Carcom Oy  Elekma

B234f kenkkuilee

  • 34 Vastauksia
  • 7903 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #15 : 02.03.2013, 00:39:22 »
Kierrokset laskee selvästi kun irrottaa imm:in johdon. ruiskun ecua on vaihdettu alkuperäisen ja vara ecun välillä moneen kertaan ja liittimet on puhdistettu crc:llä ja paineilmalla. Onko suuttimien johtojen järjestyksellä jotain merkitystä kun paikkojen vaihto ei vaikuta käyntiin ja piirikaavion mukaan kaikki johdot haaroittuu samasta pisteestä.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #16 : 02.03.2013, 00:56:46 »
Ei väliä suuttimien johdoilla. Kaikki suuttimet ruikkii yhtäaikaa.

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #17 : 02.03.2013, 01:34:13 »
Niinhän tuo brittien volvofoorumilta selvisi. Pitääpä vielä ottaa suuttimet irti ja viedä ne maanantaina ammattikoululle testattavaksi ja laittaa uusilla o-renkailla paikalleen.

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #18 : 09.03.2013, 09:23:06 »
Kyllä mun mielestä tuossa voi sytkä olla pielessä, mikä saattais johtua pelkästään jakajan väärästä asennosta. Itsi koittaisin tarkastaa sytkän vanhanaikasesti.

Empä nyt tiedä tätäkään varmaks, mut eihän tässä ecu pysty korjaamaan sytkää kuin sen pyörijän kärjen leveällä alueella, oliskohan se jotain 15 nokka-akselin astetta, eli tuplat kampuralla.
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #19 : 09.03.2013, 11:42:46 »
Virranjakajassa on "pitkittäiset kiinnitysruuvien lovet", mutta alkuperäisessä asennuksessa niissä on muoviholkit jotka takaavat sen, että virranjakaja menee tumpeloltakin oikeaan asentoon. Ne ovat joko vahingossa tippuneet tai joku on ollut siinä luulossa, että sytytystä voi säätää kääntämällä virranjakajaa. Tästä "käsin säädöstä" voi joskus olla seurauksena se, että yksi tai useampi kipinä menee väärälle tulpalla ja voi siten aiheuttaa häiriöitä. Jos osaa katselee tarkemmin, näkee missä kiinnitysruuvit ovat olleet joskus ja saada vinkkiä mihin asentoon se virranjakaja on tarkoitettu asentaa jos holkit ovat hukassa. Virranjakajassa ei ole "johtoyhteyttä" ECU:un, eikä ECU voi tietää missä asennossa virranjakaja on. Eli lyhyesti: sytytystä ei voi säätää ainakaan tällä tavalla.  ;)

hevonen

  • Vieras
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #20 : 09.03.2013, 12:25:09 »
Laita jakaja "säätöreikien" puoleenväliin ja suuttimia tietääkseni maadoitellaan kahdessa ryhmässä.
Enpä ole kytkikisistä katsonut mutta näillä olen aina mennyt.
Ei tuolla suuttimien toiminnalla sinällään kyllä mitään merkitystä ole että minne ruuttaa kun ei ole suorasuihku, melkein koko ajan tavaraa tulee ja imutahdilla vetää kamaa polttoon. <Kippis>

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #21 : 10.03.2013, 14:50:55 »
Jos jakopää on kunnossa (ajoitukset oikein), niin sytkäennakko voi heitellä tai olla pielessä vain silloin kun asentotunnistimen signaali on huono (eli se ns. YKK-anturi).
Sen signaalia pitäisi tutkia koneen toimiessa oskiloskoopilla, niin vian näkisi heti.

Koska anturi on ns. VR-anturi, eli toimii magneettisesti, niin sen sisäisen kestomagneetin kunto vaikuttaa toimintaan ja se on samaten pirskatin herkkä etäisyydelle.

Kun et mainitse, millä laatikolla tuo koneesi on, niin mainitaan omista kokemuksista automaagin (AW71L) ja peltikehän ongelmista.  Eli pelkkä 2mm soikeus peltikehässä aiheutti sen, ettei EZK enää toiminut oikein ja sytkä pätki. Eli singaali katosi väärässä paikassa, jolloin EZK kuvitteli koneen kiertävän 2* todelliset ja siten sytty ennakkokin oli pielessä.

Tämä johtuu siitä, että koneen kampuran asento tunnistetaan siten, että vauhtipyörässä on ns. 60 reikää, joista kaksi puuttuu peräkkäin.  Muuten hyvä ja varma systeemi, paitsi silloin kun VR-anturin signaali on liian heikko ja huojuva, jolloin yläkuolokohdan tunnistus menee poskelleen.

Vähän iltalukemista aiheesta.
http://www.infolytica.com/en/applications/ex0128/
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_reluctance_sensor

Laita jakaja "säätöreikien" puoleenväliin ja suuttimia tietääkseni maadoitellaan kahdessa ryhmässä.

