Riittääkös nuo 440cc suuttimet, jos laittaa joskus hamassa tulevaisuudessa esim mitsun 19t? Sillä varmaa pääsee n. 300hp luokkiin?
Suuttimesi ovat auttamattoman pienet ~300hv lukemiin turvallisesti. Paineen nostollakaan noita ei saada riittämää, ellet halua käyttää +8 baarin paineita (ääliömäistä).
Noista suuttimista vielä sen verran, että noita suutinlaskureita löytyy verkosta pilvin pimein, joten KVG.
Noista nokka-akseleista sen verran, että overlap turbossa on pahasta aina, ellei konetta kierrätetä todellakin siellä 10 000 rpm nurkissa. Kuten sanottu, turboon T tai M. VX vetää ylhäällä, muttei mitenkään ihmeellisesti verrattuna noihin overlapittomiin nenäkeppeihin.
Myöskin siellä +200hv yläpuolella mitkään bulkkilastut eivät toimi edes siedettävästi. En nimittäin ole saanut kertaakaan samanlaista kartan muotoa aikaiseksi missään säätämässäni vinokoneessa ja olen niitä jokusen säätänyt.
Samankaltaisia ne saattavat olla jossain määrin, mutta yksilöerot alkavat näkyä aika voimakkaasti kun puhutaan vakiomoottorin tehojen tuplaamisesta. Tietysti jos hyväksyttävää on saada jopa 60% mahdollisesta potentiaalista niillä paineilla mitä käytössä on, niin meneehän ne tietysti sitten.

Ylipäätään yleisesti suosittelen lukaisemaan seuraavan kirjasen (löytyy myös kirjastoista).
http://www.adlibris.com/fi/kirja/nelitahtimoottorin-virittaminen-9789524720649Siellä kerrotaan perusasiat nokista, pakoputkista yms. jutuista, ihan selvällä suomenkielellä.