Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 156512 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B230 16v Turbo [M90-swap]
« Vastaus #255 : 09.02.2014, 21:58:26 »
Kasipätkä tuli myytyä joten projektia saatu rahoitettua. Meinasin huomenna tilailla iskarit niin saisi tällä viikolla auton pyörilleen. Edellisessä viestissä mainitut spaxit taidan tilata, eiköhän ne riitä ominaisuuksiltaan.

Hifihommiakin tuumailin ja sovittelin tänään. 4" keskiäänet pitäisi saada asennettua suhteellisen ylös, jämäkästi ja mielellään vielä mahdollisimman siististi. Mielessä kävi lasikuitukoteloiden teko a-pilareihin. Täytyy huomenna visioida lisää jos löytyisi tyydyttävä ratkaisu. Alkuperäisten ritilöiden alle kun ei oikein fiksusti saa jämerää kiinnitystä ja suuntauskin on vähän niin ja näin. A-pilareissa kun saisi elementin suunnattua kuuntelijaan..
« Viimeksi muokattu: 09.02.2014, 22:00:21 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #256 : 10.02.2014, 18:47:39 »
Spaxit tilasin aamulla ja päivällä suunnittelin hifipuolta. Päädyin kokeilemaan tuota a-pilariratkaisua keskiäänen ja diskantin osalta. Ei pitäisi ainakaan tulla heijastumia? ;)

Tuollainen koevedos tuli tehtyä ja vaikutti sen verran toimivalta että pääsi sellaisenaan "tuotantoon." Hain purkuraadosta toiset karvalakkimallin a-pilariverhoilut raiskattavaksi niin ei tarvitse tuhota alkuperäisiä jos sattuu niin että ratkaisu ei olekaan toimiva. Tuo sovitellaan siis oikeaan asentoon pilariin ja tuetaan paikalleen, venytetään kankaalla muoto päälle ja kovetetaan se hartsilla. Sitten muutama kerros lasikuitua päälle ja armotonta kittausta ja hiontaa. Pintaan sitten joko maali tai verhoilu, täytyy katsoa mikä näyttää parhaalta...

Ei vastaavia toteutuksia ole juuri takavetovolvoissa näkynyt niin täytyy kokeilla miten toimii. Talliporukassa on yhdessä laitteessa keskiäänet vastaavasti ja tykkään kyllä kun ääni tulee suoraan kohti kuuntelijaa eikä heijastuneena. Sanokoon pussihousumiehet mitä sanoo, itselle näitä rakennetaan... :hello:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • www.vrcf.fi
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #257 : 10.02.2014, 18:55:12 »
Sitten muutama kerros lasikuitua päälle ja armotonta kittausta ja hiontaa. Pintaan sitten joko maali tai verhoilu, täytyy katsoa mikä näyttää parhaalta...

Ei vastaavia toteutuksia ole juuri takavetovolvoissa näkynyt niin täytyy kokeilla miten toimii. Talliporukassa on yhdessä laitteessa keskiäänet vastaavasti ja tykkään kyllä kun ääni tulee suoraan kohti kuuntelijaa eikä heijastuneena. Sanokoon pussihousumiehet mitä sanoo, itselle näitä rakennetaan... :hello:

tai tarra, niin saa pohjatöissä vähän anteeksi... Hyvällä maulla rakentelu on aina piristävän poikkeavaa pussihousuilusta :)
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT Hifien suunnittelua
« Vastaus #258 : 10.02.2014, 19:55:11 »
Sano nyt että laitat vielä subwooferin niin tämä topici putoaa pois mun seurannasta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT Hifien suunnittelua
« Vastaus #259 : 10.02.2014, 21:32:01 »
Sano nyt että laitat vielä subwooferin niin tämä topici putoaa pois mun seurannasta
Joo, kaksi!
« Viimeksi muokattu: 21.02.2014, 22:49:53 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT Hifien suunnittelua
« Vastaus #260 : 10.02.2014, 22:36:31 »
Hyvältä vaikuttaa :P

Sellasen vinkin annan, jotta ennen kankaan pingotusta hio muovien reunoista 2-4mm tavaraa pois, sillon istuu nätisti. Itse tein aikoinaan sen virheen etten tuota huomioinut niin eivät pilarit kestäneet paikoillaan.

