Mulla katsuri merkitsi vaan lohkon sarjanumeron (penta kyltistä joka on niiteillä kiinni ja helposti vaihdetavissa), ja kerroin siitä porauksen ja iskun, venttiilimäärän hän näkikin kannesta.
Tosta lohkon iskutilavuusmittauksesta irrallaan ole mitään hyötyä, äkkiä sinne vakion ESIMERIKSI B230 lohkon sisään sujahtaakin 103mm iskuinen akseli 80mm sijaan, ja sisälle sujahtaa dartonin 103mm putket, eli se 2,3L kone onkin äkkiä 3L. Eli se siitä mittailun hyödystä ennen kasausta. Kysyin itse katsurilta, haluaako hän tulpanreijästä mitata iskun, ja totesi että tarpeetonta se on.
Perusteho voidaan varmasti katsoa lohkon mukaan, mutta jos lohkosta jostain syystä puuttuu tunnisteet, tai moottoria on muutettu tarpeeksi paljon, ei perustehoa voida ottaa lohkon mukaan, jos vaikka kansi, imu+pakosarjat on vaihtuneet, tai kone on ns. omatekoinen, kuten omani katsastettiin.
Harrastepelissä joka EI ole vähäpäästöinen kuten tämä on täten täysin älyytöntä ja ongelmien kerjäämistä itselleen ottaa lähtökohdaksi tehdaskone, vaan sanoo suoraan että se on omatekoinen, ja vaikka että kaikki moottorin osat mkl. männät jne on vaihtuneet.
