Futurez  Kulkukoira

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 145724 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

855_T5R

  • Vieras
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Kalvoa valoihin
« Vastaus #135 : 04.08.2013, 13:00:38 »
Ite ottasin poikkeen nuo kalvot umpioista vaan makunsa kullakin  ;)

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Kalvoa valoihin
« Vastaus #136 : 04.08.2013, 17:01:23 »
Joskus näin Youtubessa videon, missä tummennuslakalla tummennettiin kromisia osia, esim. logoja ja tekstejä. Ei varmaan millään Motipin tummennus lakalla kannata kokeilla, kun laikuttaa niin helposti, mutta sävytetyllä lakalla vois tulla hieno ja erilainen  :pomo:

Hyvältä näyttää! Siisti ysi!
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Kalvoa valoihin
« Vastaus #137 : 04.08.2013, 20:05:56 »
Joskus näin Youtubessa videon, missä tummennuslakalla tummennettiin kromisia osia, esim. logoja ja tekstejä. Ei varmaan millään Motipin tummennus lakalla kannata kokeilla, kun laikuttaa niin helposti, mutta sävytetyllä lakalla vois tulla hieno ja erilainen  :pomo:

Hyvältä näyttää! Siisti ysi!
joo kaveri maalas muuten kans bemaristaan ne munuaiset takavalomaalilla, tuli hienot semmoset "black chromet".


Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Kalvoa valoihin
« Vastaus #138 : 04.08.2013, 21:26:37 »
Tuon cromi osien mustamisen ymmärrän kyllä mutta mikä idea on lamppujen tummentamisessa ???
Onko Volvossa liian kirkkaat valot?

Edit: Olihan mullakin yhdessä lankussa ksenonit ostohetkellä. Tuo auto, nuo valot ja meikäläisen liikennekäytös herätti liikaa pahennusta ja virkavallan huomiota.
Päätin heittää ksenonit roskiin. Maalaamalla etulyhdyt olisin ehkä päässyt helpommalla...
« Viimeksi muokattu: 04.08.2013, 21:29:47 kirjoittanut Veksi »
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Kalvoa valoihin
« Vastaus #139 : 04.08.2013, 21:30:43 »
Tuon cromi osien mustamisen ymmärrän kyllä mutta mikä idea on lamppujen tummentamisessa ???
Onko Volvossa liian kirkkaat valot?

Edit: Olihan mullakin yhdessä lankussa ksenonit ostohetkellä. Tuo auto, nuo valot ja meikäläisen liikennekäytös herätti liikaa pahennusta ja virkavallan huomiota.
Päätin heittää ksenonit roskiin. Maalaamalla etulyhdyt olisin ehkä päässyt helpommalla...

Tässä ei haeta omaa, vaan muiden kanssaajajien etua! Ei häikäise vastaantulijoita kun vetää umpiot mustaksi.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Kalvoa valoihin
« Vastaus #140 : 05.08.2013, 12:50:21 »
Mielipiteitä kai näiden kuuluu jakaakin? Omaan silmään alkaa istua ihan hyvin kun on muutaman päivän katsellut. Valojen kirkkaudessa en ole näin kesäkelissä huomannut eroa, pitäisihän tuon jotain 90% läpäistä kuitenkin. Ainahan sitä voi tietysti kesäautoonkin laittaa lisäpitkät jos tuntuu ettei näe..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Kalvoa valoihin
« Vastaus #141 : 05.08.2013, 13:13:12 »
Valot päällä ei näytä ollenkaan hassummalta.  :pomo:
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #142 : 19.10.2013, 14:19:23 »
Tuli nettiautossa pidettyä muutama viikko ja yhdestä nelikko-ärrästä hierottiin vaihtokauppaakin. Joku renkaanpotkija kävi jopa ihan paikanpäällä kenkimässä todetakseen auton olevan liian kallis. Etuvetokuume meni sittemmin ohi ja suunnitelmissa olisi fiksailla kaikki kesän aikana ilmestyneet pikkujutut kuntoon talven aikana ja ajella itse seuraavakin kesä. Etutolpat pitäisi ainakin leväyttää auki ja tehdä kynäjousille fiksummat ylälautaset ja hommata lyhyemmät iskarit. Ne tukivarren ja raidetangon asentoa korjaavat palikat kiinnostaisi myös.
Hifipuolelle tehdään elementeille paremmat asennuspaikat ja takakontti laitetaan sellaiseen jamaan että sen kehtaa avata muuallakin kuin kotipihassa.

Tekniikka on tällä hetkellä isoin kysymysmerkki. Nykyinen moottori vaatisi aika ison läpikäynnin että sen saisi kunnon iskuun ja siltikin se on vain 2,0 vinokone? Eniten kiinnostava vaihtoehto olisi T5-moottorin vaihtaminen. Oman järkeilyn mukaan pitäisi olla muutoskatsastettavissa? 190hp+20%=228hp ja 2,3 T5-moottorissahan on se 225hp. Tilavuus menee rajoihin ja painoakaan tuskin on ainakaan enempää kuin vanhan liiton punalohkossa. Vielä kun inssille väittää ihan kirkkain silmin että en minä muuten sitä vaihtaisi mutta kun se on uudempana moottorina vähäpäästöisempi ja kuluttaa vähemmän... :D

Itse käyn lähiaikoina asiaa selvittelemässä konttorilta, mutta onko muilla kokemusta mitä katsastusmies on mieltä tällaisen swapin tekemisestä? Ajatuksena olisi ainakin tällä hetkellä laittaa ihan tinakoneen omalla motronic-ohjauksella.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #143 : 19.10.2013, 15:52:44 »
minä sit voin lunastaa sulta sen vinokoneen pois :)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7619
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Moottoripohdintaa, T5?
« Vastaus #144 : 19.10.2013, 19:06:50 »
Eipä inssiä kiinnosta miksi kone on vaihdettu, kunhan menee ~sääntöjen mukaan.
960 tehokkain kone on 204hv, minusta vähäpäästöisessä voi yhtälailla käyttää samoja tilavuus ja tehorajoja kuin ei vähäpäästöisissäkin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Moottoripohdintaa, T5?
« Vastaus #145 : 19.10.2013, 19:19:25 »
Eipä inssiä kiinnosta miksi kone on vaihdettu, kunhan menee ~sääntöjen mukaan.
960 tehokkain kone on 204hv, minusta vähäpäästöisessä voi yhtälailla käyttää samoja tilavuus ja tehorajoja kuin ei vähäpäästöisissäkin.

Niin vähäpäästöinenhän tämä ainakin mun tietääkseni on? ???

Selkeintä lienee kuitenkin käyttää vertailumallina ihan tuota omaa autoa kun rajoihin menee sitäkin käyttämällä? Vai katsovatko automaattisesti mallisarjan tehokkaimman mukaan? Joka tapauksessa käyn konttorilta asian varmistamassa ihan henk. koht. katsastusmiehen kanssa kun tästä takaveto-t5-swapista löytyy niin monenlaista tietoa ja tarinaa..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Moottoripohdintaa, T5?
« Vastaus #146 : 19.10.2013, 19:30:19 »
Kylläpä se taitaa, kun moottorin "perusteho" kasvaa, aina olla verrokkina mallisarjan tehokkain. Tällöin verrokkina olisi tuo 3l 204hv suora kutonen, joten tuo 2,5l T5 menisi erittäin nätistikkin rajojen sisään. Kannattaa toki konttorilta käydä kysymässä.

Erittäin mielenkiintoinen projekti tulee, jos T5 menossa pellin alle. Hieno auto muutenkin! :hello:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12512
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Moottoripohdintaa, T5?
« Vastaus #147 : 19.10.2013, 20:19:06 »
Kulmamies vaihtanu kahteen vähäpäästöiseen takavetoon etuvetoisen myllyn. Osaa varmasti opastaa miten homma menee. Käytännössä taisi mennä että tarvi etuvetoisen auton rekisteriotteen. Ja siitä piti ottaa koko moottori, en muista mitä muuta piti ottaa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6382
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Moottoripohdintaa, T5?
« Vastaus #148 : 19.10.2013, 20:33:41 »
Kulmamies vaihtanu kahteen vähäpäästöiseen takavetoon etuvetoisen myllyn. Osaa varmasti opastaa miten homma menee. Käytännössä taisi mennä että tarvi etuvetoisen auton rekisteriotteen. Ja siitä piti ottaa koko moottori, en muista mitä muuta piti ottaa :)

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=13780.0

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Moottoripohdintaa, T5?
« Vastaus #149 : 19.10.2013, 20:52:58 »
Se on sitten tämäkin kohta pilalla, kaikenmaaliman kevytmetallia konehuone täys  >:(
Oisit vaan pitäny vanhanliiton punalohkon.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2014, 21:17:34 kirjoittanut janne81 »

 

Autoracing  KL-varaosat