KL-varaosat  Race.fi

S80 -07 2.4D ei jää käymään. Merkkiliikkeessä, mutta vikaa ei löydy

  • 62 Vastauksia
  • 22461 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Olisin toivonut yhteydenottoa ensisijaisesti meihin jos haluaa antaa palautetta aikataulusta.

Noin yleisesti autoelektroniikan korjaamisesta todettakoon, että mihinkään ei saa valmiita korjausohjeita valmistajien puolelta, ellei itse ole tutkinut piirikortin folioita ja johtosarjan kytkentäkaavoja, vertaillut tietoja vikakoodeihin ja näistä pyrkinyt muodostamaan kokonaiskuvan siitä missä komponentissa vika on.

Oma lukunsa on uusien komponenttien hankkiminen ympäri maailmaa, joiden aikataulut valitettavasti venyvät toisinaan sietämättömiksi, kuten tässä tapauksessa.

Valitettavasti meistä riippumattomista syistä emme ole varaosaa vielä saaneet ecuun. Toki voimme sopia fooruminkin välityksellä, että hankitaan toinen ecu ja siirretään tiedot alkuperäisestä.

Kyllä meillä BDM-laitteet löytyy ja paljon muutakin.

Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Sorry!
Alkaa olee pinna vähän liian kireellä kun minulle kallis auto seisoo kaikki vakuutukset ja verot päällä enkä voi minkään.
Voisihan sen vieläkin laittaa käyttöpoistoo, mutta kun toivoo luulee että kohta pääsisi kokeilemaan.
Mielelläni kuulisin eri vaihtoehtoja ja n. hintoja jos käytetyn ecun laittaisi.


Olisin toivonut yhteydenottoa ensisijaisesti meihin jos haluaa antaa palautetta aikataulusta.
Toki voimme sopia fooruminkin välityksellä, että hankitaan toinen ecu ja siirretään tiedot alkuperäisestä.

Kyllä meillä BDM-laitteet löytyy ja paljon muutakin.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Nyt on Cercapilla käynyt ecm taas kiinni, ei toimi.
En nähnyt tota maadotus pistettä, lähden nyt vielä katsomaan uudestaan.
otan samalla työkaluja mukaan ja kokeilen kaasuläpän irroitusta johto / letkut.
Mitäs kaasuläppä yleensä tekee diiselissä?

Onko vika jo korjaantunut?

Piti kokeeksi irroittaa omasta autosta läppäkotelon johdot pois, jos vaikka toimisi ilmankin :) mutta en ole ehtinyt. Tuossa aiemmin viittasin katkenneisiin johtoihin ja ne oli vissiin tarkistettu? En edelleenkään tahdo uskoa että ne tarvikexenonit olisivat ECM:aa rikkoneet mutta onhan kaikki mahdollista ???. Ainoa yhteinen tekijä voisi olla oikean etuaisan päällä olevat maadoitusliitokset. Niistä kun kontaktit hapettuvat, tulee varsin sekavia vikakoodeja.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa antsar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
nyt kun vanha ei jaksa enää muistaa, niin onko tuo kaasuläppä vain sammutusläppä?
(olisiko jumissa? )

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Läppää käytetään sammuttamiseen ja joku viisas joskus sanoi, että läppää suljettaisiin osittain regeneroinnin aikana nostamaan moottorin kuormitusta.

Läpän voi kyllä teljetä auki asentoon kokeilun vuoksi, ei siis mitenkään ratkaisevasti vaikuta moottorin toimintaan.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Läppää käytetään sammuttamiseen ja joku viisas joskus sanoi, että läppää suljettaisiin osittain regeneroinnin aikana nostamaan moottorin kuormitusta.

Läpän voi kyllä teljetä auki asentoon kokeilun vuoksi, ei siis mitenkään ratkaisevasti vaikuta moottorin toimintaan.

Läppä kannattaisi mieluiten poistaa koska siinä rungossa olevat muovirattaat saattavat hajota ennenpitkää.

Ei tuo sammutukseenkaan paljoa vaikuta, ehkä pehmentää sitä hieman. Pakokaasukierrätystä se tietääkseni tehostaa sulkemalla imupuolta joissakin tilanteissa. Noin ainakin luulen. Voi se regenerointiinkin liittyä.

Jos koeajosta selviää ilman vikatilaa, voisi sen läpän jättää pois, kun on aikalailla tarpeeton.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2013, 19:40:54 kirjoittanut Nortti »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Hienoa, että auto käy!! Läpästä tulee melko varmaan koodia jos sen poistaa, koska maffin kautta huomataan, että ilmamäärän pitäisi läpän säädöllä muuttua ja näin ei käy --> vikatila. Volvosta nyt en mene vannomaan. Läppää en muutenkaan poistaisi, koska se vaikuttaa juuri dpf:n polttoihin sekä sammumiseen nopeuttaen sitä ja turbosta kun on kysymys niin nehän saattaa päästää öljyä läpi ja moottori alkaa käymään omilla öljyillä 8000rpm ja mikäs sen sitten sammuttaa (tukahduttaa) jos läppä on vesilinnun selässä...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Onko kellään ylimääräistä kaasuläppä yksikköä?
Voisin ostaa tai vielä parempi jos lainaat kokeiluun.

Toi kuva on tästä kyseisestä autosta ja läpän perusasento on näköjään auki. Nyt läppä on kokoajan kiinni vaikka irroitin johdon virtojen ollessa pois.

Voisiko vika olla niissä rattaissa? Tästähän ei siis tullut mitään järkevää vikakoodia.

On noita tullut jokunen vaihdettua joskus, muistan että yhdessä oli vikana se, että läppä kulki miten sattui ja taisi pitää myös outoa ääntä, ehkäpä tosiaan rattaista.

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Onko kellään ylimääräistä kaasuläppä yksikköä?
Voisin ostaa tai vielä parempi jos lainaat kokeiluun.

Toi kuva on tästä kyseisestä autosta ja läpän perusasento on näköjään auki. Nyt läppä on kokoajan kiinni vaikka irroitin johdon virtojen ollessa pois.

Voisiko vika olla niissä rattaissa? Tästähän ei siis tullut mitään järkevää vikakoodia.

Oulusta löytyis jos vaan sopii 06 s60 2.4d.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Oulusta löytyis jos vaan sopii 06 s60 2.4d.

Onko raadilla tietoa käykö?
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Kato mitä numeroita siinä sun läpässä on niin selviää onko samanlainen

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Onko raadilla tietoa käykö?

Tuskin käy kun on eri moottori ja ilman dpf:ää.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Tuskin käy kun on eri moottori ja ilman dpf:ää.

DPF, sekä uusi moottorimalli 5syl. dieselistä tuli mallivuoden 2006 autoihin.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Kaasuläpän numero  061218/0352

Toi vaikuttaa valmistus- vuosi/kuukausi/päivä/  päivän sarjanumeromerkintä, eli ei ole volvon osanumero, löytyykö mitään muutan numerosarjaa.

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
DPF, sekä uusi moottorimalli 5syl. dieselistä tuli mallivuoden 2006 autoihin.
mulla on se läppäsysteemi juuri tosta uudemmasta koneesta jossa on tuo DPF

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron