Italiasta vuonna 2003 uitettu alkuperäinen 960 16v turbo vuosimalliltaan -91. Alunperin siis B204FT+M46. Ei ikinä ajettu talvella eikä tulla ajamaan.

Tässä auto siinä kunnossa missä sen ostin, eli kevättalvella 2013:

Ensimmäisiä hommia ennen ajokautta oli jakopääremontti ja samalla vaihtuivat GLT-nokat. Vasemmalla siis turbon vakiot ja oikealla GLT:n versiot.:

Sitten saatiinkin jo säädettävät etutolpat alle ja korkeus kohdalleen, kesältä 2013:


Koitti syksy ja auto laitettiin seisontaan, suunnitelmissa tekniikan suhteen lisää kuutioita ja vähemmän huohotusta sekä öljyvuotoja....

Myös laatikkoswappi M46 --> M90 otettiin tehtäväksi talven aikana.
Uusi alakerta irtauduttuaan alkuperäisestä koristaan, joka myös näkyy taustalla. Ollut siis B230FD.

Alakerta purkaantui sujuvasti osiin ja lohko sai pirteän värin päälleen:

Vanha moottori irroitettuna:

M46 vs. M90:

Sitten tulikin myytyä Super DTM:t pois auton alta ja hommattua nykyiset Azevit:

Iskareiden vaihtoa, vasemmalla vanha Bilstein, oikealla uusi säädettävä Spax:

Valmiit tolpat asennusta odottamassa:

Lisämittareille paikka soittimen alle:

Moottori alkaa hahmottua kasaan:

Ja paikalleenhan se sujahti, jakopäähän vaihtui vielä myöhemmin pienempi taittorulla erinäisten ongelmien ja vaiheiden kautta...

Ensimmäisiä ulkoiluja keväällä 2014:

Maski sai uutta väriä:

Vanteisiin keskilätkät paikalleen, tässä vaiheessa oli keulaakin jo tiputettu lisää ensimmäisistä koeajoista:

Näin tultiin sujuvasti nykyhetkeen, alle vielä pikku listaus muutoksista mitä autoon on tehty ja mahdollisesti jotain tulevaisuudenkin suunnitelmia...

Tässä vielä linkki kansioon josta löytyy kaikki autoon liittyvät kuvat:
Hoplaa!Varustelistaa:
-Lasikattoluukku sähköllä
-Sähkölasit x4
-Sähköpeilit
-Plyysipenkit sähkösäädöillä
-Aut. ilmastointi (epäkunnossa edelleen, pitäis laittaa kuntoon kun jaksaa)
-Kauko-ohjattu keskuslukitus (jälkiasenteinen)
-Tilttiratti
Ulkonäkö:
-S90-korimuutos (puskurit, valot, etulokasuojat, ovenkahvat, listat ym.)
-USA-vilkut
-850 R-takaspoileri
-Vanteet Azev A 8,5x18" ja 10x18" 215/40 ja 245/35-rengastuksella
-Sisälle vaihdettu mk2 960:n nahkaratti
Alusta:
-Edessä korkeussäädettävät kynäjousitolpat Spaxin säädettävillä iskareilla
-Takana lyhennetyt farkun kuormajouset ja Bilstein B6-iskarit
Tekniikka:
"B234FT"
-B230FD-moottorin öljyruiskullinen alakerta, lohkoon koneistettu ahtimen öljyntulo ja paluu vakiopaikoille.
-B230FT-männät venttiilikoloilla, puristussuhde ~9:1
-B204-kansi
-GLT-nokat
-Muilta osin B204FT:n vakio-osilla
-Jakopäässä perinteinen Opel/VAG-kombinaatio (hihna, kiristin ja taittorulla)
-Pottapyörä, D24TIC kytkinlevy ja 16v turbon vakio asetelma
-Vaihteisto M90
-G80-lukkoperä
Hifit:
-Ohjelmalähteenä Kenwood KIV-700
-Vahvistimina erillissarjalle 6-kanavainen SPL-Dynamics S-4006 ja subeille S-1200D-monopääte
-Erillissarjana SPL-Dynamics EXT 3-tie täysaktiivina (5,25" midbassot + 4" keskiäänet + diskantit)
-Subeina 2kpl SPL-Dynamics XTR-series 10"
-Autostudion DSP hoitamassa erillissarjan suodot ja viiveet
Tulevaisuuden haaveita:
-Ylimaalaus, mahdollisesti jollain hieman härskimmällä orggisvärillä?
-Nahkapenkit ja myös sisustan facelift S90-osilla