Tätä keskustelua seuranneena pakko kysyä, lukeeko kukaan toistensa kirjoituksia vai alkaako olemaan pelkkää mutua ja päällehuutoa?
http://www.topplocksverkstan.se/fyrtaktsid6.htmlTuo linkki on linkitetty tähänkin topickiin useamman kerran

Ja jos ei ruotsi taivu niin:
Insug=imu
Avgas=pako
Lyft=nosto




Tuosta voisi tulkita ainakin nämä pari asiaa:
-12mm jälkeen virtaus ei vain kasva
-531 imukanava virtaa 20% paremmin vakiona
-maksiminostolla pakopuoli on yhtä kökkö kummassakin, 531 virtaa pienellä nostolla paremmin
Itse päädyin omaan ahdettuun budjettikoneeseen 530, josta imu- ja pakokanavaa hieman nostettu, seetit kohdistettu kanavaan, venttiilimaljan reunat pyöristetty ja 38mm pakoventtiilit+palotila muoltoiltu isommille venttiileille. Pakoventtiilit maksoi 50€ ja seetien koneistus 60€.
Mitä tulee kansien valupaksuuksiin niin muistaakseni sävarturbon puolelta löytyi kuvat ja mitat kaikista kansista halkaistuina... Kaivakoon se ketä kiinnostaa