Samppasport  Futurez

Vakio T-5 ahtimen öljynpaluulaipan kuusiokoloavaimen koko?

  • 4 Vastauksia
  • 1168 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Tuommonen kyssäri kuin otsikossa näkyy. Viimeksi avasin torxilla mutta kuusiokoloruuveja ne oli...
Mikä on niitten avainkoko?
Olis sitten kohta kun joutuu taas avaamaan (huomenna) niin oikea avainkoko. :)

Kiitos

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Vakio T-5 ahtimen öljynpaluulaipan kuusiokoloavaimen koko?
« Vastaus #1 : 21.01.2013, 23:55:24 »
Tuommonen kyssäri kuin otsikossa näkyy. Viimeksi avasin torxilla mutta kuusiokoloruuveja ne oli...
Mikä on niitten avainkoko?
Olis sitten kohta kun joutuu taas avaamaan (huomenna) niin oikea avainkoko. :)

Kiitos
Heitän aivan tyhmänä, että jompi kumpi 5 tai 7mm ( tosiaankin varma en ole )
Kuitenkin sellainen jota ei normi avain valikosta löydy.  ;)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Vakio T-5 ahtimen öljynpaluulaipan kuusiokoloavaimen koko?
« Vastaus #2 : 22.01.2013, 00:00:57 »
Veikkaisin 5mm....itse juuri viikonloppuna sen asensin, mutta muistaakseni mulla oli ihan normi pulttikanta siellä.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Vakio T-5 ahtimen öljynpaluulaipan kuusiokoloavaimen koko?
« Vastaus #3 : 22.01.2013, 08:22:46 »
Pultti on muistaakseni 6mm, joten kanta lienee 5mm, en muista varmaksi, mutta joku vakio koko se kuitenkin oli.

hevonen

  • Vieras
Vs: Vakio T-5 ahtimen öljynpaluulaipan kuusiokoloavaimen koko?
« Vastaus #4 : 22.01.2013, 13:08:47 »
Joo no, en tänään vielä ehtinyt kun piti pojan coupe purkaa lähes atomeiksi että pääsi pissapojan pumppuun käsiksi... :P

Sillä tuota kyselin että olis kerrankin kunnon avain kun noita alkaa irrotteleen ja kirraamaan. On sen verta ylhäällä että pikkuräikkään kun löytyis oikean kokoinen avain niin onnais parhaiten. Jollain pikkumutkalla on aika aneemista noitten veivailu.

Jos ei varmaa tietoa tule niin viimeistään viikonlopun jälkeen tulee. ;)
Tavallisia kuusikulmakantoja ei tuossa ole vaan nimenomaan kuusiokolokanta.
Tosiaan jollain torxilla ne ruuvasin mutta meinas kiristäessä vähän pyöristää kulmia...

Lähden nyt tuosta 5mm oletuksesta kun se on saanut eniten kannatusta ja hommaan sitten sellaisen vääntimeen sopivan ainakin.

Ed. Netistä se löyty kun oli hetki aikaa kaivaa, 5mm kuusiokolo se on.
Sillä siis niin ei nuljaa. :)

Kiitos kaikille.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2013, 13:14:46 kirjoittanut hevonen »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo