Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850 ja jäähdytinnesteet tullilasille

  • 40 Vastauksia
  • 11892 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #15 : 03.03.2011, 22:41:10 »
joo kiitti, hankala päästä auton alle tossa parkkipaikalla...auto on kyllä sopivasti kenollaan tohon syylärin proppuun nähden..syylärin kyllä saan tyhjäks ku eka irrotan sen suojamuovin. oiskohan käyny niin hyvä pulla et lohko olis liki tyhjä..meinaa sitä valu ulos aika reippaasti takamatkustajien jalkotilasta..

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #16 : 03.03.2011, 22:47:56 »
Itse kun kajoan kennoo, avaan konehuoneen puolelta kennon letkut, päästän vettä kennon läpi ja puhallan paine-ilmaa reilusti perään, näin kaikki se vähä mitä sitten valuu kennosta, on vettä, eikä jäähdytysnestettä.. paljon mukavempaa, kun se tahmainen lillu :)

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #17 : 03.03.2011, 23:34:47 »
joo mulla ei ole paineilmaa laisinkaan.. noo eiköhän toi tuu jotenki tyhjäks, siihen lohkon kylkeen en kyllä pääse käsiksi ellei yläkautta onnistu.. onks se lohko pakko tyhjentää?
« Viimeksi muokattu: 03.03.2011, 23:39:36 kirjoittanut ESE »

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #18 : 05.03.2011, 15:18:32 »
nyt vanha kenno irroitettu ja testattu vedellä; vuotaa kuin seula yläpuolelta  :buck2:  Uusi paikallaan, seuraavaksi nesteiden lisäys. EIpä oikeastaan tulltu syyläristä, eikä liioin kennoon johtavista putkista laisinkaan nesteitä... oli varmaan tosiaan tullut kaikki ulos järjestelmästä.. Ainut mikä nyt mietityttää on juuri noiden putkien O-renkaat..että tulikohan ne nyt kunnolla ja se ruuvi riittävän tiukkaan.. :idiot2:
 Jokatapauksessa aloitan nesteiden lisäyksen jahka lisään ensin vaatetta.. Nii joo vanha kenno oli vissiin nessen tai nissen joku simmonen ja uus on Behr Hella, vanha oli onnettoman ohut ja tiiviste oli irti paikkapaikoin... aivan varmasti falskasi kylmää ilmaa ohi tiivisteen. Uusi sopii koteloon huomattavasti paremmin. "raportoin" pitääkö liitokset kun saan systeemin täyteen..

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #19 : 05.03.2011, 17:27:16 »
ei näyttänyt mistään falskaavan, meni pieni ikuisuus että sain llitkut järjestelmään, lientä meni 5,5 litraa. Kun käytin sitten konetta lämpimäksi, sisälle tuli lämmintä ennätysajassa :) tosin ilmakanavissa olevat glykoli huurut antoi oman arominsa, mutta en jaksa niitä alkaa puhdistelemaan.. Varuilta jätin auton sisälle hieman glykolia jos tarvii kuitenkin lisätä.. Muuten kaiken kaikkiaan homma meni ihan ok.  :arkkupakastin:

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #20 : 05.03.2011, 17:39:27 »
Hyvä homma. Taas todettiin ettei noi nissens kennot kestä.  :nohnoh

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #21 : 05.03.2011, 21:27:58 »
tuolla muutama kuva vanhasta ja uudesta kennosta: http://img88.imageshack.us/g/kuva0449y.jpg/

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #22 : 06.03.2011, 14:57:04 »
on tainnut jäädä ilmakanaviin vanhaa glykolia kun vetää ikkunat huuruun kun kone lämpee...aja sit kun lasista ei näe ulos..just tulin töistä ni en laittanu puhallusta ollenkaan ni näki ajaa.. paisariin piti pikkase lisätä aineita, oli varmaan jäänyt ilma taskujonnekin kun eilen lisäilin litkut.. toi glykolin haju on pikkasen ärsyttävä kabiinissa..  :2funny:

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #23 : 06.03.2011, 16:08:39 »
on tainnut jäädä ilmakanaviin vanhaa glykolia kun vetää ikkunat huuruun kun kone lämpee...aja sit kun lasista ei näe ulos..just tulin töistä ni en laittanu puhallusta ollenkaan ni näki ajaa.. paisariin piti pikkase lisätä aineita, oli varmaan jäänyt ilma taskujonnekin kun eilen lisäilin litkut.. toi glykolin haju on pikkasen ärsyttävä kabiinissa..  :2funny:

Jos mahdollista niin ajaa auton halliin, ovet auki ja puhallus päälle. Lisäksi voi ottaa sisäilmansuodattimen pois ja sen paikalta sisätilanlämmittimellä puhaltamaan. Kuivattaa nuo kanavat.

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #24 : 06.03.2011, 16:56:45 »
kuivattamista itsekin ajattelin mutta ei ole oikein simmosta hallia...jos olis kesä niin vois olla tossa ikkunan alla ikkunat auki..tietty vois laittaa ajaessa ikkunat auki ja puhallin puhaltamaan täysillä, ja sisäsuodatinta ei oo sen olen jo aiemmin katsonut. Voi olla et parempi aamuyöstä lähtee vaimon autolla töihin, tosin luvan kanssa ettei emäntä ihmettele mihin auto hävis  :D

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #25 : 06.03.2011, 19:06:53 »
Kyllähän tuo lauhalla kelillä kuivuu hieman ulkonakin kun vain aukaisee ovet ja lyö lämmöt täysille.

Poissa Kingis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #26 : 08.03.2011, 01:14:39 »
minkälainen homma tuo oikeasti on tuo, o-renkaiden/kennon vaihto koska paikallinen (vaasa) korjaamo sanoin vaihtoon menevän aikaa yli 5 tuntia ja että se on vietävä volvolle vielä ohjelmoitavaksi kuulemma  :o

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #27 : 08.03.2011, 08:15:40 »
Jos vähänkään hajua mitä tekee, niin 1-1,5 tuntia tyhjenyksineen ja täyttöineen. Ja mitään ohjelmointeja ei todellakaan tarvita. Ne vois mennä ohjelmoimaan itsensä jonnekin....Mutta uusissa V70 ja S80 pitää muistaakseni koko kojetaulu ottaa pois, että saa kennolle tehtyä jotain. Se tarkoittaa turvatyynyn irroittamista ja ei taida saada koodeja pois kuin testerillä. Tosin siihenkään ei 90% varmuudella tarvita volvon omaa testeriä.  ::)

Poissa 740 SE-92

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #28 : 08.03.2011, 09:59:21 »
joo eli auto kävi paikallaan reilu vartin satamassa, kyytiläiset kyytiin junnailua ruuhkassa ja KOSHHHH höyryt lasille ja kabiini täynnä höyryä... matkustajien alapuolelta valui ulos jotain litkua, en jääny maistelemaan..
 Elikkäs, onko käynyt nyt niin että kennosto sanoi jotenkin sopparin irti vai mikä mätti? Voi hyvinkin olla orkkis kennosto ( 310tkm )... Ja sanomattakin varmaan uskotte että  >:( :idiot2: :peetu: :tickedoff: :knuppel2: :arkkupakastin: per**leesti..

Täältä löytyy kohtalotoveri, ainoa ero että lämppärinkennon sijaan mosahti syyläri. 10-15 min tyhjäkäyntiä ja 100 m ajon jälkeen konehuoneen puolelta puski ulos melkoinen höyrypilvi. Aluksi oli vuotokohtaa vaikea paikallistaa, kun kaikkialla konehuoneen puolella tuntui olevan roiskunutta nestettä. Nokkasäleikön poiston jälkeen vuoto osoittautui selkeästi tulleen syyläristä. Samantien haettiin Motonetistä kaverin kanssa uusi syyläri ja siitähän sitten alkoikin melkoinen Sherlock Holmes työ että saadaan oikea syyläri autoon. Koodien mukainen syyläri oli liitoskohtineen oikea, mutta n. 15 cm liian kapea. Tänään pitäisi hakea uusi koekappale. Manuskojen vertailujen jälkeen näyttää siltä, että -92 740:ssä (automaatti, turboton, AC-ilmastointi) on 940:n 92-95 automaatti, ilmastoidun, turbon syyläri. Ei ole helppoa aina varaosatiskilläkään...

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
« Vastaus #29 : 08.03.2011, 15:15:31 »
minkälainen homma tuo oikeasti on tuo, o-renkaiden/kennon vaihto koska paikallinen (vaasa) korjaamo sanoin vaihtoon menevän aikaa yli 5 tuntia ja että se on vietävä volvolle vielä ohjelmoitavaksi kuulemma  :o
Hommana ei ole vaikea, ainut että saa noi O-renkaat kunnolla paikoilleen. Mulla meni ittellä pilteman työkaluilla apaut viisi tuntia, tosin oli jo aiemmin otettu jalkatiloista matot hieman syrjään, sen tosin tekee apaut vartissa. 850stä ei todellakaan tarvii mitenkään uudelleen ohjelmoida, se on varma.
 Ensinhän syyläristä lasketaan vedet pois sopivaan astiaan, sit lohko ( tätä en tehnt, ja syylärikin oli tyhjentynyt  ), sen jälkeen kennon putket irti ( samalla kertaa aukaistaan muut neljä ruuvia ) josta tulee nestettä joten vaikkapa iso pyyhe alle jos ei ole sopivaa astiaa. Kenno pois repsikan puolelta. Vanha kenno irti ja uusi paikalleen ( HUOM!! BEHR/HELLA EI NISSENI!!! ), kannattaa testata vedellä uusi kenno ennen laittoa että on ehjä ( eli täyttää vedellä ja antaa veden vaikka seisoa tovin sisällä ).

 Eli homma ei ole ylivoimainen jos se mulla onnistui  :P

 

Futurez  Kulkukoira