Lueskelin vanhoja ketjuja ko. aihetta koskien, joillakin tuntui softan päivitys/kalibrointi auttaneen, joillakin ei. Samoin hintahaarukka osien tai osan vaihdolle oli melkoinen. Omassani tuo herja siis alkaa olla jokakertainen käynnistyksen jälkeen, joskus häipyy piankin, joskus ei. ABS:t toimivat entiseen malliin, joten pyöräanturit ovat ok. BSR antoi seuraavat vikakoodit:
BCM-0109 Communication between control modules. Communication with the steering angle sensor. Internal fault
SAS-000E Steering wheel angle sensor. Internal fault
(CEM-5F39 Flame sensor. Signal too high), tämä ei liity tuohon vikaan ja Ardic pöhisee kyllä, porasin liekkivahdin reikää isommaksi kun huolsin tuon lämmittimen joulun jälkeen. Johtuneeko siitä?
Eli kovasti näyttäisi tuohon SAS moduliin/ tunnistimeen liittyvän tuo vika. Millainen osa oikein on kyseessä, voiko itse vaihtaa ja toimiiko ilman kalibraatiota sen jälkeen. Eli lyhyesti, miten TI-mies selviäisi kaikkein vähimmillä kuluilla tuon vian korjauksen kanssa. Tuo BSR PPC 1 löytyy, mutta sillähän ei mitään kalibrointeja tms. tehdä. Onko kukaan hankkinut/ kysellyt osaa maailmalta (uutta). Jotenkin tuntuisi että jonkinsortin kosketus/kontaktihäiriöltä vaikuttaisi. Alkuun vika tuli yleensä kun ohjauspyörää oli käännetty ns. tappiin saakka, nyt siis jo useamminkin.
Mikä neuvoksi?
