Samppasport  Futurez

Volvo 740 B200K 1987 MYYTY SAA POISTAA!

  • 82 Vastauksia
  • 24836 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Aleeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #60 : 05.08.2013, 12:27:23 »
Perkele alko volvo merkkailemaan paikkojansa, pieni öljyvana tulee perässä kun pakittaa  :-[. Hammastangon vois jostain kaivaa jos vuoto lakkaisi siihen. Saa tarjota jos jollain lojuu nurkissa :)

Ens viikolla pitäis käyttää kantti leimalla, luottavaisin mielin menossa kunhan tuon öljyvuodon saa pois :D
ex 240 B200K 86' exV70 t5 01'ex 740 B200K 87'ex 940 '92 sedan,  855 t5 '95 , V70 '12 D4 R-design, 960 3.0 95', ex V60 T5 R-resign 12´ , Nyk: 944 B230F AW70 91'

Poissa donidee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #61 : 11.08.2013, 23:23:27 »
Perus nätti 7kantti sulla ;) itellä ollu vissii 5 sellasta jo :D missäpäi asut jos konalassa oot ollu? En oo tota vielä liikenteessä nähny :)

Poissa aappana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #62 : 13.08.2013, 11:19:57 »
Kiitosta :hello: Asun tos pitäjänmäellä heti konalan rajalla sen konalantien sillan jälkeen :)


E: Vastasin sitten kaverin tunnuksilla  :2funny:
855 T5R projetki. V70 TDi.
EX 744 B200E. EX 945 D24Tic. EX 244 B200K.

Poissa Aleeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #63 : 15.08.2013, 21:33:55 »
Katsastuksessa käyty ja katsuri kitisi seuraavaa:

- Ohjaus jäykkä, ohjaustehostimessa vikaa?
- Päästöjä ei saatu mitattua koska pakoputkessa vuoto jossain kohtaa ja anto happi arvoks +10%
- Kuskin ja apukuskin turvavyöt eivät palaudu


Kaveri vaihtoi hammastangon ja raidetangonpäät, koska hammastanko vuoti öljyä, vuodot eivät lakanneetkaan siihen vaan tehostimen paineletkussa reikä. Noh tähän saimme uuden letkun ja vuodot loppuivat mutta ohjaus oli pirun jäykkä, katsurin kitinöiden jälkeen ihmeteltiin että mistä mahtaisi johtua, jotenkin ratti oli päässyt hieman alaspäin tipahtamaan ja ratti hankautui sen takana olevaan muovisuojaan --> muovisuoja pois ja ohjaus kevyt kuin orava. Yks rasti pois vikalistasta.

Myös turvavyöt haettiin paikalliselta romuttamolta ja sekin asia korjaantui. Vielä olis pakoputken vuoto paikannettava ja käydä ottamassa päästöt korjaamolla. Myös öljyt tuli vaihdettua :)

Ohessa muutama asennuskuva:


Turvavyön poistelua mutteripyssyllä, koska mitä nopeemmin sitä nopeemmin.


Uus vanha paikallaan.


Pientä koloa lokarissa, korjattu ennen katastusta.


öljyn vaihtoo


Toimivaa hammastankoo


Vanha pois ja uus roskiin? Eiku tä...




Raidetangon päät hiukan lujaa kiinni, kosaania ja lekaa nii johan irtos.

Jos loppuviikosta saisi päästöt vielä niin sais mennä hakemaan leiman :)




ex 240 B200K 86' exV70 t5 01'ex 740 B200K 87'ex 940 '92 sedan,  855 t5 '95 , V70 '12 D4 R-design, 960 3.0 95', ex V60 T5 R-resign 12´ , Nyk: 944 B230F AW70 91'

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #64 : 16.08.2013, 16:55:48 »
Kulunut ohjaustehostimen hihna vaikuttaa jäykistävästi ohjaukseen. Se kannattaa tarkastaa ekana.
Toinen epänäköisempi syy voi olla jousijalan ylälaakeri, eli se iskaritornin laakeri, joka pilkistää konehuoneessa.
Ylälaakerin tapauksessa ohjaus kuitenkin jumittaisi aika-ajoin.

Oletko tarkastanut ohjaustehostimen letkut, ja liitokset, että vuotaako mistään?


Poissa Aleeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #65 : 18.08.2013, 19:01:18 »
Kulunut ohjaustehostimen hihna vaikuttaa jäykistävästi ohjaukseen. Se kannattaa tarkastaa ekana.
Toinen epänäköisempi syy voi olla jousijalan ylälaakeri, eli se iskaritornin laakeri, joka pilkistää konehuoneessa.
Ylälaakerin tapauksessa ohjaus kuitenkin jumittaisi aika-ajoin.

Oletko tarkastanut ohjaustehostimen letkut, ja liitokset, että vuotaako mistään?


Vika löytyi ratin takaa, muovi nirhautui rattiin ja oli sen takia pirun jäykkä. nyt ohjaus on kevyt, tehostimen hihna vaihdettu ratapäiviä edeltävänä päiviä niin sitä en epäillyt.
ex 240 B200K 86' exV70 t5 01'ex 740 B200K 87'ex 940 '92 sedan,  855 t5 '95 , V70 '12 D4 R-design, 960 3.0 95', ex V60 T5 R-resign 12´ , Nyk: 944 B230F AW70 91'

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #66 : 18.08.2013, 19:17:00 »

Vika löytyi ratin takaa, muovi nirhautui rattiin ja oli sen takia pirun jäykkä. nyt ohjaus on kevyt, tehostimen hihna vaihdettu ratapäiviä edeltävänä päiviä niin sitä en epäillyt.

Ok. Välillä se on pienestä kiinni.  :)

Poissa Aleeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #67 : 18.08.2013, 19:57:53 »
Kerrankin oli pienestä kiinni :D
ex 240 B200K 86' exV70 t5 01'ex 740 B200K 87'ex 940 '92 sedan,  855 t5 '95 , V70 '12 D4 R-design, 960 3.0 95', ex V60 T5 R-resign 12´ , Nyk: 944 B230F AW70 91'

Poissa Aleeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #68 : 25.08.2013, 21:57:55 »
Vihdoin sain asenneltua talmut keulalle :)


Lippa irti ja talmut kiinni


Piuhat yhdistelin toisesta lampusta toiseen


Ja tästä maa akun miinukseen ja virta katkaisimelle ja siitä akkuun


Räpellystä


Valmis :) kivan lisän toi kyllä keulalle :)


Nurmikkomadallus  :2funny:

Löytyi pakoputkestakin vuoto, viimeisen vaimentajan juuressa on pieni kolo, ajattelin ottaa vaan vaimentajan pois kokonaan ja joku hillitty pönttö tilalle. Tai vaihtoehtoisesti suora putki, en tiedä miten äänet kovenee jos suoran laittais  :idiot2:
ex 240 B200K 86' exV70 t5 01'ex 740 B200K 87'ex 940 '92 sedan,  855 t5 '95 , V70 '12 D4 R-design, 960 3.0 95', ex V60 T5 R-resign 12´ , Nyk: 944 B230F AW70 91'

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 617
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #69 : 25.08.2013, 22:00:04 »
Itellä on lankussa suora putki takana. Hyvin tuolla ajelee kun tottuu. Matka ajossa vähä saattaa alkaa harmittaan  :nohnoh Ja yöllä kämpän pihalle pitää ajaa vähän hillitymmin  :D Joku pikkuvaimennin vois olla passeli
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B20 + M40 -70 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Aleeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #70 : 26.08.2013, 12:09:11 »
Itellä on lankussa suora putki takana. Hyvin tuolla ajelee kun tottuu. Matka ajossa vähä saattaa alkaa harmittaan  :nohnoh Ja yöllä kämpän pihalle pitää ajaa vähän hillitymmin  :D Joku pikkuvaimennin vois olla passeli

Joo kyllä sinne aattelin tommosen biltema mörinäpöntön laittaa kun sattuu tallin seinään yks nojailemaan :D
ex 240 B200K 86' exV70 t5 01'ex 740 B200K 87'ex 940 '92 sedan,  855 t5 '95 , V70 '12 D4 R-design, 960 3.0 95', ex V60 T5 R-resign 12´ , Nyk: 944 B230F AW70 91'

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 507
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #71 : 26.08.2013, 12:18:13 »
Iteltä löytyy seiskasta tän tyylinen vaimennin



Se on just enne taka-akselia, mitään muuta vaimenninta ei enää löydy ja yllättävän hiljane 2,5" putkella.
Ennen oli kaks noita, eka suunnilleen siinä missä on alkuperäne vaimennin ja toine oli perässä, päris ku mikäkii putkipoikkine, sama oli bilteman läpivirtaavilla (kaks siis oli joskus niitäkii). Tai en oo ulkona kuullu ohiajoääniä mut kyllä se kabiinii kuulostaa jo enemmä murinalta ku pörinältä :D nykyään motarilla ajaessa ei tarvii kommunikoida enää huutamalla
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D

Poissa Aleeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #72 : 28.08.2013, 10:54:30 »
Tuota vois itekkin kokeilla kyl, saa nähdä :D äänistä niinkään enää väliä kunhan päästöt saa  :pomo:
ex 240 B200K 86' exV70 t5 01'ex 740 B200K 87'ex 940 '92 sedan,  855 t5 '95 , V70 '12 D4 R-design, 960 3.0 95', ex V60 T5 R-resign 12´ , Nyk: 944 B230F AW70 91'

Poissa Aleeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #73 : 01.09.2013, 18:05:33 »
Nyt on putki kunnossa, otin keskimmäisen vaimentimen pois ja uusin taka akselin ylityksen. Huomenna päästöt ja hakeen vuosi ajoaikaa!
ex 240 B200K 86' exV70 t5 01'ex 740 B200K 87'ex 940 '92 sedan,  855 t5 '95 , V70 '12 D4 R-design, 960 3.0 95', ex V60 T5 R-resign 12´ , Nyk: 944 B230F AW70 91'

Poissa Aleeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B200K 1987
« Vastaus #74 : 02.09.2013, 12:17:56 »
Vuosi lisää elinaikaa taattu tälle kantille :)
ex 240 B200K 86' exV70 t5 01'ex 740 B200K 87'ex 940 '92 sedan,  855 t5 '95 , V70 '12 D4 R-design, 960 3.0 95', ex V60 T5 R-resign 12´ , Nyk: 944 B230F AW70 91'

 

Proturbo  Autodiagnoosi