Kulkukoira  Proturbo

Volvo 360 Turbo -86 Tulevan tekniikan pohdintaa

  • 253 Vastauksia
  • 96515 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #135 : 04.08.2013, 18:49:08 »
Morjesta vaan.

Tässä on tullu nettiä selailtua aika tiuhaan tahtiin että löytyis joku sopiva turbo auto tekniikan luovuttajaksi..

Mutta sitten kun tässä niitä on muutama löytynyt aina on herännyt päässä kysymyksiä tekniikan vaihtoon liittyen.

Eli kysymys kuuluukin nyt mitenkä paljon joutuu muokkaamaan ja mitkä kamat on Bolt-on?? meinaan nyt lähinnä kytkinkoppaa,kardaania,sähköjä,öljypohjaa,moottorin kannakkeita ym ym?

Niin ja onko sillä väliä vaikka tekniikan luovuttaja olisi automaatti kun tästäkään tiedosta en ole ihan 100% varma :facepalm:
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #136 : 04.08.2013, 19:24:29 »
Öljypohjan saat vanhasta motista. Muistelen että joku sano että vauhtipyörissä on eroja, mutta eikös senkin saa vanhasta koneesta? Sillon ei haittais vaikka tekniikka
tulisi automaatista. Korvakotkin saa vanhasta?


Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Eikö kaikkiin vinokoneisiin käy sama kytkinkoppa.., niin se on ainaki bolt-on. :) Ja melkeen loput Customer tossa kertokin. Sähköjä joutuu vetää jonku verran ku nykynen tekniikka on kaasari ja tuleva on sähköruisku. Mutta täälä foorumilla on siihen paljon auttajia ja valmiita topicceja joista löytyy apua. O0
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: 360GL uuteen kuosiin.*tekniikan muutos mietintää*
« Vastaus #138 : 04.08.2013, 21:33:26 »
Öljypohjan saat vanhasta motista. Muistelen että joku sano että vauhtipyörissä on eroja, mutta eikös senkin saa vanhasta koneesta? Sillon ei haittais vaikka tekniikka
tulisi automaatista. Korvakotkin saa vanhasta?

niin sitä olenkin miettinyt että öljypohja menee vanhasta samoin kannakkeet. mutta sitten tuo kytkin puoli enää vähän epäselvä.

Eikö kaikkiin vinokoneisiin käy sama kytkinkoppa.., niin se on ainaki bolt-on. :) Ja melkeen loput Customer tossa kertokin. Sähköjä joutuu vetää jonku verran ku nykynen tekniikka on kaasari ja tuleva on sähköruisku. Mutta täälä foorumilla on siihen paljon auttajia ja valmiita topicceja joista löytyy apua. O0

no näin minä sen muistelin varmistin vain :D
Niin no ei tässä ole oikeen muuta epäselvää enään kuin sähköt ja kytkin miten ne tulee ja minkälaista palikkaa kytkimeen pitää hommata/mitä ft/fk koneesta/vakiosta voi hyödyntää..

Eli ö-pohja,kannakkeet ja kytkin koppa tulee vanhasta niin sittenhän sen saapi jo istuttaa paikalleen mikäli vain tämä homma noin menee?
Sähkökuvat pitäis sitten jostakin hommata kun sen aika tulee kun ei ole mitään hajua mikä mihinkin tulee...
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
niin sitä olenkin miettinyt että öljypohja menee vanhasta samoin kannakkeet. mutta sitten tuo kytkin puoli enää vähän epäselvä.

no näin minä sen muistelin varmistin vain :D
Niin no ei tässä ole oikeen muuta epäselvää enään kuin sähköt ja kytkin miten ne tulee ja minkälaista palikkaa kytkimeen pitää hommata/mitä ft/fk koneesta/vakiosta voi hyödyntää..

Eli ö-pohja,kannakkeet ja kytkin koppa tulee vanhasta niin sittenhän sen saapi jo istuttaa paikalleen mikäli vain tämä homma noin menee?
Sähkökuvat pitäis sitten jostakin hommata kun sen aika tulee kun ei ole mitään hajua mikä mihinkin tulee...

Niin ei itelläkää oo kokemusta vinokoneista, tai no yks on ollu mut sillä vaan ajettiin, mutta kyl ne pitäs olla kopaltaan kaikki samanlaisia..

Kytkin varmaan kannattaa suosiolla laittaa Sachs SRE suoraan..olikohan se ny -765 loppuinen joka sopii siihe littupyörään (?) ja pottapyörään -763. Ainaki tuo -763 maksaa ~300€ ja kestää sen 430Nm vakio levyllä (semmonen tuossa mun deekusa on).
Sianpään kytkimestä ei oo mtn kokemusta joten en tiiä mikä painelaakeri sielä pitää olla, kelpaako vakio. Kumminki ne halut virittää aina vähän lisää tulee joskus eteen..  ::)

E: Tosin ei kyllä oo hajua mitä se vakiokytkin kestää..?  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 04.08.2013, 21:50:35 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Niin ei itelläkää oo kokemusta vinokoneista, tai no yks on ollu mut sillä vaan ajettiin, mutta kyl ne pitäs olla kopaltaan kaikki samanlaisia..

