KL-varaosat  Race.fi

Viriputkisto

  • 26 Vastauksia
  • 10990 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Viriputkisto
« Vastaus #15 : 15.01.2014, 14:04:24 »
Nämä mutkat on tarkoitettu DP:n tekoon JA turbo vehkeeseen.

Tuo CAT back on katista taaksepäin oleva putkisto.

Vapariin on helpompi tehdä alkupää, kun putki lähtee suoraan pakosarjasta taaksepäin, selvinnee yhdellä mutkalla, ehkä 60 asteisella.
Tarkoitus olikin tehdä pelkästään cat back. Tuosta sun tekstistä vaan lukasin ton "2 30mutkaa + 2 90mutkaa meni katin jälkeen.". Eroaako turbon ja vaparin putkistot katin jälkeen paljonkin?

Tuossa kaverin kanssa muistelin, kun tein 10-tappiseen katilta taaksepäin itse putken, että osat olisi ollut sen 200€ luokkaa.. Motonetistä ja Biltemasta suoraa, mutkia (en muista montako) ja klemmareita.  2,5" taisi olla sen putken halkaisija. Eikä ees kolissut pohjaan  :D  päivän homma. Mutta simonsin valmiin putken sai turbo vehkeeseen jollain 240€:lla tässä pari vuotta sitten. Ei tarvi pähkäillä kiinnitysten, Vuotavien liitosten, kolinoiden yms. Kanssa, ja kestänyt on vielä.

Ja se pakoputkitahna! Tulee tiiviit liitokset, ei tuu liikaa O2 päästöihin..

E: niin joo lisätään 250€ vois olla tarvekulut itse tehdyllä putkella, jos tosiaan sen toisenkin vaimentimen laittaa.

E2: niin joo, 1.1.1998 alkaen uuden automallin pakoputkiston tulee olla e-tyyppihyväksytty.  >:(
Mutta tässäkin kohti, katalysaattorit&vaimentimet tulee olla e-merkinnällä, että putki saa muutoin olla mitä vaan, kunhan määräykset täyttyvät. Ja tietty katsastajasta kaikki kiinni..
Juuri laskeskelin itsekkin, että motonetin palikat ja kaksi simonsin vaimenninta tulisi maksamaan +200€. Näköjään monet sitä mieltä, että suoraan valmis cat back. Kyllähän se "vähän" helpottaa hommaa kun heittää vaan valmiit osat paikoilleen :).
Tuolla Harlinen nettikaupassa 365€ toi halvin simonsin cat back. Etsintä jatkuu, jos vaikka löytyis jostain edullisemmin  ELK.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2014, 14:06:52 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Viriputkisto
« Vastaus #16 : 15.01.2014, 14:44:43 »
Melkein väittäisin, ettei onnistu noista tarvikepaloista tekemällä ilman hitsivehkeitä. Niissä on mutkat tosi loivia ja vie paljon tilaa. Ainakin 850:n alustaan 3" röörin tekeminen kahdella vaimentimella oli jonkinasteinen palapeli. Siellä taka-akseliston kohdalla ei ylimääräistä tilaa juurikaan ole.
Tilanne lienee coupen kohdalla sama  ???

Tuosta kuvasta näkee vähän, millasia putkenmutkia siellä alunperin on.

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa sendmillion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Viriputkisto
« Vastaus #17 : 15.01.2014, 15:42:32 »
turboon löyty ainakin hyvinki alle 300e simonssin catbackkiä ja paikkaa en nyt yllätten löydä/muista, ku en tallentanu sivua, joten pitääpä taas itekki se alkaa ehtiin, ku kerkii...

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Viriputkisto
« Vastaus #18 : 15.01.2014, 15:55:50 »
No alkoihan niitä löytymään kun laittoi hakusanaksi simons ja se tuotenumero + google kuvahaku.
Tuosta: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3617/volvo/simons-pakoputkistosrj-volvo-850_s70_v7
Toi on tosin turbolle ja yhdellä vaimentimella. Millä tavalla turbon cat-back eroaa vaparista? Putken halkaisija on ainakin sama, 63.5mm aka 2,5".
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Viriputkisto
« Vastaus #19 : 15.01.2014, 15:59:47 »
No alkoihan niitä löytymään kun laittoi hakusanaksi simons ja se tuotenumero + google kuvahaku.
Tuosta: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3617/volvo/simons-pakoputkistosrj-volvo-850_s70_v7
Toi on tosin turbolle ja yhdellä vaimentimella. Millä tavalla turbon cat-back eroaa vaparista? Putken halkaisija on ainakin sama, 63.5mm aka 2,5".


