Tulipahan taas tehtyä! Elikkäs elikkäs tuossa maanantai aamuna aloitin taas putkisto projektin. Eli auto koululle ja nosturille. Keräilin aijemmista projekteista yli jääneitä pätkiä ja ostin muutaman uuden suoran. Sitten vain pätkimään vanhaa putkea ja pala kerrallaan hitsaillen se rööri alkoi valmistua! Ensimmäiset noin 30cm on alkuperäistä putkea turbon laipan ja lambda-anturin takia. Siitä eteenpäin 3" paitsi sitten katti on 2,5" mutta sen korvausputkikin 3". Eli katti laitetaan paikalleen vain katsastusta varten! Mikään helpoin homma ei ole itse tehdä autoon 3" putkea ja varsinkin kun yksin puuhasteli niin väilillä meinas pinna loppua kesken. Vaikeimmaksi osuudeksi osottautu tietenkin akselin ylitys. Vielä kun vaimentimet on sen molemmin puolin. Myös ennen ensimmäistä vaimenninta auton pohjassa oleva poikkipalkki tuotti ongelmia, koska sen takia putken piti kulkea melko matalalta. Ensin hitsasin putken täpeillä kiinni auton alla. Joutui muutaman kerran rälläköimään ja hitsaamaan uudestaan kun tulos ei miellyttänyt. Sitten lopuksi kunnon saumaa hitsauspaikalla. Lopuksi heitin päälle kuumakesto maalin jos se putki ei nyt sitten lähtis ihan niin nopeesti ruostumaan. Ei nääs ole rosteria.

Tuon näkönen tekelehän siitä sitten tuli. Voipahan ainakin sitten sanoa että putki on juuri niin paska kuin mitä oon sen itte tehnyt!

No eivaan ainakaan nyt koeajoilla ei ole kolissut mihinkään pompuissa eikä kuulosta vuotavankaan. Putki toimii siis niinkuin pitääkin. Äänet möreni hieman katin poistuttua pelistä. Hieman piti hifistellä ja putken ulostulo on kiillotettua rosteria!

Homman jälkeen sitten pesin auton ja otin muutaman kuvankin ja tämän näkönen se traktori on nykyjänsä:



Semmonen biili.
Turbotimer/seosmittari/volttimittari yhdistelmäpläjäys on tilattu ja varmaan tulee tässä viikon tai kahen sisään. Se ois sitte seuraavana asennuksessa. Niin mikäs se on lambdalta se signaalijohto? Se musta?