Proturbo  Autodiagnoosi

V70 2,5 Tdi käyntihäiriö

  • 21 Vastauksia
  • 7911 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vollepolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« : 20.02.2011, 20:01:37 »
Mikä mahtaa volleeni vaivata , kun laittaa käyntiin , niin , yleensä käy jonkin aikaa tasaisesti , mutta sitten alkaa käynnin epätasaisuus , siis käynti välillä ns."hypähtelee" ja moniuraremmikin näytti "hypähtelyn" kohdalla löysältä, jos nyt ymmärrätte , mitä yritän sanoa.Sitten sieltä kuuluu semmonen "ronksotus" ääni samaan aikaan.Auto , kun lämpiää , niin äänet sun muut katoo.

Sitten toinen homma, vaihdoin uudet hehkut ja hehkujen johtosarjan ja tuntuu kuin auto lähtis huonommin käyntiin.Kun johdonpäästäkin lähtee starttaamaan saa sahata pitkiä startteja ja yleensä päädytään siihen, että tarvitaan apuvirtaa toisesta autosta(pakkasta -20).
Lisävirtaa saatuaan, se alkaa pikkuhiljaa lupaileen, kunnes mielettömän käryn kera lähtee käyntiin , aivan kuin ei olisi hehkuttanut yhtään.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #1 : 20.02.2011, 20:16:42 »
Onko pumpun ajoitus tarkistettu koska?

Poissa vollepolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #2 : 20.02.2011, 21:42:21 »
Auto kävi paikallisessa fixus liikkeessä viimevuoden syyskuussa jakopää rempassa, jossa vaihdettiin asiaan kuuluvat osat mm.pumpunhihna , joten oletan ajoituksen olevan kohillaan.Tietysti se ei hirveesti kai tartte olla pielessä, kun ei toimi kunnolla?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #3 : 20.02.2011, 21:55:48 »
Auto kävi paikallisessa fixus liikkeessä viimevuoden syyskuussa jakopää rempassa, jossa vaihdettiin asiaan kuuluvat osat mm.pumpunhihna , joten oletan ajoituksen olevan kohillaan.Tietysti se ei hirveesti kai tartte olla pielessä, kun ei toimi kunnolla?
Käyppäs tarkastuttamassa ajoitus niin on sitten eliminoitu se vaihtoehto.

Mullakin hihnan vaihdon jälkeen ajotus muuttu.

qsamo

  • Vieras
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #4 : 21.02.2011, 16:07:30 »
kannattaa se ajotus tarkistaa. vaikka merkit ois kohillaan niin ei ole välttämättä ajotus oikein.. nim. juuri samat oireet oli..  :pomo:

Poissa vollepolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #5 : 21.02.2011, 18:40:28 »
Aika "tohtorille"varattu , katotaan mitä sanoo.Onko muuten työläs homma , meinaan, onkohan odotettavissa muhkea lasku?
Aihetta ainakin sivuten,lohkolämppärikin siinä sanoi sopimuksensa irti ja lakkas lämmittämästä :'( >:(
Voihan calix sentään......

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #6 : 21.02.2011, 18:57:41 »
Tuskin se iso on. Tarkistus on luokkaa vikakoodien luku + sitten säätö tarpeen mukaan. Hinnat korjaamo kohtaisia.
Miksu osais varmaan sanoo tarkemmin millanen käytäntö noissa on.

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #7 : 22.02.2011, 18:46:38 »
myö käytettiin kasipätkä kans pumpunremmin vaihdossa. hihna,kiristimet,ajotus ja vikakoodit tunnin homma 60e. suht edukkaasti päästiin,toisella korjaamolla voi aikaa tuhriintua jopa 2 tuntia enemmän. ajotuksessa voi joskus tuhraantua aikaa,joskus osuu kertalaakista.

Poissa vollepolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #8 : 22.02.2011, 21:51:34 »
Huomenna totuuden hetki ajotuksen osalta ja kävin hakeen uuden vastuksen calix:iin ja kyhäsin tuo pakkasessa ton lohkolämppärinkin kuntoon , jotta taas ainakin pata  lämpiää :D

Poissa vollepolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #9 : 23.02.2011, 17:37:03 »
Pumpun ajoitus oli testerillä katottuna luokkaa -4,3 kun ohjearvo olis 0,6.
Joutuivat siirtään ajoitusta remmiltä tai jotain ,kun säätövara loppui, jos nyt pysyin kärryllä/käsitin oikein , joka tapauksessa olivat saaneet ajoituksen paikoilleen ja mielenkiinnolla kokeilen autoa käyntiin tänään myöhemmin , kun kylmä kangistaa sen.
Hintaa moiselle kertyi 115ekee.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #10 : 23.02.2011, 19:11:51 »
Aika hyvin oli pielessä.   :-\

Poissa vollepolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #11 : 23.02.2011, 21:47:04 »
No niin , -24 pakkasta ja ilman lohkolämppäriä testattu käyntiinlähtö ja ilosesti hirnahti polle käyntiin , että kiitoksia vaan POMOLLE ,QSAMOLLE ja muille hyvistä tipseistä,tää homma näyttää olevan taputeltu :hello:

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #12 : 23.02.2011, 23:01:39 »
Ollos hyvä vaan.   :)

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #13 : 25.02.2011, 22:42:27 »
Käytin oman vekottimen pumpun ajoituksessa tässä viikolla. Autohan teki sitä, että -32 kelillä se lähti vasta kolmannella sahauksella käyntiin kaasua pumppaamalla. Pumppuun uusi remmi ja uudet rullat (100 eur). Pajalla olivat selvittäneet, että myös jakopää oli päin helvettiä, joten pari tuntia tuhraantui ajoituksiin + nollasivat (sinänsä tarpeettomasti vikakoodit, egr on jäässä ja polttaa valoa). 214 euroa koko homma, kallista tää volvoilu. Sopivasti oli seuraavana aamuna taas -32, lähti käymään kun hipaisi avainta.

Eli oikeassa oltiin täällä, että tuo ei tarvitse mitään hehkumodeja saati hehkuja kun ajoitus on kohdallaan.

Muita huomioita, että koneen käyntiääni muuttui. Samoin tuli alavääntöä lisää, ja nyt voi periaatteessa alle 2000 rpm käyttää yhtä pykälää isompaa vaihdetta, kun aikaisemmin olematon alavääntö sanoi vastaan, kun esim. kakkosella lähti valoista. Pumpussahan sinänsä taitaa olla käynnissä ollessaan ajoituksen korjaus, mutta nokan väärä asento lienee vaikuttanut enemmän ajossa.

Hihnanvaihdoista on jotain 50 tkm, joten kerran per vaihtoväli kannattaa käyttää ajoitettavana.
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 2,5 Tdi käyntihäiriö
« Vastaus #14 : 25.02.2011, 22:48:06 »
Eli oikeassa oltiin täällä, että tuo ei tarvitse mitään hehkumodeja saati hehkuja kun ajoitus on kohdallaan.

Hihnanvaihdoista on jotain 50 tkm, joten kerran per vaihtoväli kannattaa käyttää ajoitettavana.
Tätä mä oon koittanu kertoo että vippaskonstit sitten vasta kun muut asiat on paikoillaan.

Pumpunhihnako? Mulla ainakin sen vaihtoväli on 60tkm.

 

Autoracing  KL-varaosat