LH2.4 maadoittaa suuttimet kyllä yhdessä ryhmässä, eli pinnillä 18 suuttimia maadoittamalla sitä tarpeen mukaan....  Jos ECU ohjaisi niitä kahdessa ryhmässä, niin kylläpä tuo viinakonttini kävisi ontuen, sillä flexitune on kytketty vain yhteen johtoon.   :D

Ja kyllähän ontuen käykin välillä......   :hello:                                       Kovassa pakkasessa käynnistyttyään!  ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #22 : 11.03.2013, 11:41:13 »
Pitääpä harrastaa jakopääjumppaa kunhan kelit hiukan lämpenee. Tällä viikolla olisi tarkoitus hakea b230 väliaikaisautoksi ja samalla kokeilla vaihdella osia päikseen ettei aina tarvitse uusia hakea. Jakaja on säädetty niiden reikien keskikohtaan joten sieltä ei vian pitäisi tulla.

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #23 : 02.04.2013, 17:57:03 »
Nyt on suuttimet paikallaan uusilla o-renkailla ja hatuilla mutta käynti on yhtä epätasaista kuin ennen suutinhuoltoa. kokeilin sitten vaihtaa varaosarakkineesta painepumpun 5000km ajetun tilalle ja totesin että lähes uudesta pumpusta on takaisku rikki kun laskee paineet jo 10sekunnissa. Varaosa pumpulla tätä ongelmaa ei ilmennyt mutta imee jostain ilmaa pumpun purskutuksesta päätellen eikä käynti parantunut. kokeilin nostaa painetta ennen painepumppua tukkimalla putken ennen painepumppua mutta en löytänyt bensalinjasta märkää kohtaa. Kaippa se 20l bensaa on taas palanut testaillessa ::)

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1581
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #24 : 02.04.2013, 18:37:27 »
Toimimaton siirtopumppu tankissa voisi olla syy painepumpun nopeaan rikkoutumiseen ja "kurluttavaan ääneen" Tarkistappa onko siirtopumppu hengissä esim. kuuntelemalla tankin täyttöaukosta. jos pumppu ei pyöri niin tarkista ensimmäisenä tankkipumpun maadoitus joka on kontin verhoilujen alla.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #25 : 02.04.2013, 20:11:14 »
Aikanaan ostin GLT:n opetustarkoituksessa eli oli ensimäinen suihkutusmoottorilla varustettu bensakone. Rekisteröity 1990 vuoden alkupuolella eli "uutta" korimallia. Kun katselin tuota tekstilitaniaa tulin siihen tulokseen että vika on pollttoaineputkistossa. Nykyiset bensiinilaadut ovat varsin haihtuvia ja ainoa vuotopaikka saattaa olla polttoainesäiliön peräpäässä, joka jonkin verran voi näkyä. Eli koko linjasto pitää tutkia ja sopivista kohdista uusia. Eräs paikka on siellä tankin peräpäässä se letkurypäle. Alkaa ihmetyttää mihin bensa häviää  ;). Toinen selvä oire on tuo "epäsäännöllinen" käynti. Vuotoja voi siis palulinjassakin - "bensa häviää".


Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #26 : 02.04.2013, 22:11:57 »
Tankkipumppu on todettu toimivaksi kuuntelemalla ja kokeilemalla joten se ainakin toimii. Tankin sisäpuolella oleva lyhyt letku heti pumpun jälkeen on uusittu. Olisiko jotain hyvää konstia paikantaa vuotoja kun en löytänyt ainakaan nopealla tutkimisella märkiä kohtia?

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #27 : 03.04.2013, 16:35:46 »
Tarkasteleppa sitä vanhaa ja uutta virranjakaja, kun etkös kirjoitellut että on ihan pielessä ajoitus. Ne on nimittäin erilaiset jos ostit 8naulaisen koneen virranjakajan, itse kun vaihdoin tuon venttiilimurheen omaan autoon, niin tuli huomattua että eipä ole samanlainen b200f moottorin kanssa se jakaja.

Poissa Keno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Amazon -69
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #28 : 03.04.2013, 18:32:41 »
vertailin uutta ja vanhaa jakajaa ennen asennusta ja ainoa ero oli että uusi oli ehjä ja pikkuisen erivärinen

hevonen

  • Vieras
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #29 : 03.04.2013, 19:28:06 »
LH2.4 maadoittaa suuttimet kyllä yhdessä ryhmässä, eli pinnillä 18 suuttimia maadoittamalla sitä tarpeen mukaan.... 
Tämä oli uutta. Tarkoitat tuolla tarpeen mukaan sitä että kauanko?
En tosiaan ole perehtynyt aiheeseen, lukenut vaan muiden juttuja jotka sanoo niitä maadoitettavan kahden ryhmissä mutta jos sanot että ne kaikki maadoittuu samalla kertaa, uskon kyllä ja jaan kyseistä oppia jälkipolville.

Toimintaanhan tuo ei vaikuta mitään, jos bensaa tulee tukille ja suuttimia maadoitetaan, kone käy jos on kipinä ja ajoitukset paikoillaan.

Vai oonko ihan metässä taas? Näillä on menty ja Latelaa katottu (seniori meirän huoltomiäs... :D )

 

Kulkukoira  Proturbo