Minulla on ollut tuo Z3 puolisen vuotta käytössäni. :hello: En tiedä ymmärsinkö kysymyksesi oikein, mutta meinaat siis että kestääkö puhelin? Ei tuon puhelimen kanssa ainakaan vääntymistä tarvitse pelätä, on nääs erittäin vankkarakenteinen laite. Eli jos pelkäät vääntymistä esim. housujen taskussa, niin voin sanoa että turhaan pelkäät! Plussana tuohan on vielä IP68 suojattu, eli kestää vettä. Itselläni välillä puhelin suihkussa mukana ja hyvin kestää.

Pitää toki varmistaa, että kaikki luukut ovat tiiviisti kiinni. Muilta osa-alueilta Z3 on omasta mielestäni myös erittäin hyvä. Sonyn lupaus kaksi päivää kestävästä akusta, ei todellakaan ole pelkkää mainospuhetta, vaan vastaa oikeasti todellisuutta vähän raskaammallakin käytöllä. Jos puhelinta ei käytä kovin aktiivisesti niin tuolla menee helposti vajaan viikonkin ilman laturia, kokemusta on! Kamera on kanssa erittäin hyvä ja ottaa luonnollisia kuvia ja onnistuuhan tuolla 4K-kuvauskin, joita voi sitten katsoa puhelimen edestä löytyvien stereokaiuttimien säestämänä.
Softapuolella itse arvostan sitä, että Sony on tyytynyt muokkaamaan Androidia vain vähän graafisesti, toisinkuin esim. Samsungin TouchWiz. Joten käyttöliittymä on suhteellisen lähellä "puhdasta" Androidia. Tuo Sonyn STAMINA-tila on kanssa mainitsemisen arvoinen ominaisuus, se oikeasti säästää virtaa puhelimen ollessa käyttämättömänä, sillä se estää sovelluksia toimimasta taustalla, kun puhelinta ei käytetä. "White listiin" voi itse määritellä sovellukset, joiden toimintaa ei rajoiteta, itselläni esimerkiksi WhatsApp on siellä, jotta saan viestit. Sonyhan on suhteellisen hyvä päivittämään puhelimiinsa Androidia, joten luulisi että Z3:lle tulee ohjelmistopäivityksiä vielä ainakin pari vuotta. Onhan se uusin Android tulossa vielä peräti Z2:llekkin.
Tiivistettynä siis hintaisekseen erinomainen laite, joka ei loista millään erityisellä osa-alueella, mutta selviytyy jokaisesta osa-alueesta erittäin hyvin!