Proturbo  Autodiagnoosi

S80 -07 2.4D ei jää käymään. Merkkiliikkeessä, mutta vikaa ei löydy

  • 62 Vastauksia
  • 22503 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Asensin toissapäivänä pitkiin xenonit, syystä tai toisesta näyttää liian ylös joten halogeenit tulee takaisin.

Äsken kun tulin töihin parkkiruudussa laitoin pitkät päälle että näkisin seinää vasten kuin ylös ne oikein näyttää. Pitkät syttyi ja auto sammui, nyt vaan hörähtää ja sammuu. Valokatkasian asennolla ei merkitystä.
Pitkien xenonit on jotkut halvat ilman mitään CAN juttuja, minkähän ne hajotti? Vai hajosikohan jotain vain yhtäaikaa?
Muistan jotain tarinaa pienempien Volvojen pyyhkiänmoottoreiden hajoamista xenonien takia.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2013, 21:28:17 kirjoittanut pptalo »
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: S80 -07 2.4D ei jää käymään
« Vastaus #1 : 06.01.2013, 10:28:22 »
Johonkin ketjuun kirjoittelin tästä, miten ne lisäpitkät saavat virtansa suoraan CEM:sta. Suuren sytytysvirran lisäksi ne xenonit lähettävät muutaman sadan kilohertsin taajuudella sähköhäiriöitä sinne cem:n suuntaan. Itse en CEM:n perään laittaisi mitään ylimääräistä.

Pienimmillään siellä voi olla jotain ohjelmaan liittyvää tiltissä ja akun irroitus auttaisi. Toiseksi voi olla joku cemissä oleva sulake palanut. Seuraavaksi moottoritialassa olevat sulakkeet voisi tarkistella.

Luultavasti vikakoodien luku selvittäisi vian aika hyvin.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: S80 -07 2.4D ei jää käymään
« Vastaus #2 : 06.01.2013, 13:16:24 »
Akunkenkä oli irti muutaman tunnin ja konehuoneen sulekkeet olen katsonut.

Pitääpäs mennä konttaamaan repsikan jalkatilaan. CEM oli muistaakseni siellä.

Tää tuli opeteltua kantapään kautta, niinkuin aina. Ei tullut edes mieleen virran tulemisen suoraan CEM.ltä.

Kiitos vinkistä.

BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: S80 -07 2.4D ei jää käymään
« Vastaus #3 : 06.01.2013, 14:24:53 »
CEM.n alareunassa 2 riviä sulakkeita katsottu. Onko vielä jotain mikä kannattaa tarkistaa ennen Siniselle hinaamista?

Pelottaa ettei vaan Deran ohjelma katoa + kuinkahan kallis Xenon kokeilu tästä tuli.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: S80 -07 2.4D ei jää käymään
« Vastaus #4 : 06.01.2013, 15:09:25 »
Kerran sain bensavehkeen sillai tilttiin ettei käynnistynyt. Vikakoodit luettiin ja niitä oli monta sivua paperille tulostettuna. Koodien nollaus ja taas käynnistyi :).

Jos auttaa, niin peruutin auton ajamalla talliin, irroitin molemmat valaisimet jonka jälkeen se ei enää käynnistynyt! Auto oli my2008 bensiini, 2.5T automaatti ja 16tkm ajettu.

Täältä saisit lukijan lainaksi.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: S80 -07 2.4D ei jää käymään
« Vastaus #5 : 06.01.2013, 15:46:37 »

Täältä saisit lukijan lainaksi.

Kiitos mutta on aika kaukana.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680
Vs: S80 -07 2.4D ei jää käymään
« Vastaus #6 : 06.01.2013, 15:53:20 »
Kun näissä nyky Volvoissa on väyläohjaus, niin kannattaisiko ne apupitkät xenoneilla laittaa sen lisäpitkille tarkoitetun johtosarjan kautta? Tämä ihan heittona näihin ihme ongelmiin.
Vaatisi tietysti ohjelmoinnin ja kytkimen konsoliin, maksaa, mutta saisikin kytkettyä erikseen pois päältä ja myös helppo vaihtaa takaisin katsastukseen halogeenit.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Lisätääs vielä nyt olisi helppo vähän tienata jos omistat vikakoodin lukulaitteen ko. Volleen. Eli BSR vekotin pitää olla se uudempi. (vanhempi löytyy itseltäki).
Joku muukin vissiin toimii, mutta ei ne halvat varaosaliikkeen vehkeet vaikka niin luvataankin.

APUVA  :uglystupid2:
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Eiköhän näihin uudempiin kannata se can-bus xenon sarja laittaa, jottei tule näitä ihme ongelmia. Niissähän on kunnolliset häiriösuojaukset yms.
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Tilattu apuvälineitä. Kokeilen ensin itse herätellä henkiin jos ei onnistu niin sitten siniselle. Edelleen jos jollain vikakoodien luku/tuhjennys värkki kymenlaaksossa niin terve tulemast.

ScanGauge antoi koodiksi P0725  Eli ilmeisesti pyörintä anturi?
« Viimeksi muokattu: 13.01.2013, 15:40:47 kirjoittanut pptalo »
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Apuvälineet saapui. En saanut mitään tolkkua, ainut moottoripuolella oleva vika pyörreläpistä. Ei pitäisi vaikuttaa käyntiin. 
Hinasin eilen merkkiliikkeeseen. Tämä päivä rassattu, mutta vikaa ei löydy. CEM:n softa ajettu uudestaan, ja sulakkeet tarkastettu. Sulakkeet minäkin olin jo katsonut paitsi konehuoneen puolelta ne rasian alimmaiset.
En osannut avata rasiaa, vai olisiko se pitänyt ihan purkaa?
Huomenna katsovat suuttimien ohivuodot, jos tämä vika ei kuitenkaan liittyisi niihin xenon lamppuihin.
Vai onkohan CEM kärvähtänyt, eikä osaa sitä vikakoodeilla ilmoittaa? paljonko uusi maksaa?
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Ei se cem näihin uusikorisiin tainnut olla mikään sikakallis. Suuruusluokkaa 500-600e ja siihen asennus ja softat päälle.

Näissä ekoissa uusikorisissa on käynnistymättömyyttä aiheuttanut melko usein myös viallinen tankissa oleva siirtopumppu. Hassu sattuma, että se olisi samalla hajonnut, mutta kuitenkin tiedoksi.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: S80 -07 2.4D ei jää käymään (Auto Salvassa)
« Vastaus #12 : 31.01.2013, 21:27:03 »
Toinen päivä ihmetelty merkkiliikkeessä. Suuttimet ja siirtopumppu testattu, vikaa ei löytynyt.
Sulakerasia purettu ja katsottu ne alimmaiset sulakkeet.
Nyt jäi varttumaan erikoismiehen aikaa 11.2. saakka.
Epäilevät moottorinohjaus boxia.
Olisiko ehdotuksia?
Jos jostain saisi käytetyn boxin saako pelaamaan?
Entä CEM:n voiko laittaa käytetyn?
Ja voiko näitä testata mitenkään vai laitetaanko niin kauan uutta että alkaa pelaamaan?

Taitaa tulla kalliiksi!!!!
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S80 -07 2.4D ei jää käymään (Auto Salvassa)
« Vastaus #13 : 31.01.2013, 22:30:33 »
Toinen päivä ihmetelty merkkiliikkeessä. Suuttimet ja siirtopumppu testattu, vikaa ei löytynyt.
Sulakerasia purettu ja katsottu ne alimmaiset sulakkeet.
Nyt jäi varttumaan erikoismiehen aikaa 11.2. saakka.
Epäilevät moottorinohjaus boxia.
Olisiko ehdotuksia?
Jos jostain saisi käytetyn boxin saako pelaamaan?
Entä CEM:n voiko laittaa käytetyn?
Ja voiko näitä testata mitenkään vai laitetaanko niin kauan uutta että alkaa pelaamaan?

Taitaa tulla kalliiksi!!!!

Käytettyä ecm:ä ei saa suoraan toimimaan, mutta varmaan käyttämällä käytetty ja auton vanha sercap:lla, niin voinee onnistua.
Cem:stä en osaa sanoa,
Tuon mallin ecm:stä oon löytänyt vian jossa anturien signaalimaa oli poikki yksikön sisällä, mutta että onko sulla siten, niin eipä sitä ossoo sanoa

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Täytyypäs käydä ensiviikolla hakemassa CEM tutkailtavaksi, onhan tässä aikaa kun 11p. vasta ammattimies kerkeää alkaa tutkimaan.

CEM:n jouduin irroittamaan kesällä kun vaihdoin lämppärin moottorin, eli se löytyy.
Onko moottorin ohjaus Boxi tuulilasin etupuolella siellä pyyhkiän vipujen seassa?
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

 

Kulkukoira  Proturbo