Carcom Oy  Elekma

letkulämmitin 940

  • 21 Vastauksia
  • 8103 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
letkulämmitin 940
« : 09.01.2013, 09:33:00 »
Yks tuttu lupasi letkulämmittimen johtoineen niin häätys selvittää miten tuo asennetaan tuohon volvoon. Calixin sarja oli. Eihän tuo olis maksanu lohkolämmitin pakettikaan ko 160€ mutta säästöä son seki joten kokeillaan ainaki tuota. Minkä letkun väliin tuo mötikkä asennetaan ja mitä kautta sisätilahaara viedään?
Volvo 945 2.3  -94

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #1 : 09.01.2013, 12:45:59 »
Vaikuttaakos tuo ardic bensa lämppäri asennukseen jotenki? Laitetaanko alavesiletkuun haara ja johonki ylemmäs toinen vai miten tämä tapahtuu ko en ole ennen laittanu?
Volvo 945 2.3  -94

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #2 : 09.01.2013, 15:51:16 »
Aikoinaan yhteen vanhaan mitsuun pistin letkulämppärin, alaletku poikki ja lämppäri väliin.
Olikohan vielä joku 30 asteen kulmassa kun piti olla ohjeen mukaan.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #3 : 09.01.2013, 16:28:39 »
Aivan elikkä ei tarvitte mitään haaroja. Häätyypä alkaa suunnittelleen.
Volvo 945 2.3  -94

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #4 : 09.01.2013, 16:31:54 »
No semmosta vielä että miten näihin on näitä pikku päisiä asennettu? Normaalisti puskuriin reikä vai? Mitä sieltä yleensäkkin tulee vastaan jos painaa reiän? En ole nähny näissä muuta ko isoa pistoketta niin sillä kyselen.
Volvo 945 2.3  -94

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #5 : 09.01.2013, 18:09:12 »
Oliko sun letkulämppäri sellainen iso, alavesiletkuun sopiva?

Mulla olis 850:stä purettu sisäkennon letkuihin sopiva pienempi letkulämmitin, mihinhän tuollaisen voisi kytkeä 740/940? ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #6 : 09.01.2013, 18:24:09 »
En ole vielä hakenu sitä mutta oli jostaki uuehkosta romuksi ajetusta autosta otettu. Sillä oli kuulema läjä niitä calixin kaapelia sun muuta tuohon liittyvää. En vain osanu ajatella että niitä on useammanki laisia  :idiot2: luultavasti huomena tai ylihuomena sen pääsen hakemaa. Kävi mielessä että jos ei ala toimimaan niin johotko on niin eipä se lohkolämmittimen vastuskaan enään iso investointi ole  ;)
Volvo 945 2.3  -94

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #7 : 11.01.2013, 12:35:36 »
Niin onko kuveja siittä pistokkeesta että mille kohin on asenneltu ja mitä sieltä puskurista löytyy jos ottaa poran kouhraan? Ja onko sielä vänkärin jalkatilassa läpivienti valmiina?
Volvo 945 2.3  -94

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #8 : 18.01.2013, 11:14:37 »
Mulla on ihan rekkarin vieressä, siten puskurin "alapuolella", ei läpi.

http://s735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/940%20Turbo/?action=view&current=IMG_1571.jpg

Mutta eikö tosiaan kellään ole neuvoja tuohon letkulämppäriin? ??? Pienilähtöinen lämmitin vinokoneeseen.... how?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

hevonen

  • Vieras
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #9 : 18.01.2013, 12:11:03 »
Älkää sitten nähkö sitä vaivaa että -93 tai uudempaan vinokoneeseen letkulämppäriä laittaisitte, ei toimi.
Neste ei kierrä jos vastus on alaletkussa, ei lämpiä kuin letku, jäähdytin ja paisari. :)

Itse tuon jouduin kokemaan kun -87 230 et malliin vaihdoin uudemman koneen.
Kasiseiskassa kone lämpis letkuvastuksella, sitten kun oli -95 lohko, ei lämmennyt tosiaan kuin nuo edellämainitut osat. Lämpö ei mennyt yhtään vesipumpulta koneeseen. Lohkovastuksen vaatii.

Aloin tuota sitten vasta tutkimaan kun ei pelittänyt ja kyllä se esim. defan taulukosta käy suoraan selville
http://www.oulunpolar.fi/taulukot/defalohko.pdf         422 on letkuvastus ja 366 lohkovastus.
Sitä en tiedä mikä uudemmassa koneessa sitten tuo ratkaiseva ero nestekierrossa on...

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #10 : 18.01.2013, 13:07:18 »
Mie taas olen laiska kyykistelemään, ja niinpä laitoin/puuhastelin tuon minipistorasia/defa siihen maskin ripojenväliin volvo-merkin yläpuolelle. On sitten nätti.  Ja kätevä. Täytyi vain vähän vahvistaa 2,5 mm mustalla muovilevyllä, mutta on pelannu hyvin jo parivuotta. Kuvankin laittaisin, jos olisi tullut otettua. Siis se kuva...
-sfr-

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #11 : 18.01.2013, 13:13:29 »
ja vielä sekin, että ainakin Motonetin myymä suosituksen mukainen defan sisähaaroitussarjan yksi johto ( olikohan sisälle menevä?) oli liian lyhyt.  Ei saanut tyylikästä asennusta konetilaan. Jouduin ostamaan siihen erikseen pitemmän panssarijohdon.  Eli kantsii ostaa kerralla sellainen sarja, jossa on johdoissa pituutta. Liian pituuden kanssa aina pärjää, mutta jos on lähtökohtaisesti lyhyt,  voi turhauttaa--- ;)
Ei auta piilokorot, eikä iso auto. ::)
-sfr-

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #12 : 22.01.2013, 09:58:24 »
Niin onko kuveja siittä pistokkeesta että mille kohin on asenneltu ja mitä sieltä puskurista löytyy jos ottaa poran kouhraan? Ja onko sielä vänkärin jalkatilassa läpivienti valmiina?

Puskuri on helppo napata irti niin näkee mihin reijän tekee. Hinausluukku ja se toisen puolen luukku vain auki ja sieltä alta kaksi mutteria per puoli irti niin puskuri lähtee vetämällä. Ja siis kannattaa ottaa nimenomaan ne mutterit, ei niitä pultteja joilla "iskunvaimentimet" tulee runkopalkkiin kiinni.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #13 : 22.01.2013, 10:17:01 »
Puskuri on helppo napata irti niin näkee mihin reijän tekee. Hinausluukku ja se toisen puolen luukku vain auki ja sieltä alta kaksi mutteria per puoli irti niin puskuri lähtee vetämällä. Ja siis kannattaa ottaa nimenomaan ne mutterit, ei niitä pultteja joilla "iskunvaimentimet" tulee runkopalkkiin kiinni.
En muista ikinä saaneeni nuita muttereita irti ilman että lukopultti lähtee pyörimään puskurissa mukana...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: letkulämmitin 940
« Vastaus #14 : 22.01.2013, 12:49:57 »
En muista ikinä saaneeni nuita muttereita irti ilman että lukopultti lähtee pyörimään puskurissa mukana...

Ahaa, ehkä mulla sitten on vain ollut hyvä säkä ja tuota saksantuontia ei ole uitettu suolakylvyssä tms. :) Tai sitten se on ollut niin usein telakalla kolarointien jälkeen ettei ole ehtinyt ruostua  ;D
Mulla lähti ihan räikällä avittamalla alkuun ja loput sormin pyöritellen :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

RallyBaron  Samppasport