Missä päin maata näin on sanottu/neuvottu. Saisko ton jotenkin kirjallisena, joltain virkaa tekevältä katastus inssiltä, ni vois oman kylän konttorilla vedota tähän!
Siis toihan tottakai pätee MUUTETTUUN moottoriin, jos se nyt ei ole tämän projektin kohdalla itsestäänselvää.

Muuten projektin aloittaja on lirissä, yrittäessään katsastaa 136hv B4204S vaparikonetta ahtimella 128hv tehorajaan.
Eli sitä vaan peräsin, että täällä foorumilla huudeltu, että esim. modattua b230ft konetta jossa 165hv tehtaalta ei saa mitenkään hyväksyttyä alle tuon tehon edes penkkilapulla jos nyt taas kaikki pitää rautalangasta vääntää.

Ja muutettuun moottoriinhan riittää että edes kansi, ahdin tai joku osa on muutettu, riittää jopa että esim. vinokoneen ns. 531 kansi on korvattu 530 kannella, JOS lain kirjaimen mukaan mennään.
Mutta älkää takertuko tähän, jatkakaa projektista.
Tuossa koneessa tosiaan on 83mm poraus kuten uudemmassa T4 koneessa, vanhemmissa on 81mm poraus, ja kestävät kovempaa kyytiä. Tuosta hajlennee pytyt noin 300hv nurkilla. Ainakin vaparitinakutosessa joka on oletettavasti aika samaa kaliiperia räjähtää pytyt 400hv paremmalla puolella, eli jos tuo kestää 2/3 tehoa, ni se tekee 270hv. 2kpl 420hv+ vaparitinakutosta oon kuullu räjäytetyn pytyistään, nekin on tosiaan 83mm porauksella. T6 ja 2,5L kone sit erikseen, vaikka uudemmassakin T6 koneessa on 83mm poraus, on siinä erilaiset vesitilat ja vahvemmat pytyt.