Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 360 Turbo -86 Tulevan tekniikan pohdintaa

  • 253 Vastauksia
  • 96477 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin.
« Vastaus #120 : 24.07.2013, 18:18:37 »
Ei oo vielä liikenteessä näkynyt..

Laita jostain 740 suoraan 2.0 turbo kone.  ;)

Varmasti B200ET:llä tuokin auto kiitää ihan hyvin.  :pomo: Ehdottomasti kannatus tälle, sianpää-turboja ei oo koskaan liikaa, ainakaan Suomessa. :) :3/4 jättää sen:

Tai sitten suoraan B230FT vaikka 1,0bar paineella niin ei tartte vakio moottorinohjausta varmaankaa vaihtaa ja ei sisuskalutkaan ala ruikuttamaan vaikka mentäiski yli 250hp.. O0 Ite oon joskus haaveillu +300hp sianpäästä..mutta on nuo 200-sarjalaiset vieny meikäläisen sydämen..ainaki toistaseks. ::)
« Viimeksi muokattu: 24.07.2013, 18:23:06 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.
« Vastaus #121 : 24.07.2013, 21:24:10 »
Ei oo vielä liikenteessä näkynyt..

Laita jostain 740 suoraan 2.0 turbo kone.  ;)

onhan tää ollu joka päivä liikenteessä, et oo vaan samaan aikaan ollu liikkellä tai samoilla kulmilla :D
no joo onhan tuokin vaihtoehto mutta sitten joutus melkeen ostaan 2 autoa sillä jos tuon ruisku 300 hakee siittä saa ruisku moottori ohjauksen,tehostajan+muut osat ja kori paaliin.
mutta kaikkihan on vasta suunnittelu asteella kun joutuu vielä palkkaa odottelemaan :-\

Varmasti B200ET:llä tuokin auto kiitää ihan hyvin.  :pomo: Ehdottomasti kannatus tälle, sianpää-turboja ei oo koskaan liikaa, ainakaan Suomessa. :) :3/4 jättää sen:

Tai sitten suoraan B230FT vaikka 1,0bar paineella niin ei tartte vakio moottorinohjausta varmaankaa vaihtaa ja ei sisuskalutkaan ala ruikuttamaan vaikka mentäiski yli 250hp.. O0 Ite oon joskus haaveillu +300hp sianpäästä..mutta on nuo 200-sarjalaiset vieny meikäläisen sydämen..ainaki toistaseks. ::)

kyllä senyt jonkun verran paremmin ja voimansiirtokin kestäis vielä.. Eihän niitä 300turboja montaa ole.
niin no kyllä se b230ft tai fk olis parempi mutta kaikkihan lähtee siitä että pitää se moottorin ohjaus saada mutta ei viittis mitään ruveta rakentamaan että jostakin autosta se pitäis
varastaa mutta mistä se on kysymys merkki vielä..

Tuli tommonen 14" sähköflekti laitettua joka toistaiseksi toimii vain pakkosyötöllä ja on mallia Biltema..

-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin.
« Vastaus #122 : 24.07.2013, 21:33:51 »

kyllä senyt jonkun verran paremmin ja voimansiirtokin kestäis vielä.. Eihän niitä 300turboja montaa ole.
niin no kyllä se b230ft tai fk olis parempi mutta kaikkihan lähtee siitä että pitää se moottorin ohjaus saada mutta ei viittis mitään ruveta rakentamaan että jostakin autosta se pitäis
varastaa mutta mistä se on kysymys merkki vielä..

AVK:n sivuille ja nettiautoon vaan kyttäämään jos löytyis edullinen 940 b230ft/fk mällätty tai ruosteinen..semmonen kuitenki, että tekniikalle ei jää pahasti enää hintaa kun muun auton myy osiksi.

E: Nettiautosta... Volvo 940 -91 B230FT 336tkm, 1600€..  ::) Mutta noin vanhassa ei taida olla öljyruiskuja..?  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 24.07.2013, 21:46:06 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
« Viimeksi muokattu: 24.07.2013, 21:57:39 kirjoittanut thukka »
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #124 : 24.07.2013, 22:19:23 »
Vaikka tommoinen http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja-kolariautot/1605446

tai

http://www.nettivaraosa.com/purkuautot/1591536

Ai empäs oo tiennytkään että Nettivaraosa-sivustolla on myös kolariautoille oma kategoria..  :facepalm:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #125 : 24.07.2013, 23:35:22 »
Noniin sehän on heti kivempi kun on sopivan matala :)

Hmm oishan tollanen turbokone kiva ::) Omaan se pitäisi tosin ottaa vähäpäästöisestä.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #126 : 25.07.2013, 15:34:36 »
Vaikka tommoinen http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja-kolariautot/1605446

tai

http://www.nettivaraosa.com/purkuautot/1591536

oishan noi yksiä vaihtoehtoja.. mutta tämmöstä kattelin ei olis kaukanakaan
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1603891
myyjän kanssa tinkiminen päällä :D
AVK:n sivuille ja nettiautoon vaan kyttäämään jos löytyis edullinen 940 b230ft/fk mällätty tai ruosteinen..semmonen kuitenki, että tekniikalle ei jää pahasti enää hintaa kun muun auton myy osiksi.

E: Nettiautosta... Volvo 940 -91 B230FT 336tkm, 1600€..  ::) Mutta noin vanhassa ei taida olla öljyruiskuja..?  :idiot2:
tässähän sitä on ruvettu urakalla etsimään tekniikan luovuttajaa jos sitäkautta pääsis kääntymään tuonne virittäjien ja rahaa vaativalle tielle ::)

Noniin sehän on heti kivempi kun on sopivan matala :)

Hmm oishan tollanen turbokone kiva ::) Omaan se pitäisi tosin ottaa vähäpäästöisestä.

onhanse joo hiljaa vaan joutuu monttuihin/hidasteisiin ajaa muuten voi joku tykätä paskaa kovasta iskusta..
onhan turbovehkeet mukavia mutta onneksi itellä ei ole vähäpäästöinen niin ei ole niin vaikea urakka vaihtaa tekniikkaa ja tehoissa on vain lompakko rajana..
ja kaikki turbokoneethan ovat vähäpäästöisiä paitsi r-sport kaasariturbot :idiot2: eikä sillä ole merkitystä mistä koneen ottaa vaan korilla se isoin merkitys on..

mutta asiaan miten helppo tuommosen linkittämäni 700-sarjan moottorin ohjaus on liittää kolmesatkun sähköihin että tulis pelaamaan?
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #127 : 25.07.2013, 15:57:48 »
Mun käsityksen mukaan ei kyllä ole. Ainakaan kymppisarjan ET-pata ei ole.  ;) Satasarjan ET:stä en tiedä.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #128 : 25.07.2013, 18:02:40 »
Kannattaa hakea tuo 2.0 porrasperä.
Suht halpa.

Voi myydä loppu auton varaosina. Ei tuu tekniikalle paljoa hintaa.
Paikalliset harrastajat saattavat tarvita varaosia  ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1812
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #129 : 25.07.2013, 19:18:51 »
Taisi olla ainakin SJS ja muutama muu, jotka ovat sen moneen kertaan kertoneet ja laskeskelleet, ettäpä FT ei sellaisenaan voi tulla kyseeseen.
FK on se iisein tapa.

Poissa hksp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #130 : 29.07.2013, 17:04:41 »
Anteeksi kyselyni mutta mahtaisitteko tietää minkä laitteiden kytkinlevyt ja painelaakerit saattais sopia sianpäähän? Itsellä kans 360 ahtimella varustettuna.

Omia kytkimiä niin vaikea saada/maksavat liikaa.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #131 : 29.07.2013, 18:03:31 »
Anteeksi kyselyni mutta mahtaisitteko tietää minkä laitteiden kytkinlevyt ja painelaakerit saattais sopia sianpäähän? Itsellä kans 360 ahtimella varustettuna.

Omia kytkimiä niin vaikea saada/maksavat liikaa.
Audi 200 vapaastihengittävän levy pitäisi käydä (228mm orkkis 215mm sijaan, mut pitäis käydä paikalleen kun boorit om samat ja 228mm mahtuu vauhtipyörään), asetelmaksi SRE763 kuten isossa volvossakin, käy suoraan tai halvempi on turbon asetelma, kestää n.350-400Nm, SRE lähemmäs 500Nm. Painelaakeri ihan normi, sitä ei kandee vaihtaa jos ei oo pakko. Itelle tulee jossain vaiheessa hydraulinen painelaakeri.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa hksp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #132 : 29.07.2013, 18:54:49 »
Audi 200 vapaastihengittävän levy pitäisi käydä (228mm orkkis 215mm sijaan, mut pitäis käydä paikalleen kun boorit om samat ja 228mm mahtuu vauhtipyörään), asetelmaksi SRE763 kuten isossa volvossakin, käy suoraan tai halvempi on turbon asetelma, kestää n.350-400Nm, SRE lähemmäs 500Nm. Painelaakeri ihan normi, sitä ei kandee vaihtaa jos ei oo pakko. Itelle tulee jossain vaiheessa hydraulinen painelaakeri.

Kiitos paljon, kuinkahan tuon audin levyn hinnan kanssa?
Jostain kuulin et opel manta:n levy kävisi ja jonku kadetin? Tarkempia tietoja olis mukava saada ettei tarvis lähtee arpomaan.

Jos joku vielä keksis jonkun muun niin voi ilmottaa. Ei tarvis olla kovin kestäväkään, tehot maltilliset 200-250hv eikä enempää ole tarkoitus havitellakkaan kun voimansiirto sitä ei taida kestää :)

-Pahoittelen edelleen häiritsemistäni, en viitsinyt omaa ketjua tämän takia tehdä ja tästä saattaan ketjun perustajallekkin olla hyötyä :)
« Viimeksi muokattu: 29.07.2013, 19:01:22 kirjoittanut hksp »

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #133 : 30.07.2013, 23:19:59 »
Kannattaa hakea tuo 2.0 porrasperä.
Suht halpa.

Voi myydä loppu auton varaosina. Ei tuu tekniikalle paljoa hintaa.
Paikalliset harrastajat saattavat tarvita varaosia  ;)

Myyjästä ei ole kuulunut mitään liekö tarjous ollut liian pieni.. Sitten jos/kun tekniikan luovuttaja auto saapuu pihaan siitä otetaan kaikki omaan käyttöön tuleva ja korin saa sitten hakea pilkkahintaan jos joku semmoista tarvii..

-Pahoittelen edelleen häiritsemistäni, en viitsinyt omaa ketjua tämän takia tehdä ja tästä saattaan ketjun perustajallekkin olla hyötyä :)

ei noista tiedoista haittaakaan ole .. :)


mutta asiaan tänään tuli auto pestyä,ensimmäinen vaha tuolle maalipinnalle,vanteet putsattua ja ikkunat pestyä jurvan reissua varten sillä ei oikein aikaa muuten jää sillä
huomenna aamulla lähtö jyväskylän mm-ralleihin ja sieltä pe iltana takas ~10 illalla joten aikaa ei enää ole paljon ja tekemistä on vielä jonkin verran mutta värkätään sitten vaikka
koko yö ja mennään samoilla silmillä jurvaan jossei muuten :D vaikka tuskin sitä tulee rallissakaan paljon nukuttua kun koko ajan saa hypätä ympäri suomen metsiä mutta se siitä

jatketaan ja törmäillään Botnialla ketkä sinne sitten ovat tulossa :hello:
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa late86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #134 : 31.07.2013, 22:39:16 »
Mun käsityksen mukaan ei kyllä ole. Ainakaan kymppisarjan ET-pata ei ole.  ;) Satasarjan ET:stä en tiedä.

tais olla niin että ennen 87 käyttöön otetut ei ole vähäpäästöisiä. korjatkoon joku jos tietää paremmin
940 93' B2XXXX

 

Samppasport  Futurez