.
« Vastaus #119 : 24.07.2013, 17:12:32 »
Ei oo vielä liikenteessä näkynyt..

Laita jostain 740 suoraan 2.0 turbo kone.  ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

 

Samppasport  Futurez