Kytkin varmaan kannattaa suosiolla laittaa Sachs SRE suoraan..olikohan se ny -765 loppuinen joka sopii siihe littupyörään (?) ja pottapyörään -763. Ainaki tuo -763 maksaa ~300€ ja kestää sen 430Nm vakio levyllä (semmonen tuossa mun deekusa on).
Sianpään kytkimestä ei oo mtn kokemusta joten en tiiä mikä painelaakeri sielä pitää olla, kelpaako vakio. Kumminki ne halut virittää aina vähän lisää tulee joskus eteen..  ::)

E: Tosin ei kyllä oo hajua mitä se vakiokytkin kestää..?  :idiot2:

Pitääpi katsoa noita hommia sitten kun saa sen tekniikanluovuttajan jostakin :)

Tässä tuli mieleen kun noita autoja etsinyt että mahtuuko esim FT kone paikalleen kun virranjakaja on kannen päässä eikä lohkossa niinkuin vakiomosassa on? ???
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Pitääpi katsoa noita hommia sitten kun saa sen tekniikanluovuttajan jostakin :)

Tässä tuli mieleen kun noita autoja etsinyt että mahtuuko esim FT kone paikalleen kun virranjakaja on kannen päässä eikä lohkossa niinkuin vakiomosassa on? ???
Siihen voi vaihtaa apuakselin ja pystyjakajan, mutta muistaakseni sianpäähän oli kohtuu helppo tehä tilaa päätyjakajalle, 240ssä isompi ongelma kun niin tukeva tuo tulipelti  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa hksp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Kytkinkoppa totta tosiaan käy ihan suoraan ja vp vanhasta jos sopii kampuraan. (en muista onko kaikki vinokoneet 8 pultilla)
turbon puolen moottorin kannattimen voi joutua väkertään jos meinaat jollain tehtaan pakosarjalla laittaa. Apuakseli löytyy uudestakin koneesta jo valmiina niin ei tarvitse kuin ottaa peitelevy pois.
Vakio kytkin ei juurikaan kestä mut eipä kyllä mukaan voimansiirto oikein.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Apuakseli löytyy uudestakin koneesta jo valmiina niin ei tarvitse kuin ottaa peitelevy pois.
Löytyy löytyy, mutta kun 99% todennäkösyydellä sielä ei oo hampahia virranjakajan pyöritykseen päätyjakajallisessa koneessa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Siihen voi vaihtaa apuakselin ja pystyjakajan, mutta muistaakseni sianpäähän oli kohtuu helppo tehä tilaa päätyjakajalle, 240ssä isompi ongelma kun niin tukeva tuo tulipelti  :2funny:

Tuo on totta ei siinä ole kuin sisätilapuhaltimen kotelo edessä siihen tekee pienen syvennyksen mutta
Pitää sitten kahtoo miten tekee kun vaan löytyis nyt se tekniikanluovuttaja jostakinlähempää kuin 450-500km
 päästä.

turbon puolen moottorin kannattimen voi joutua väkertään jos meinaat jollain tehtaan pakosarjalla laittaa.
Vakio kytkin ei juurikaan kestä mut eipä kyllä mukaan voimansiirto oikein.

Pakosarja lentää pois ja tilalle tulee sitten eteen ylös mallia oleva.
Kytkin vaihtuu kans parempaan.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Pitää sitten kahtoo miten tekee kun vaan löytyis nyt se tekniikanluovuttaja jostakinlähempää kuin 450-500km
 päästä.
Pizzalaivalla jos ne vielä ajelee, uumajasta hakeen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Pizzalaivalla jos ne vielä ajelee, uumajasta hakeen.

No en välttämättä jaksa ruotsista asti hakemaan lähtee..
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Morjesta vaan..


Tässä vielä pikainen niinsanottu varmistus kysymys..
Eli tästä n30km päästä löytyisi yksi tekniikanluovuttaja ehdokas 740 turbo automaatti muusta ei ole vielä tietoa millä moottorilla ym varusteilla on.

Eli onko sillä mitään väliä vaikka onkin automaatti vai onko paljon hankalampi muuttaa manuaaliksi niinkuin tuo 3satku on vai käykö kytkimen ym osat kampuran päähän
samalla lailla kuten manuska koneeseen?
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Morjesta vaan..


Tässä vielä pikainen niinsanottu varmistus kysymys..
Eli tästä n30km päästä löytyisi yksi tekniikanluovuttaja ehdokas 740 turbo automaatti muusta ei ole vielä tietoa millä moottorilla ym varusteilla on.

Eli onko sillä mitään väliä vaikka onkin automaatti vai onko paljon hankalampi muuttaa manuaaliksi niinkuin tuo 3satku on vai käykö kytkimen ym osat kampuran päähän
samalla lailla kuten manuska koneeseen?
Tomaatin ja manuaalin välillä  Itse moottoriin liittyen on eroa vain vauhtis/vetolevy ja silmälaakeri /turbiinin tukiholkki => vaihdat vetolevyn vauhtipyörään ja kaivat sen tukiholkin kampuran takapäästä ja naputelet tilalle silmälaakerin niin avot, olet muuttanut vinokoneen automaagista manuaaliksi  :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Morjesta vaan..


Tässä vielä pikainen niinsanottu varmistus kysymys..
Eli tästä n30km päästä löytyisi yksi tekniikanluovuttaja ehdokas 740 turbo automaatti muusta ei ole vielä tietoa millä moottorilla ym varusteilla on.

Eli onko sillä mitään väliä vaikka onkin automaatti vai onko paljon hankalampi muuttaa manuaaliksi niinkuin tuo 3satku on vai käykö kytkimen ym osat kampuran päähän
samalla lailla kuten manuska koneeseen?
740 todennäköisesti b200et, jossei muuta tietoa, motronicissa on aika paljon askarreltavaa vs. LH ja murheita kun ei ruisku osaa itse vikoja kertoa, manualisointi ei ole ongelma. Todennäkösesti vielä ohkasilla kangilla niin pääset nekin vaihtaan jos meinaat kaivaa enemmänkin voimaa.

E: mutta jos on ihan viimisiä ja b230ft+tomaatti, voisin olla kiinnostunut tomaattiosista..
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

RallyBaron  Samppasport