Samppasport  Futurez

S80 -07 2.4D ei jää käymään. Merkkiliikkeessä, mutta vikaa ei löydy

  • 62 Vastauksia
  • 22522 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
oo, sielä se on keskellä valkoisessa telineessä rintapeltiä vastaen.

Onko mitään käsitystä, mitä vikakoodeja tms. se antaa

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
oo, sielä se on keskellä valkoisessa telineessä rintapeltiä vastaen.

Onko mitään käsitystä, mitä vikakoodeja tms. se antaa

Ei mitään koodeja mitkä pitäisi estää käyntiinlähtemisen.
Pyörreläpistä ja ikkunoista. Läppien rajatiedot on nyt opetettu, en tiedä tuleeko koodia enää.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Ei mitään koodeja mitkä pitäisi estää käyntiinlähtemisen.
Pyörreläpistä ja ikkunoista. Läppien rajatiedot on nyt opetettu, en tiedä tuleeko koodia enää.

testerillä voisi lukea rail-putken paineen, nouseeko paine.
Jos ei nouse, niin pumppaako tankkipumppu polttoainetta korkeapainepumpulle?
Jos nousee tarpeeksi, eli ~300-350bar, niin miksi suuttimia ei ohjata, kun ei käynnisty, saako moottori pyörimisnopeustiedon?
Jos nousee liian vähän, niin kulkeeko tankilta kork.pumpulle ilmaa paljon, ohjataanko paineensäädintä ja määränsäädintä, voiko jne.


Mutta vaikea tuohon on antaa mitään tee-se-itse tutkimisohjetta, kun aina seuraava vaihe riippuu tosi paljon siitä, että mitä edellinen mittaus tai tarkastus antoi tulokseksi ja tuossa tapauksessa on eri suuntia vianetsinnän kululla tosi paljon.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
testerillä voisi lukea rail-putken paineen, nouseeko paine.
Jos ei nouse, niin pumppaako tankkipumppu polttoainetta korkeapainepumpulle?
Jos nousee tarpeeksi, eli ~300-350bar, niin miksi suuttimia ei ohjata, kun ei käynnisty, saako moottori pyörimisnopeustiedon?
Jos nousee liian vähän, niin kulkeeko tankilta kork.pumpulle ilmaa paljon, ohjataanko paineensäädintä ja määränsäädintä, voiko jne.


Mutta vaikea tuohon on antaa mitään tee-se-itse tutkimisohjetta, kun aina seuraava vaihe riippuu tosi paljon siitä, että mitä edellinen mittaus tai tarkastus antoi tulokseksi ja tuossa tapauksessa on eri suuntia vianetsinnän kululla tosi paljon.
Rail paine nousee hieman yläkanttiin, johtuu ilmeisesti ohjelmasta.
Tankkipumppu pelaa.
Pyörimistiedosta ei tietoa. mutta siintä pitäisi ilmeisesti tulla vikakoodi jos ei tule.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
itsediagnostiikka on yleensä hieman vajavaista käynnistysvaiheessa on siis mahdollista, että vikakoodia ei synny vaikka vika olisi, skoopilla voisi sen kammen anturin mitata.
Niin ja kun tosiaan se railin paine nousee riittävästi, niin sen polttoainepuolen voi sitten sulkea pois.
Ja koska railin paineen voi lukea testerillä, on myös can-tiedonsiirto kunnossa.

volvon testerillä sitten seuraavaksi kaikki parametrit, mitä sieltä saa irti ja tarkastaa niiden järkevyys..  ei mulle just ny muuta tuu miäleen.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: S80 -07 2.4D ei jää käymään (Auto Salvassa)
« Vastaus #20 : 04.02.2013, 09:46:24 »
Käytettyä ecm:ä ei saa suoraan toimimaan, mutta varmaan käyttämällä käytetty ja auton vanha sercap:lla, niin voinee onnistua.
Cem:stä en osaa sanoa,
Tuon mallin ecm:stä oon löytänyt vian jossa anturien signaalimaa oli poikki yksikön sisällä, mutta että onko sulla siten, niin eipä sitä ossoo sanoa

Nyt Volvo specialisti soitti siniseltä ja näyttää siltä että moottorin ohjain yksikkö on rikki. Ainankin kaasuläpän jännitteet on aivan sekaisin ja niistähän tuli vikakoodikin. 0 puolella 12v.

Mistä voisi kysellä käytettyä? uusi +1300.

Kannattaisikohan kokeilla sercap korjaamoa? ihan tohon vanhaan ecm korjaukseen,


Edit: Lähetän Sercapille korjaukseen.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2013, 10:09:47 kirjoittanut pptalo »
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Eikä sattumalta ole johtosarjavikaa? ... tai CEM:n komennoista johtuen vaan näyttää vialta?

Ihan eka viesti kertoo että moottori sammui kaukovaloja kytkettäessä. Niiden voltit kun tulevat juuri CEM:lta, niin luulisi vika olevan siinä suunnassa jos niistä xeno eista johtuu.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Sercap on hyvä paikka, eli sinne vaan.

Nyt ei oo kytkentäkaaviota liki, mutta mielessä on sellainen, että kaasuläppää ohjattaisiin pwm:llä ja tällöin voi sekä "maa" ja "jännite" johdoista mitata 12V virtojen ollessa kytkettynä ja liitin irroitettuna mitattaessa voi jännite olla melkeen missä vaan, mikä ei suoraan koriin ole kytketty

Mut toivottavasti vika tulee kuntoon

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Moottornohjausboxin ja kaasuläpän väliset johdot mitattu, ehjiä.
Vian tulon eli tämän xenon episodin saanoin myös korjaamolle, mutta niiden mielestä vika on nyt moottorin ohjauksessa.
Toivottavasti vika löytyy ja tulee kuntoon, esimerkkejähän löytyy että toisella tai kolmannella tonnin laatikolla vasta löytyy oikea. <Kippis>

Voisiko CEM:ltä tulla tieto ettei kaasuläppää avata, kun se tuntuu nyt olevan este moottorin käymiselle.

Nyt boxi on kuitenkin jo matkalla Sercapille. Tässä vielä kuvia mitatuista jännitteistä.







Laitoin nämä samat kuvat boxin mukaan.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2013, 12:21:39 kirjoittanut pptalo »
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Kovin on pikkuruisia kuvia, näyttääs kuitenkin olevan kyseessä vidan signaalien kuvaus taulukko

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: S80 -07 2.4D ei jää käymään (Auto Salvassa)
« Vastaus #25 : 28.02.2013, 21:45:10 »

Edit: Lähetän Sercapille korjaukseen.

Ei etene, kohta kuukauden ollu poxi ihmeteltävänä.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

s73

  • Vieras
Sanoitko liikkeessä tuosta valojen asentamisesta? Mieleen tulisi joku moottorinohjauksen rele, ei kai nämä pelkillä bokseilla toimi?

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Sanoitko liikkeessä tuosta valojen asentamisesta? Mieleen tulisi joku moottorinohjauksen rele, ei kai nämä pelkillä bokseilla toimi?

Kyllä sanoin merkkiliikkeelle ja Sercapille. Sercapilta soitettiin, oli löytynyt viallinen virran syöttö piiri. Tilattu Virosta ja boksin saa kokeiltavaksi ensiviikolla.
Toivottavasti tulee kuntoon, jos vika oli tuossa moottorin ohjaimen piirissä vika ei tainnut tulla noista mun valo virityksistä?
Olisi pitänyt laittaa käyttöpoistoon, nyt seisonut 6.1. saakka.

BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

s73

  • Vieras
Kyllä sanoin merkkiliikkeelle ja Sercapille. Sercapilta soitettiin, oli löytynyt viallinen virran syöttö piiri. Tilattu Virosta ja boksin saa kokeiltavaksi ensiviikolla.
Toivottavasti tulee kuntoon, jos vika oli tuossa moottorin ohjaimen piirissä vika ei tainnut tulla noista mun valo virityksistä?
Olisi pitänyt laittaa käyttöpoistoon, nyt seisonut 6.1. saakka.


ei pitäisi tulla, sähköt  on nykyisin henkimaailman juttuja autoissa.  :(

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Kyllä sanoin merkkiliikkeelle ja Sercapille. Sercapilta soitettiin, oli löytynyt viallinen virran syöttö piiri. Tilattu Virosta ja boksin saa kokeiltavaksi ensiviikolla.
Olisi pitänyt laittaa käyttöpoistoon, nyt seisonut 6.1. saakka.

Perjantaina soittelin taas Sercapille, nyt ei ollut mitään tietoa. Alkaa pikkuhiljaa usko menemään.

Olisiko hyviä vinkkejä, mitä kannattaisi tehdä??

Volle hajosi 6.1.
Mekkiliikkeeseen   29.1.
Poxi Sercapille 4.2.

Alkaa pakulla ajelu riittää pikkuhiljaa.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

 

Futurez  Kulkukoira