Tuli nettiautossa pidettyä muutama viikko ja yhdestä nelikko-ärrästä hierottiin vaihtokauppaakin. Joku renkaanpotkija kävi jopa ihan paikanpäällä kenkimässä todetakseen auton olevan liian kallis. Etuvetokuume meni sittemmin ohi ja suunnitelmissa olisi fiksailla kaikki kesän aikana ilmestyneet pikkujutut kuntoon talven aikana ja ajella itse seuraavakin kesä. Etutolpat pitäisi ainakin leväyttää auki ja tehdä kynäjousille fiksummat ylälautaset ja hommata lyhyemmät iskarit. Ne tukivarren ja raidetangon asentoa korjaavat palikat kiinnostaisi myös.
Hifipuolelle tehdään elementeille paremmat asennuspaikat ja takakontti laitetaan sellaiseen jamaan että sen kehtaa avata muuallakin kuin kotipihassa.
Tekniikka on tällä hetkellä isoin kysymysmerkki. Nykyinen moottori vaatisi aika ison läpikäynnin että sen saisi kunnon iskuun ja siltikin se on vain 2,0 vinokone? Eniten kiinnostava vaihtoehto olisi T5-moottorin vaihtaminen. Oman järkeilyn mukaan pitäisi olla muutoskatsastettavissa? 190hp+20%=228hp ja 2,3 T5-moottorissahan on se 225hp. Tilavuus menee rajoihin ja painoakaan tuskin on ainakaan enempää kuin vanhan liiton punalohkossa. Vielä kun inssille väittää ihan kirkkain silmin että en minä muuten sitä vaihtaisi mutta kun se on uudempana moottorina vähäpäästöisempi ja kuluttaa vähemmän...

Itse käyn lähiaikoina asiaa selvittelemässä konttorilta, mutta onko muilla kokemusta mitä katsastusmies on mieltä tällaisen swapin tekemisestä? Ajatuksena olisi ainakin tällä hetkellä laittaa ihan tinakoneen omalla motronic-ohjauksella.