Tuossa on samassa paikassa vaparin  : http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3615/volvo/simons-pakoputkistosrj-volvo-850_s70_v7

En osaa sanoa, mikä on erona.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2014, 16:01:39 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa sendmillion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Viriputkisto
« Vastaus #20 : 15.01.2014, 20:31:10 »
liekkö noissa sitten muuta eroa, kuin toi loppupätkä?

tämähän se tais halvin olla, minkä ite oon löytänyt kanssa.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2014, 20:33:16 kirjoittanut sendmillion »

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Viriputkisto
« Vastaus #21 : 15.01.2014, 21:07:10 »
Jep, just sen mäkin haluasin tietää. Alustat turbossa ja vaparissa on aika pitkälti samat, joten putken kiinnitykset, kulkureitit yms pitäis olla ok. Myöskin Simonsin molemmissa seteissä on sama putken halkaisija 2,5". Jostain luin, että ainoa ero olisi turbossa vapaammin virtaavat vaimentimet, mutta noissahan turbo on yhdellä vaimentimella ja vapari kahdella.
Osaako joku sanoa paljon lähee ääntä vaparista, jossa on tollainen yhdellä vaimentimella tehty catback?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2545
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Viriputkisto
« Vastaus #22 : 15.01.2014, 21:18:00 »
Tuo äänimaailma kiinnostaisi itseäkin. Alkuperäinen putki vuotaa viimeisen putken ja äänenvaimentimen juuresta ja viimeinen kannatinkin on puoliksi poikki.

Bongasin tuon simonsin tarjousputken ja alkoi kiinnostaa.
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: Viriputkisto
« Vastaus #23 : 15.01.2014, 21:36:11 »
Omassa on tuo simonssi yhdellä vaimentimella (turbo kylläkin) oikeen mukavan kuuloinen matka-ajossa, ei käy korvaan vaikka Turkuun ajaa jyväskylästä. Moottorijarrutuksessa kuuluu matalassa murinaa hyttiin.  Kokeile YouTubesta, siellähän on monenlaista ääninäytettä  :)
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Viriputkisto
« Vastaus #24 : 15.01.2014, 21:48:44 »
<a href="https://www.youtube.com/v/Rct0XSspLB8" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/Rct0XSspLB8</a>
Toi oli mun mielestä aika hyvä. Ainoita videoita, jossa edes vähän tulee esille vitosen äänet. Mun autosta tosin ei kuulu tollasia ihmeellisiä suhahduksia :D!
Tuo äänimaailma kiinnostaisi itseäkin. Alkuperäinen putki vuotaa viimeisen putken ja äänenvaimentimen juuresta ja viimeinen kannatinkin on puoliksi poikki.

Bongasin tuon simonsin tarjousputken ja alkoi kiinnostaa.
Sähän voisit ostaa ton sarjan ja kokeilla ;). Noh, itsellä menee ainakin pitkälle kesään ennen kun voi alkaa näitä tilailemaan. Sen verran tavaraa jo kertynyt tohon ostoslistalle...

E: Jos/kun saan hankittua ton catbackin, niin lupaan laittaa youtubeen kunnollisen before&after videon, josta löytyy myös auton tiedot ja muutokset tekstistä. Ärsyttää katella noita viedoita kun 9/10 videoista on kuvattu puhelimella ja lisätietoina Volvo V70 simons 3". Ei suinkaan voi kertoa vm,konemallia,koko putkisto vai catback jne...
« Viimeksi muokattu: 15.01.2014, 21:54:48 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Paikalla sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6001
Vs: Viriputkisto
« Vastaus #25 : 15.01.2014, 21:49:11 »
Kyllä se turbo vaimentaa ääntä niin paljon että.

Vapari tinakutoseen tein 3" putkiston yhdellä vaimentajalla, mut pakko oli laittaa toinen, ei pää kestänyt sillä ajella.

Suosiolla vapariin 2 vaimentajaa jos haluaa vähänkin sivistyneesti ajella, menettämättä hermojaan mölinään.
:smoke:

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Viriputkisto
« Vastaus #26 : 16.01.2014, 07:41:13 »
Jep, just sen mäkin haluasin tietää. Alustat turbossa ja vaparissa on aika pitkälti samat, joten putken kiinnitykset, kulkureitit yms pitäis olla ok. Myöskin Simonsin molemmissa seteissä on sama putken halkaisija 2,5". Jostain luin, että ainoa ero olisi turbossa vapaammin virtaavat vaimentimet, mutta noissahan turbo on yhdellä vaimentimella ja vapari kahdella.
Osaako joku sanoa paljon lähee ääntä vaparista, jossa on tollainen yhdellä vaimentimella tehty catback?

Noiden putkistojen kuvia kun vertaa, niin etuputki ja pönttö niissä on eri ja lisäks takapäässä vielä turha pönttö.
Turbo vaimentaa ääntä, mutta vapari tarvii vissiin sit toisenkin pöntön.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 07:42:55 kirjoittanut Justus »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy