Autodiagnoosi  Carcom Oy

Moottorin vaihto

  • 11 Vastauksia
  • 2559 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Moottorin vaihto
« : 19.02.2013, 22:44:02 »
Eli olisin vaihtamassa 740 2,3 litrasen 16v koneen normaaliin 2 l 8v koneeseen. Nyt askarruttaa vaan se,että tuo 16v  on ns.matalapäästöinen kone ja ruisku ja tämä 2 litranen on kaasari eikä varmaankaan matalapäästöinen. Siis onko edes teoriassa mahdollista muutoskatsastaa tuo 2l kone tai pitääkö rekisteröidä normaalipäästöiseksi ?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8111
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #1 : 19.02.2013, 22:54:33 »
Ei ole mahdollista. Vähäpäästöiseen koriin pitää olla moottori joka täyttää vähintään samat päästönormit.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #2 : 19.02.2013, 22:56:32 »
pakko kysyä, että mikä idea tuossa vaihdossa on?:D

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #3 : 19.02.2013, 23:01:52 »
No se idea,kun en saa tuota vähäpäästöistä toimimaan oikein,vaikka töitä on tehty kovasti...Ois joutilaana vähän ajettu 2 litranen kaasari kone ja se ainakin toimis satavarmasti....olen täällä sivustoillakin pohtinut vikaa auton oikutteluun mutta hyvistä vinkeistä huolimatta ongelma ei ole poistunut...ja kori autossa olisi vielä monia vuosia ajettavassa kunnossa :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #4 : 19.02.2013, 23:08:32 »
Myy se kansi niin sillä ostat jo vähäpäästöisen auton mistä otat koneen ja myyt loput
No kun halvalla sai.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #5 : 19.02.2013, 23:23:09 »
Niin joutas mokoma riesa myydä...liekkö kellekkään mitään iloo moisesta hökötyksestä siitä kannesta meinaan....pitää vielä moottorin ohjaus boksit kokeilla,et jos niissä ois se vika ja jos ei niisä ole niin sitten on kokeiltu kaikki mahdollinen ja mahdoton :)

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #6 : 20.02.2013, 09:15:06 »
No se idea,kun en saa tuota vähäpäästöistä toimimaan oikein,vaikka töitä on tehty kovasti...Ois joutilaana vähän ajettu 2 litranen kaasari kone ja se ainakin toimis satavarmasti....olen täällä sivustoillakin pohtinut vikaa auton oikutteluun mutta hyvistä vinkeistä huolimatta ongelma ei ole poistunut...ja kori autossa olisi vielä monia vuosia ajettavassa kunnossa :)
Tuo GLT 16V ei ihan helpolla aukea. Se on hyvää harjoitusta pelkkiin kaasarikoneisiin tottunutta  ;). Itse asian kokeneena sanoisin kuten Roope Ankka: kaiva syvemmltä!

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1815
  • It's Hip To Be Square
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #7 : 20.02.2013, 20:04:07 »
Juu elä suotta, hetken päästä pitäs kuitenkin olla kampeemassa virkeempää konetta nokalle... :)

"...aatana mihinkään kulje..." :D
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #8 : 20.02.2013, 20:56:00 »
Juu ei kai se auta itku markkinoilla...kevään korvalla taas koluamaan konehuoneeseen :)...sitä vaan ehtis aina helpompia vaihtoehtoja,kun ei noista erillisohjatuista koneista mitään ymmärrä...kaasari versio on niin paljon yksinkertasempi....tai jos piruuttaan opiskeleis tuon niin oishan sitten tietoo siitäkin ;)

Poissa reynolds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #9 : 23.02.2013, 22:20:52 »
Aihetta sivuten, minä ihmettelin pitkään b200f moottorin toimimattomuuden kanssa ja kun melkein kaikki "kulutus osat" oli vaihdettu ja  anturit mitattu tai vaihdettu eikä pelannut vieläkään niin sain forumilta sopivasti käytetyn moottorin ohjausyksikön. Sen vaihtamalla rupes pelaamaan. Kyseessä oli siis lh2.4.

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #10 : 24.02.2013, 10:07:33 »
Aihetta sivuten, minä ihmettelin pitkään b200f moottorin toimimattomuuden kanssa ja kun melkein kaikki "kulutus osat" oli vaihdettu ja  anturit mitattu tai vaihdettu eikä pelannut vieläkään niin sain forumilta sopivasti käytetyn moottorin ohjausyksikön. Sen vaihtamalla rupes pelaamaan. Kyseessä oli siis lh2.4.
Epäilemättä tuo ECU:kin kuuluu niihin kulutusosiin. Tosin sen diagnosointi on todella vaikeaa kun moottori kieltätyy käynnistymästä  ;). Minulla kävi EZK ja ECU GLT:tä katsomassa mutta eipä käynnistynyt. Sain myöhemmin myydyksi pois. Sessio kesti 11 päivää, jolloin käynnistyi  ;D. Oikaisin YKK-anturin pään viilalla, tein pienen "pulloharjan", sijoitin sen YKK-anturi aukkoon ja pyöritin startilla pari kierrosta. Kokosin alkuperaisillä osilla ja kone kävi. Vian lopullinen syy jäi hieman arvoitukseksi ja Motonetin YYK-anturista puuttui magnetismi kun sitä myöhemmin kokelin, eikä käynnistynyt. Vikaakin oli, mutta ihan sivuosassa, eikä onneksi päätynyt loppukokeiluun...

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #11 : 25.02.2013, 22:38:11 »
Niin meinasin minäkin käyttää koneen vielä kerran auki,kun on niin ihme tuo häiriö....toki ensin kokeilen kaverilta noi ohjaukset et jos niissä vikaa.....siinäkin kuulu olevan vaarana,että,jos sopivasti on jokin vialla niin polttaa boksin  vaikka uuden laittas...en tiiä liekkö perää....mutta on se keväällä taas ruvettava ihmettelemään ;)

 

Carcom Oy  Elekma