Futurez  Kulkukoira

V70 Bi-fuel moottorin "huuhtelu"

  • 2 Vastauksia
  • 2545 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oll1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
V70 Bi-fuel moottorin "huuhtelu"
« : 03.03.2013, 18:53:46 »
100000km lähestyy ja näinollen huolto. Startit on joskus pitkiä, 2-3sek, epäilisin että vika on pa-suodattimessa tai suuttimet on sontaiset. Ajossa ei mitään vikaa, koska vaihtaa kaasulle melkein heti startin jälkeen, kaasulla omat injektorit.

Ajattelin vaihtaa uuden pa-suodattimen, ja huuhdella fortella öljytilan ja pa-värkit.
Idea on seuraava:
-Nykyisten öljyjen (Mobil 0W-40) sekaan Forté Motor Flush - ohjeen mukaiset toimenpiteet.
-Liemet pihalle ja suodatin vaihtoon.
-Tilalle jotkut halvat vaatimuksien täyttävät öljyt ja moottoriin Volvon alkuperäinen suodatin.
-Uusi pa-suodatin.
-Tankki täyteen ja sekaan Forté Fuel System Cleaner -> Bensatankki ajamalla tyhjäksi, n.300km
-Öljyt ja suodatin vaihtoon, tilalle Castrol EDGE Professional A5/B5 0W-30 ja alkuperäinen suodatin.

Mitä mieltä, rahantuhlausta?
Audissa toi fuel system cleaner ainakin auttoi, ja BMW E46:ssa toi motor flush hiljensi venttiiliääniä..  ???
Huomasin että toi 0w-40 Mobil ei ole ykkösvaihtoehto tolle kaasukoneelle, ja tuota Castrolia suositellaan taikka vaihtoehtoisesti Mobilin 0W-30 A5/B5 lientä.
Väittivät vain jossakin että toi 0W-30 A5/B5 öljy vähentäisi hieman kulutustakin, nykyinen kulutus 6,81kg/100km.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2013, 18:57:30 kirjoittanut Oll1 »
Ex-V70 2.4 170hv Automaatti -04, Ex-V70 Bi-Fue lAutomaatti -06, Ex-V70R AWD Manuaali -05, V70 D5 Manuaali -02, Ex-V70 D5 Automaatti -05, Ex-V70AWD Automaatti -06 Ex-XC90 D5 AWD Automaatti -08, Ex-MB Ml320Cdi -10, XC60 D5 AWD Automaatti  -13

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 Bi-fuel moottorin "huuhtelu"
« Vastaus #1 : 03.03.2013, 23:18:19 »
Pitkän startin syy on todennäkösesti se, että kaasunpaineensäädin päästää kaasua alipaineletkua pitkin koneeseen ja sun pitää satartata ensin niin kauan, kunnes kaasu on lähtenyt koneesta. Tämä oli minulla ja monella muullakin syynä pitkään starttiin. Kokeile siten, että otat säätimeltä imusarjalle menevän alipaineletkun irti yöksi ja jos starttaa normaalisti niin vika siinä ja ratkasuna uusi säädin. Joko alkuperäinen (hinta 1260€+asennus tai tarvikesäädin asennettuna 250€)

Paikat joissa vaihdetaan:
http://www.gascorner.fi/  (Täällä minä asennutin. Olin säätimen eka testaajakin jopa. Suosittelen tätä.)
http://www.terragas.fi/

Katso keskustelua:pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Viimeksi muokattu: 03.03.2013, 23:21:17 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Oll1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: V70 Bi-fuel moottorin "huuhtelu"
« Vastaus #2 : 04.03.2013, 09:08:24 »
Täytyykin koittaa tota, kunhan kelit lämpenee lähemmäksi 0c ni eipä ole pakkasen vaikutusta..
Ilmanmuuta toi 1000€ halvempi tarvike, kun se vissiinkin toimii yhtähyvin kuin "alkuperäinen", joka sekin on made in Italy.
Ex-V70 2.4 170hv Automaatti -04, Ex-V70 Bi-Fue lAutomaatti -06, Ex-V70R AWD Manuaali -05, V70 D5 Manuaali -02, Ex-V70 D5 Automaatti -05, Ex-V70AWD Automaatti -06 Ex-XC90 D5 AWD Automaatti -08, Ex-MB Ml320Cdi -10, XC60 D5 AWD Automaatti  -13

 

KL-varaosat  Race.fi