Ostin ennen armeijaan lähtöä vuoden 89 740glt:n johon tehtiin kansiremontti ja katsastettiin syksyn mittaan ja ehdin jopa ajaa 5000 km ennen palvelukseen lähtöä. Auto jäi vuodeksi seisomaan ja nyt kun olisi aika ottaa lankku takaisin ajoon ei kone toimikkaan siten että pääsisi päästöistä läpi. Oireena on että tyhjäkäynnillä ravistaa ja rykii ja vedätettäessä veto loppuu 3000rpm kohdalla. Vikaa on jo pari kuukautta metsästetty ja käyty oikeastaan kaikki läpi.
-bensapumput ja rele ovat vuoden vanhoja
-Lamda vaihdettu uuteen boschilaiseen
-IMM putsattu, mitattu ja kokeiltu vaihtaa
-lämpöanturit mitattu
-Kaasuläppä-anturi mitattu ja putsattu
-Imuvuodot käyty läpi
-huohotin putsattu
-Suuttimet käytetty ultraäänipesussa
-Ruiskurele vaihdettu
-Sytkäkivi vaihdettu
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-Ykk-anturi putsattu
-Tulpat ja johdot vaihdettu
-Puolaa kokeiltu vaihtaa
-vanhaa bensaa ei pitäisi olla tankissa koska 50 litraa uutta ainetta on mennyt vikaa metsästäessä.
Viime viikolla ostin uuden (käytetyn) ecun jolla kävi hetken hyvin mutta lämmettyään alkoi taas pätkimään eli ei vaikuttanut asiaan.
Tänään koetin nypätä lamdan johdot irti auton käydessä mutta ei vaikuttanut käyntiin eikä edes sytyttänyt vikakoodia eli onko mahdollista että auto rikkoo ecuja vai onko mahdollista että molemmista ecuista on lamdan piiri hapettunut pilalle?
Jos jollain foorumilaisella on vastaavia kokemuksia tai hyviä ideoita niin otetaan mielellään vastaan sillä omat ideat alkaa olla käytetty.