Samppasport  Futurez

B234f kenkkuilee

  • 34 Vastauksia
  • 7896 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
B234f kenkkuilee
« : 11.02.2013, 18:42:08 »
Ostin ennen armeijaan lähtöä vuoden 89 740glt:n johon tehtiin kansiremontti ja katsastettiin syksyn mittaan ja ehdin jopa ajaa 5000 km ennen palvelukseen lähtöä. Auto jäi vuodeksi seisomaan ja nyt kun olisi aika ottaa lankku takaisin ajoon ei kone toimikkaan siten että pääsisi päästöistä läpi. Oireena on että tyhjäkäynnillä ravistaa ja rykii ja vedätettäessä veto loppuu 3000rpm kohdalla. Vikaa on jo pari kuukautta metsästetty ja käyty oikeastaan kaikki läpi.
-bensapumput ja rele ovat vuoden vanhoja
-Lamda vaihdettu uuteen boschilaiseen
-IMM putsattu, mitattu ja kokeiltu vaihtaa
-lämpöanturit mitattu
-Kaasuläppä-anturi mitattu ja putsattu
-Imuvuodot käyty läpi
-huohotin putsattu
-Suuttimet käytetty ultraäänipesussa
-Ruiskurele vaihdettu
-Sytkäkivi vaihdettu
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-Ykk-anturi putsattu
-Tulpat ja johdot vaihdettu
-Puolaa kokeiltu vaihtaa
-vanhaa bensaa ei pitäisi olla tankissa koska 50 litraa uutta ainetta on mennyt vikaa metsästäessä.

Viime viikolla ostin uuden (käytetyn) ecun jolla kävi hetken hyvin mutta lämmettyään alkoi taas pätkimään eli ei vaikuttanut asiaan.

Tänään koetin nypätä lamdan johdot irti auton käydessä mutta ei vaikuttanut käyntiin eikä edes sytyttänyt vikakoodia eli onko mahdollista että auto rikkoo ecuja vai onko mahdollista että molemmista ecuista on lamdan piiri hapettunut pilalle?

 Jos jollain foorumilaisella on vastaavia kokemuksia tai hyviä ideoita niin otetaan mielellään vastaan sillä omat ideat alkaa olla käytetty.

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #1 : 15.02.2013, 13:22:50 »
tiistaina mittasin puristuspaineet ja kaikki pytyt näytti tasan 10 joten ainakaan kannessa ja pytyissä ei pitäisi olla vikaa.

s73

  • Vieras
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #2 : 15.02.2013, 18:11:20 »
Missä on jakajan kansi, venakopan päässä vai lohkossa? Onko virran jakajan kansi ja pyörijä missä kunnossa? Kokeile toista ykk-anturia. Tyhjäkäynnin venttiilin voi myös puhdistaa.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2013, 18:13:55 kirjoittanut tulijyrä »

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #3 : 16.02.2013, 18:47:30 »
virranjakaja on kannen päässä ja kansi ja pyörijä on vaihdettu uusiin tänään ilman vaikutusta. Tyhjäkäyntimoottori on puhdistettu ja kokeiltu joten kaippa se pitää seuraavaksi YKK-anturi vaihtaa

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #4 : 16.02.2013, 18:51:19 »
Onko johtosarjaa tutkittu? Jos ihan vaan on hapettumaa jossain liittimessä?
Jos kerran "ittekseen" seisonnan aikana on vika tullut.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #5 : 28.02.2013, 19:32:20 »
tänään vaihdoin uuden ykk anturin joka vaikutti vähän mutta vika ei poistunut kokonaan. Koelenkin jälkeen nyin kaasuläppäanturin ja imm:in johdot irti jolloin käynti muuttui mutta ecu ei anna mitään vikakoodeja vilkuttaa vain 1-1-1 eli ei vikakoodeja.

s73

  • Vieras
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #6 : 28.02.2013, 19:46:50 »
Jako kohdillaan? Oliko virran jakajan kansi suora? Joskus myyvät kieroja kansia ja se vaikuttaa käyntiin.

« Viimeksi muokattu: 28.02.2013, 19:52:14 kirjoittanut tulijyrä »

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #7 : 28.02.2013, 21:07:41 »
jako pitäisi olla kohdillaan kun se on useampaan kertaan tarkistettu ja jakaja ainakin silmämääräisesti on kunnossa. Tarkistin sytytysennakon strobolla ja tyhjäkäynnillä arviolta 20º eyk joka on vissiin liikaa ja 3000 rpm 15º. Onko ezk-boxissa jotain vikaa vai onko nakutusanturi tullut tiensä päähän vai vaikuttaako mahdollisesti rikkinäinen ruiskun ecu tuohonkin?

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1581
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #8 : 28.02.2013, 22:16:46 »
Sytytysennakot kyll on todella metsässä jostain syystä kun tyhjäkäynnillä ennakkoa tulisi olla 15 astetta  ja kierroksilla 3000rpm nurkilla pitäisi olla "ilman kuormaa" 25-35 astetta ennakkoa.
Mutta en kyllä osaa yhtään sanoa mistä tuo johtuu kun tuossa ei ole edes mitenkaan mahdollista mekaanisesti säätää ennakkoa.
Kun kerran ecu ei anna mitään vikakoodeja niin antaakos ezk eli sytytyksenohjain purkki minkäänlaista vikakoodia?
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

s73

  • Vieras
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #9 : 28.02.2013, 22:29:29 »
Onko jakaja käytetty irti, tulisiko siinä heitto? Jakajan kannen suoruuden näet ottamalla sen irti ja tarkastelemalla sitä pöytää vasten, tullut muutama kiero kansi vastaan.

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #10 : 01.03.2013, 08:22:13 »
Ezk ei anna vikakoodeja. Vilkuttaa vain 1-1-1

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #11 : 01.03.2013, 22:46:32 »
Tutkin ajoitusta tarkemmin tänään ja huomasin että on käynyt pieni ajatuskatko ja sytytys onkin tyhjäkäynnillä 20º jälkeen yläkuolokohdan. Eli sytkä on täysin pielessä joka vois ehkä johtua huonosta nakutusanturista

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #12 : 01.03.2013, 23:03:50 »
Ei tuon pitäisi olla mahdollista tällä ruiskulla. Mitä se näytti kierroksilla? Todennäköisempää olisi hihnapyörän merkkien siirtyminen kumivulkanoinnin luistamisen vuoksi.

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #13 : 01.03.2013, 23:36:50 »
Kierroksilla siirty 10º aikasemmalle. Nyppäsin nakutusanturin johdon irti eikä vaikuttanut ajotukseen/käyntiin...

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #14 : 02.03.2013, 00:09:10 »
Mitäs käynti sanoo jos ottaa IMM johdon irti?
Varmaan on jossain liitoksessa nyt hapettumaa kun kaikki alkaa olla käyty läpi + ottaen huomioon miten vika alkoi.
Ecun kun vaihdoit niin kävi hetken hyvin. Voisiko vain olla että sen liittimen irti käyttäminen sai kontaktin paranemaan hetkeksi? CRC:tä ruikkisin liitoksiin ja jumppaisin niitä pari kertaa auki/ kiinni.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2013, 00:12:03 kirjoittanut Huikkoster »

 

Proturbo  Autodiagnoosi