Samppasport  Futurez

240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.

  • 26 Vastauksia
  • 16378 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #15 : 28.02.2011, 21:44:05 »
1. Löysää iskarin kaulusmutteri putkipihdeillä jousen välistä
2. Irroita raidetangonpää kääntövarresta
3. Jarruletkujen kiinnityslevy irti
4. Kallistuksenvakaajan tanko irti yläpäästä
5. Kolme M8 mutteria auki yläpäästä
6. Paina tolppaa alas ja yläpää ulos pyöräkotelosta, vähän ahdasta mutta tulee kyllä.
7. Jousipuristimilla jousi kasaan
8. Pitkä 24 mm hylsy jolla avaa iskarin yläpään mutterin.
9. Tukilaakeri, jousilautanen, jousi ja pölysuoja pois.
10. Avaa iskarin kaulusmutteri ja vaihda iskari.

Autohan täytyy olla pukeilla, sellaiset pitkät jousipuristimet on hyvät ja myös sellainen saranamallinen raidetangonpään irroitustyökalu on A1+ näissä hommissa. Pulttipyssy on kiva kanssa ja saattaa olla että kallistuksenvakaajan tukitanko katkeaa irroitettaessa.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #16 : 01.03.2011, 22:44:44 »
Laitetaas takaiskarist kysymystä ku ei viitti uuttakaan topiccia availla. Eli onko takaiskarin alapultti kierteillä siinä onko se sitten tukivarsi vai mikä? Vai tuleeko ihan koputtelemalla pois? Koittakaa ymmärtää.  ::)
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #17 : 01.03.2011, 22:59:34 »
Pultti ja mutteri, mutteri pois ja pultti irtoaa lyömällä. Vaan siinäpä on pultin päällä väliholkki, joka usein on ruostunut kiinni pulttiin. Pilkkoo rälläkällä ja hommaa uuden pultin ja väliholkin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #18 : 01.03.2011, 23:07:37 »
Oukei, täytyy huomenissa kattoo ja taistella.  :P
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 718
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #19 : 03.03.2011, 17:34:23 »
Sitä öljyä laitetaan iskarin paremman jäähtymisen takia tolpan sisälle, eikä silloin tietysti iskari/alapallon pultti ruostukaan. Öljy siirtää lämmön tolppaan, josta lämpö johtuu ulkoilmaan. Ei varmaan siviiliajossa ole kuitenkaan ongelmaa kenelläkään, että vaimennusteho pienenisi ajaessa, kisoissa saattaa vaikuttaakin.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10042
  • Teiden tukko
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #20 : 03.03.2011, 18:46:12 »
Sitä öljyä laitetaan iskarin paremman jäähtymisen takia tolpan sisälle, eikä silloin tietysti iskari/alapallon pultti ruostukaan. Öljy siirtää lämmön tolppaan, josta lämpö johtuu ulkoilmaan. Ei varmaan siviiliajossa ole kuitenkaan ongelmaa kenelläkään, että vaimennusteho pienenisi ajaessa, kisoissa saattaa vaikuttaakin.

Ensimmäinen tietoa sisältävä vastaus tähän kysymykseen. O0 Voipi olla juu ettei kaupunkipyörityksessä vaikuta juurikaan.  ;D
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)


Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #22 : 09.10.2011, 15:09:20 »
Tuossa kuvassahan on siis jouset ja iskarit asetettu kuvaa varten vaan sisäkkäin. Ovat erilliset osat, eivät kiinni toisissa mitenkään.

Tietysti koko etutolpankin voi vaihtaa, mutta sille ei ole tarvetta ellei nykyinen ole mätä tms.

Alkuperäisestä viestistä saa sellaisen käsityksen että aikomuksena on vaihtaa vaan toinen etuiskari. En suosittele.

BTW glykoli menee sohjoksi jossain -15°C paikkeilla, mutta kun siihen lisätään vettä se sohjoutumispiste alenee. Varsinainen jäätyminen tapahtuu vasta jossain -100°C viileemmällä puolella.

Poissa arsde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #23 : 09.10.2011, 21:20:42 »
Osaatko kertoa kuinka tuon etuiskarin alapään saa tuosta pyörän-navasta irti, näyttäisi olevan jollain prässillä painettu kun ei ole irrotus pultteja  :idiot2:

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #24 : 09.10.2011, 21:26:35 »
Osaatko kertoa kuinka tuon etuiskarin alapään saa tuosta pyörän-navasta irti, näyttäisi olevan jollain prässillä painettu kun ei ole irrotus pultteja  :idiot2:
Ei sitä tarvi saada irti! kyseessä McPherson-tyyppinen joustintuki, jonka sisässä on vaihdettava patruuna, kts. OttoB:n kirjoittama ohje muutamaa viestiä ylempää.
Jäitä housuun!

Poissa arsde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #25 : 10.10.2011, 21:47:08 »
Sitä ei vaan joskus käsitä ekalla yrittämällä  :idiot2:  ;D mutta tältä foorumilta aina lähtee astetta viisaampana pois, kiitti tiedosta

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #26 : 11.10.2011, 14:47:33 »
Eipä noihin ohjeisiin oo paljon lisättävää, sen verran vaan vaan et tosiaan jollain kangella painaa alatukivartta alaspäin et tolppa mahtuu tuleen pihalle.

Noita iskarin muttereita on sitte ainakin kahta eri mallia, joko kolomallia tai kuuskulmasta. Ja voi olla jumissa.
V70 TDI

 

RallyBaron  Samppasport