Autodiagnoosi  Carcom Oy

Mistä jakopään kiristintyökalu 32mm

  • 9 Vastauksia
  • 3152 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Mistä jakopään kiristintyökalu 32mm
« : 28.01.2013, 09:44:05 »
Se on joku litteä työkalu, että mahtuu sinne väliin kuulemma. Mistä olette ostaneet tai oletteko itse tehneet. Niin ja muuten onko tuohon jakopään ja pumpun touhuun olemassa jotain hyviä työkaluvinkkejä. Se kampiakselin vastinkalu oli hyvä siihen pultin avaamiseen .

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä jakopään kiristintyökalu 32mm
« Vastaus #1 : 28.01.2013, 17:37:50 »
kävinpä tuossa pienellä varaosaliikekierroksella ja ihmekyllä ekasta löytyi tilaamalla hintaan 10e eli aika sopu hinta, sellainen  jäi myös askarruttamaan , että kun remmit ja tiivisteet ja pultit maksaa noin 400e  TDI volvoon , niin luulisi niitä jostain halvemmallakin saavan , toki joku on sitä mieltä että tuo on jo ilmaista  ;)

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä jakopään kiristintyökalu 32mm
« Vastaus #2 : 29.01.2013, 11:26:22 »
Venakopan tiiviste kannattaa sovittaa ajoissa, ei meinaan välttämättä ole oikeanlainen jos olet varakiristä sen Volvoa varten ostanut. Muistaakseni Mnetin tiivistesarjassa on vääränlainen (Audi?), varaosaliikkeestä eka oli myöskin väärä. Vasta kolmas osui ja se lieni jollain VW:n numerolla. Tiivisteissä on niin paljon eroa että eivät sovi millään jos on väärä. Muut tiivisteet muistaakseni sopii. Paitsi alipainepumppuun, se piti ostaa erikseen Volvolta.

Ei siihen oikein muita erikoisia kaluja tarvii kuin sen kampuran kiinnipitojytkyn ja nokka-akselille kans. Sehän sulla tais jo ollakkin?
Nokka-akselin pumpunpuoleisen pään merkkiuraan olis joku rauta jolla sen saa kannen kanssa tasan mutta ite oon pärjännyt ilmankin.

Pumpun ajoitukseen heittokello. Mulla on ihan tavallinen magneettijalalla oleva, pysyy tehostimenpumpun raudassa kiinni ja kello itessään kierretangosta väännetyn varren päässä siellä pumpun päätytulpan luona. Joku ohjuri + tappi tarvitaan pumppuun mittausta varten. Mulla on poranterä ja muoviholkki joka sopii siihen pumpun mittareikään.

Kierretankoa kannattaa aina pitää käsillä. Siitä saa valmistettua kaikenlaista tarpeellista helposti. Eikä oo edes kallista. :)
« Viimeksi muokattu: 29.01.2013, 11:28:45 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä jakopään kiristintyökalu 32mm
« Vastaus #3 : 29.01.2013, 14:24:49 »
Venakopan tiiviste kannattaa sovittaa ajoissa, ei meinaan välttämättä ole oikeanlainen jos olet varakiristä sen Volvoa varten ostanut. Muistaakseni Mnetin tiivistesarjassa on vääränlainen (Audi?), varaosaliikkeestä eka oli myöskin väärä. Vasta kolmas osui ja se lieni jollain VW:n numerolla. Tiivisteissä on niin paljon eroa että eivät sovi millään jos on väärä. Muut tiivisteet muistaakseni sopii. Paitsi alipainepumppuun, se piti ostaa erikseen Volvolta.

Ei siihen oikein muita erikoisia kaluja tarvii kuin sen kampuran kiinnipitojytkyn ja nokka-akselille kans. Sehän sulla tais jo ollakkin?
Nokka-akselin pumpunpuoleisen pään merkkiuraan olis joku rauta jolla sen saa kannen kanssa tasan mutta ite oon pärjännyt ilmankin.

Pumpun ajoitukseen heittokello. Mulla on ihan tavallinen magneettijalalla oleva, pysyy tehostimenpumpun raudassa kiinni ja kello itessään kierretangosta väännetyn varren päässä siellä pumpun päätytulpan luona. Joku ohjuri + tappi tarvitaan pumppuun mittausta varten. Mulla on poranterä ja muoviholkki joka sopii siihen pumpun mittareikään.

Kierretankoa kannattaa aina pitää käsillä. Siitä saa valmistettua kaikenlaista tarpeellista helposti. Eikä oo edes kallista. :)

Nämä juuri niitä tärkeitä vinkkejä ja into päällä kokoaa ja eipä sovikkaan.
Juu nokalle ostin sen isohkon avaimen jossa siellä päässä ne pari "leukaa" , joissa sellaiset tiitit ja kampuraan minulla on vaan se vinkkien mukaan tehty vastintyökalu ja sitten tilasin sen 32mm avaimen siihen rullan säätöön, tuo heittokello juttu minulta kyllä meni ihan ohi silleen kun en ymmärrä aiheesta oikeen mitään :-[ , mutta intoa olisi. Toki hieman jotain kertomuksesta aavistelin mutta aika vähän ja sekin voi olla ihan metsässä, siis minun käsitykseni siitä  ;)

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä jakopään kiristintyökalu 32mm
« Vastaus #4 : 30.01.2013, 23:30:06 »
Tossa linkissä juttua tdi:n pumpun asettelusta, samaa tarinaa täällä Volvo-palstallakin. Eri ketjuissa aina vähä eri kuvia jotka tukevat toisiaan.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70593

Tosta viimesen kuvan keskitulpan reiästä mitataan heittokellolla ruiskutusennakko, joka näissä on ensiarvoisen tärkeää että lähtee kone sitten tulillekkin. Homma ei ole vaikea mutta työkalujen saanti/ tekeminen ottaa hetken jos ei satu olemaan valmiina. Kuten jo tiedätkin niin se paikka pumpun pään ympäristössä on ihanan ahdas työkalujen kannalta. Toi tulppa on siinä mistä lähtee suuttimien putket. Lyhyt tulppa jossa kartiomainen tiivistävä osa + ohut tappimainen pää. Sinne pieneen keskireikään pitää saada joku pinni, joka sitten liikuttelee heittokellon mittapäätä. 

Jos meni jotain pieleen niin korjatkaa ihmeessä. Pariin kertaan puuhaillut ton kanssa ja homma sujuu mutta kirjaillessa voi iskeä aivopieru, käsi yleensä muistaa paremmin. :)
« Viimeksi muokattu: 30.01.2013, 23:32:33 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä jakopään kiristintyökalu 32mm
« Vastaus #5 : 31.01.2013, 17:26:30 »
Siinä oli hyvät kuvat. Toki kun en ole ennen tehnyt niin osa menee ohi hilseen mutta sitten kun on tuo homma ihan edessa ,niin helpompi myös ihmetellä ja kysellä lisää. kiitos linkistä

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä jakopään kiristintyökalu 32mm
« Vastaus #6 : 01.02.2013, 14:17:57 »
Kannattaa hieman varauksellisesti suhtautua kuvasarjan ohjeistukseen. Mm. pumpun hihnan kiristinpyörä asennetaan siinä vähän väärään asentoon, koska kiristimen asennonpitoväkänen jää sojottamaan tyhjän päälle (kuvassa) alaviistoon, vaikka se kuuluu laittaa pumpun asennuspukin sivussa olevaan koloonsa. Toisaalta sanotaan, että pumpun pulttien pitää olla vielä jossakin myöhäisessä vaiheessa sormitiukkuudella, vaikka aiemmin on jo pultteja kiristetty momenttiavaimella lopulliseen kireyteensä. Hihnapyörän asennuksen jälkeen ei pultteihin enää pääse käsiksikään. No pikkujuttuja. Hyviä kuvia kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2013, 14:53:40 kirjoittanut V70TDI-1998 »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Mistä jakopään kiristintyökalu 32mm
« Vastaus #7 : 01.02.2013, 14:31:11 »
Toisaalta sanotaan, että pumpun pulttien pitää olla vielä jossakin myöhäisessä vaiheessa sormitiukkuudella, vaikka aiemmin on jo pultteja kiristetty momenttiavaimella lopulliseen kireyteensä. Hihnapyörän asennuksen jälkeen ei pultteihin enää pääse käsiksikään. No pikkujuttuja. Hyviä kuvia kuitenkin.

Siinähän lukee, että jätä löysälle, jos kyseessä ei ole lukittava pumppu.

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä jakopään kiristintyökalu 32mm
« Vastaus #8 : 01.02.2013, 14:48:32 »
Siinähän lukee, että jätä löysälle, jos kyseessä ei ole lukittava pumppu.
So what? On pumppu lukittu tai ei, ei sillä taida olla paljoa merkitystä. Ehkäpä kirjoittaja tarkoittaa, että nokka-akselin hihnapyörän pultin pitää olla siinä vaiheessa sormitiukkuudella.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2013, 14:52:18 kirjoittanut V70TDI-1998 »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Mistä jakopään kiristintyökalu 32mm
« Vastaus #9 : 01.02.2013, 15:09:26 »
So what? On pumppu lukittu tai ei, ei sillä taida olla paljoa merkitystä. Ehkäpä kirjoittaja tarkoittaa, että nokka-akselin hihnapyörän pultin pitää olla siinä vaiheessa sormitiukkuudella.

se on not... minä näistä mitään tiedä, kunhan luin sen ohjeen ja ihan johdonmukainen se on ainakin näin diesel ummikolle, kandeis ehkä sunkin lukea se uudestaan :idiot2:

 

Carcom Oy  Elekma