Sano nyt että laitat vielä subwooferin niin tämä topici putoaa pois mun seurannasta
:idiot2: Ymmärrä tätä kommenttia... Itsellehän näitä tehdään  ;)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT Hifien suunnittelua
« Vastaus #261 : 10.02.2014, 22:51:22 »
Hyvältä vaikuttaa :P

Sellasen vinkin annan, jotta ennen kankaan pingotusta hio muovien reunoista 2-4mm tavaraa pois, sillon istuu nätisti. Itse tein aikoinaan sen virheen etten tuota huomioinut niin eivät pilarit kestäneet paikoillaan.
Täytyykin kattoa tarkkaan ne reunat kun tekee. Tosin saahan sen kuidulla paikattua helposti vaikka loveaa vähän reilumminkin kotelon kohdalta.
Hyvä huomio! O0 Meinasin että kotelon reunoille kuidun ja muovin rajakohtaan porailisi ennen kuidutusta lyhyitä pienikantaisia ruuveja kannat millin pari koholle ankkuroimaan kuitua paikalleen. Tarvittaessa sitten vaikka hioo päät pois toiselta puolelta. Voisi auttaa kuidun kiinnittymistä aika paljon?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT Hifien suunnittelua
« Vastaus #262 : 10.02.2014, 23:33:55 »
Täytyykin kattoa tarkkaan ne reunat kun tekee. Tosin saahan sen kuidulla paikattua helposti vaikka loveaa vähän reilumminkin kotelon kohdalta.
Hyvä huomio! O0 Meinasin että kotelon reunoille kuidun ja muovin rajakohtaan porailisi ennen kuidutusta lyhyitä pienikantaisia ruuveja kannat millin pari koholle ankkuroimaan kuitua paikalleen. Tarvittaessa sitten vaikka hioo päät pois toiselta puolelta. Voisi auttaa kuidun kiinnittymistä aika paljon?

Jos ei ole silikoonilla voijeltu niin en näkisi aiheelliseksi noita ruuveja.
Itse kun tein niin ostin biltemasta jokun 5€ fleece viltin jonka pingotin kuumaliimalla kiinni, sitten hartsilla kostutin, kun oli kovettunut, niin leikkasin pilarin sisäpuolen auki ja kudutin sieltä  kolme kerrosta. Helpottaa pintojen tekoa kun ei tarvitse niin paljoa hio / kittailla.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 346
  • www.vrcf.fi
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT Hifien suunnittelua
« Vastaus #263 : 11.02.2014, 17:19:20 »
Normi hartsi ei sitten välttämättä pysy kovinkaan hyvin kiinni noissa paneleissa.
Kannattaa kunnolla karhentaa tartuntapinta ja olla turhia taivuttelematta
paneleita kun hartsi ja kuitu on kuivunut.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT Hifien suunnittelua
« Vastaus #264 : 12.02.2014, 21:36:48 »
Juuri tulin tallilta. Molempiin pilarimuoveihin passailin elementtien asennuslevyt oikealle paikalle ja pingotin kankaan päälle. Lähtiessä vedin ensimmäisen kerroksen hartsia kankaaseen. Vielähän tuossa hommaa on ja ensimmäisiä koteloita olen itselle tekemässä joten opiskeltavaakin riittää. Kavereiden kuituprojekteissa tullut oltua mukana kyllä. Siinäkin mielessä pioneerityötä että meidän talliporukassa ei ole kukaan moisia koteloita vielä a-pilareihin tehnyt.. ;)

Iskaritkin saapuivat eilen ja näyttivät oikein lupaavilta. Pitänee joku ilta tuon hovikoneistajan kanssa ottaa asiakseen sovitella ne paikalleen tolppiin ja kasata jouset ympärille. Sitten pääsisi periaatteessa mallaamaan autoa jo pyörilleen. Hammastanko pitää tosin vielä vaihtaa vuotamattomaan malliin... :-\
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT Vanteet vaihtuu
« Vastaus #265 : 15.02.2014, 19:27:06 »
Laitetaanpas näytille syy siihen miksi superit löytyvät markkinapaikalta:

Eli Azev A 8,5 ja 10x18"  S* Kuvassa takavanteet, etuset on pykälää miedommat.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT Vanteet vaihtoon
« Vastaus #266 : 15.02.2014, 20:14:31 »
nam nam
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT Vanteet vaihtoon
« Vastaus #267 : 16.02.2014, 19:25:50 »
Hienot vanteet! Olis tosin saanut olla vaan tuumaa pienemmät halkaisijaltaan.. Sovituskuvia odotellessa  :)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT Vanteet vaihtoon
« Vastaus #268 : 16.02.2014, 19:32:48 »
Kuolasin jossain samanlaisia, olisko ollut Nettivaraosassa. Sopivat kanttiVolvoon täydellisesti  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2532
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT Vanteet vaihtoon
« Vastaus #269 : 16.02.2014, 19:55:03 »
Noissa azeveissa on vaan se "ongelma", omasta mielestä, että etuvanteet näyttää takasiin verrattuna jotenkin.. erikoisilta. Enemmän sais olla lippaa niissäkin.

(Sama efekti esim brock bykkösissä)
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

 

Futurez  Kulkukoira